Stort, rødt, hylende advarselstegn

Anbefalte innlegg

På min s4 -94 har det begynt å komme opp et rødt pipende varsellys i displayet. Etter hva eg klarer å finne ut i den tyske instruksjonsboka er det lavt bremsevæske-nivå.

 

Problemet er at det er akkurat passe bremsevæske på beholderen..

 

Kan legge til at bremseklossene også er såpass slitte at varsellyset for dette (det oransje) også lyser.

 

Betyr det røde tegnet noe annet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel dette lyset som varsler feil på ABS-sensor tror jeg...

 

Kan være jordingsfeil på kablene til disse sensorene, ikke ukjent problematikk på Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahahaaaaa!!

..Og Velkommen i 'ghost message'-klubben!

Om litt får du sikkert feilmelding om både lite bensin, dårlig oljetrykk, slitte bremser og aaaltfor varm motor, samt at trippteller'n går bananas! Ta fra hverandre instrumentene og rengjør pluggene (også den pluggen du kommer til ved å 'åpne' dekselet bak speedometeret) og skiten funker en stund til.

PS: Lampa kan også bety lavt trykk på hydraulikksystemet, så sjekk dette først hvis dette er den eneste meldingen du får!!)

Min favoritt er når det piper konstant, flimrer i displayet og tripptellern går svart ved start.. Bare å begynne omatt, og håpe på bedre tider! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du har sjekket oljenivået på motoren? På golfen til foreldrene mine begynte varsellampa for lavt oljetrykk og blinke, samt at det pipte. fant ut at det var ca 1 liter olje på motoren..... :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det lyset er garantert lavt hydraulikktrykk, altså at trykkakkumulatoren ("bomba") har mistet nitrogentrykket. Den holder som oftest rundt 10 år..

 

Det har egentlig ikke så veldig mye å si, så du kan egentlig bare ignorere akkurat den advarselen.. Men skal du ha det vekk og helt i orden igjen må akkumulatoren byttes, og det er vel snakk om ca. 5000,- for en ny hvis man gjør jobben selv.. (hårreisende pris)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Regner med du har sjekket oljenivået på motoren? På golfen til foreldrene mine begynte varsellampa for lavt oljetrykk og blinke, samt at det pipte. fant ut at det var ca 1 liter olje på motoren..... :)

 

mvh

 

Lampen han snakker om har ingenting med motorolje å gjøre.

 

 

Om bomba som Spangen nevner kan man lese litt om på denne siden:

 

http://www.s2central.net/brakes_02.html#bomb

Denne spesifikke siden gjelder S2, som har samme type "bombe".

 

Her er fler detaljer:

 

http://www.s2central.net/brakes_06.html

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Bjørn Eirik Ødegård

Hahahaaaaa!!

..Og Velkommen i 'ghost message'-klubben!

Om litt får du sikkert feilmelding om både lite bensin, dårlig oljetrykk, slitte bremser og aaaltfor varm motor, samt at trippteller'n går bananas! Ta fra hverandre instrumentene og rengjør pluggene (også den pluggen du kommer til ved å 'åpne' dekselet bak speedometeret) og skiten funker en stund til.

PS: Lampa kan også bety lavt trykk på hydraulikksystemet, så sjekk dette først hvis dette er den eneste meldingen du får!!)

Min favoritt er når det piper konstant, flimrer i displayet og tripptellern går svart ved start.. Bare å begynne omatt, og håpe på bedre tider! :D

 

Hehe, du hakke trøbbel iblant du liksom :D:D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Det lyset er garantert lavt hydraulikktrykk, altså at trykkakkumulatoren ("bomba") har mistet nitrogentrykket. Den holder som oftest rundt 10 år..

 

Det har egentlig ikke så veldig mye å si, så du kan egentlig bare ignorere akkurat den advarselen.. Men skal du ha det vekk og helt i orden igjen må akkumulatoren byttes, og det er vel snakk om ca. 5000,- for en ny hvis man gjør jobben selv.. (hårreisende pris)

 

Om dette dukker opp, kan man da ikke koble sensorledningene på en sånn måte at det varselet ikke dukker opp? Da kan man jo heller finne en som er litt billigere ( brukt ) før man kobler jamreledningene opp ordentlig igjen? Eller: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan koble vekk ledningene på trykk-sensoren.Sitter bak bremsevæske-beholderen.Bare å følge røret fra bomba og opp.

Husker ikke helt om det var bare og koble de av,eller om du måtte jumpe de...: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt denne feilen mange ganger. Nå når den kommer er det på grunn av at bomba er gåen, men det går vekk etter noen sekunder. Det kan også være nivået i servooljen, den går nemlig også på denne varsellampen. Ellers så er disse varslene noe du lærer deg å overse etterhvert, hvis ikke blir man jo smårar...:rolleyes:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da soluzion: "kremt" : lite hydraulikk-olje....

 

Det begynte å hyle fra ene bakdekken etter hvert også. Da tok dama en tur rundt bilen, hørte på lyden og sa det var en hydraulikk-lyd.

 

Åpnet panseret og sjekket, og joda.. 3-4 cm under minimum i beholderen... Etter å ha fylt opp har eg ikke sett noe til varselet..

 

Hadde lys-show i bilen tidligere i dag.. Lavt hyddraulikk-trykk-signal, slitte bremseklosser-signal, lite bensin-signal og lite spylervæske-signal...

 

Men der eg leste i manualen (på tysk) stod det ikke noe om hydraulikk, bare bremser. Men en annen plass stod det både bremser/hydraulikk.. Det var litt sleipt gjort syntes eg..

 

Edit: Ekte mannfolk går aldri for den letteste løsningen først!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har nivåkontroll på bakfjæringen, går også denne på samme hydrulikksystem som bremsene.

Kan jo skyldest lekasje ein plass, dersom nivået var lågt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du husket på at det skal være KUN original hydraulikkolje, delenummer G002000 på det systemet. Fyller man vanlig ATF som brukes på servostyringen på mange andre biler går pakninger i tannstang og pumpe et visst sted i løpet av kun kort tid..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det er det som er problemet på min da, servopumpa altså, vet jo ikke fortiden på den liksom!

 

Får man forresten overhallingskit til disse pumpene?

 

Etter som jeg kjøpte "ny" brukt pumpe som også lekker som f...

 

Bebreider deg ikke - ... - :D:D:D Sånn kunne det bare gikk gitt!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo godt hende. Det finnes pakningssett til pumpene i type 44-bilene, så kan jo hende det finnes til S4/S6 også.. Er ikke riktig sikker, faktisk..

 

ATF er den sikre død for alle pakninger i systemet, da begynner både tannstang og pumpe å lekke..

 

Hvis det lekker rundt de X-pluggene kan det være så enkelt som en dårlig pakning, men det *kan* også være en trykkventil nedi der som er defekt, og da får du det ikke tett uansett..

 

Hadde flaks med min overhaling av type 44-pumpe, den ble tett og fin..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du husket på at det skal være KUN original hydraulikkolje, delenummer G002000 på det systemet. Fyller man vanlig ATF som brukes på servostyringen på mange andre biler går pakninger i tannstang og pumpe et visst sted i løpet av kun kort tid..

 

ops..

 

Sitat Esso-dame : "Joda, tror det skal funke fint det"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og trykkventil kan ikke byttes eller?

 

Ny pumpe fra ZF norge koster da faktisk ikke mer enn 2500, det ække gæli det i forhold til hos VAG...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Bø

ops..

 

Sitat Esso-dame : "Joda, tror det skal funke fint det"

 

Oppsann, kjipt for deg:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Bø

ops..

 

Sitat Esso-dame : "Joda, tror det skal funke fint det"

 

 

"Houston, we have a problem.."

 

Som sagt, ATF har helt feil viskositet og angriper gummien i pakningene i hele systemet.

 

Bare å bunkre opp med noen liter G002000 og prøve å tømme hele systemet, skylle gjennom og fylle på igjen. Er man rask skjer det ingen skade..

 

Angående Esso-dama - man bør unngå å uttale seg om ting man ikke er 100% sikker på.. Det kan koste dyrt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Håkon Bø

Sitat Esso-dame : "Joda, tror det skal funke fint det"

 

: dum : Det er så plagsomt når folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av prinsipp hører jeg ikke på bensin-stasjon damer.. Det kommer uansett så mye rart fra den kanten.

 

Og antall damer jeg har møtt som kan sin greie kan telles på en finger. Dvs Julie :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.