#51 Skrevet Januar 9, 2008 Det som er enda kulere er når de ser du fyrer opp og kjører med den høyden bilen står utstillt med og lurer på hvordan i helvete det er mulig.... Eller når du møter billister som omtrent kjører av veien når de ser hvor lav bilen din er (ref på tur til BR 07 med rustfri) Noen synes airride er tøft andre ikke... sånn vil det alltid være. Jeg kan kjøre med hele bunnplata liggende på asfalten om jeg vil... men jeg ser ikke poenget med det etter å ha lagt ned "noen" timer i den plata med tanke på finish og jobb Jeg kan til og med svinge "der nede" uten å ha 10km svingradius... men fortsatt..what`s the point. For min egen del vil jeg ha en nesten ubrukelig lav bil som blir helt ubrukelig når jeg vil. (Og som jeg kan komme meg fra A til B uten å måtte ødelegge fordi en sopp har frest ett 10cm hull på tvers av veien) Og siden jeg har boble så kan jeg faktisk justere bilen opp i "smørestilling" om natten slik at lagrene bak får smøring da disse blir smurt av girkasseolja Men ja, noen liker det andre ikke... er jo det som er så fint med denne hobbyen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Januar 9, 2008 Men ja, noen liker det andre ikke... er jo det som er så fint med denne hobbyen. Jepp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Januar 9, 2008 Noen med hest og vogn syntes sikkert det var helt forferdelig, feigt og pingle med traktoren da den kom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Januar 9, 2008 Vi kan til og med gi labb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Januar 9, 2008 Vi kan til og med gi labb Neimen fysj så stygt da og ikke minst feigt Det var rett å slett gromt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Januar 9, 2008 Det som er enda kulere er når de ser du fyrer opp og kjører med den høyden bilen står utstillt med og lurer på hvordan i helvete det er mulig.... Eller når du møter billister som omtrent kjører av veien når de ser hvor lav bilen din er (ref på tur til BR 07 med rustfri) Noen synes airride er tøft andre ikke... sånn vil det alltid være. Synes det står mere respekt av de som kommer kjørende så lavt på treff å ikke kommer kjørende med "Allroad-stuk" for så å sleppe den helt ned på bunnplata når de parkerer bilen på treff Luft er like kult som trailer-queens Det gjerne være seg S3 både uten motor og bremser 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Januar 9, 2008 Vi kan til og med gi labb Men rulle rundt på rygg klarer dere f*en ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Januar 9, 2008 Synes det står mere respekt av de som kommer kjørende så lavt på treff å ikke kommer kjørende med "Allroad-stuk" for så å sleppe den helt ned på bunnplata når de parkerer bilen på treff Luft er like kult som trailer-queens Det gjerne være seg S3 både uten motor og bremser Og jeg synes det er kult når man kommer til utstilling med bil som har airrides på henger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Januar 9, 2008 Men rulle rundt på rygg klarer dere f*en ikke Klarer de sikkert med gewinde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Januar 9, 2008 Så lenge folk koser seg med bilen på banen på klubbtreffene, så kan folk kjøre på hva de vil for meg. For det er vel derfor vi har de største treffene på Våler og Rudskogen eller..?.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Januar 9, 2008 Ja vi har heldigvis forskjellig smak!! Vært litt kjedelig hvis alle hadde 20 toms "kapsel-felger" og luft på bilene sine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#62 Skrevet Januar 9, 2008 Eneste fordelen jeg ser , er å slippe å bruke jekk:D Synes altfor mye senk er STYGT, uansett om det er kappa, gewinde eller luft;)..... hjula skal følge kanten etter min mening Men bra noen liker dette å hadde sikkert blitt lei hvis alle kjørte med det samme...... også blir jo bilene jeg liker så mye finere å se til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#63 Skrevet Januar 9, 2008 Luft er tøft.Puktum finale. Tenk å si noe så tåpelig som at luft er juks... Ingen har like meninger... Skulle likt og vist dekk dim her,,. har litt og si,, Kanskje 215 35 18...? Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#64 Skrevet Januar 9, 2008 ble ikke mye post-følging her Noen med lavere bil i klubben? Ikke spesielt mange svar eller bilder, mest diskusjon.. menmen Trodde bilder var kult jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#65 Skrevet Januar 9, 2008 Er vel fra en Mercedes Benz CL? Disse er standard på Merceds S-klasse. Svigerfar hadde disse på gamle Merca! Edit: Her var jeg litt seint ut, lese hele posten er no dritt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#66 Skrevet Januar 9, 2008 Billige kit får man ræva kjøreegenskaper med, men om man kjøper et "high-end" kit som koster skjorta så får man like bra egenskaper som med coilovers. Da var de settene ikke like gode som Coilovers likevel? Hvor mange i Norge har dette "high-end" kittet? Ikke mange, tror jeg... Så da er det vel det samme. Finnes mange driftebiler i japan som kjører med luft. Driftebiler i Japan, det var vel en rar sammenligning:) Vi har vel ikke akkurat så mange driftebiler her i klubben:) Ikke vondt ment, men jeg sjønte ikke disse svarene... Mulig det bare er meg: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#67 Skrevet Januar 9, 2008 Så lenge folk koser seg med bilen på banen på klubbtreffene, så kan folk kjøre på hva de vil for meg. For det er vel derfor vi har de største treffene på Våler og Rudskogen eller..?.. konge bra sagt! kan ikke si meg mer enig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#68 Skrevet Januar 9, 2008 Da var de settene ikke like gode som Coilovers likevel?Hvor mange i Norge har dette "high-end" kittet? Ikke mange, tror jeg... Så da er det vel det samme. hvor mange i hele verden!? å hva er et slikt high-end kit!? har verken sett eller hørt om noe sånnt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#69 Skrevet Januar 9, 2008 ahhhhh, priceless. gamle golfen min detta ;D får den ikke lavere da denne sto på grusen Tråden her har spora av uansett. men syns nå lave biler er fett. uansett hvordan man har fått det til. Personlig går jeg for gewinde. men det er bare pga godkjenningsproblematikken som er her i potitt norge. og at lommeboka mi ekke stor nok til å ta turen til .de for å det montert der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#70 Skrevet Januar 9, 2008 Faen gutter? Driver dere å blir venner her nå? Nå som jeg skulle hive mer bensin på bålet? Joda. Dempere foran. Syns på bildet faktisk. Planen for denne bilen var å gå for den populære ratlook-stilen. Folk syns jo dét, kombinert med dumsenka/ukjørbare biler er det kuleste for tiden.] Klart det er Men, hei.. jeg synes luft er tøft jeg.. veldig tøft. har vurdert det selv ved mer enn en anledning. MEN, synes det er tøffere å komme på treff med überlav bil som du har kjørt dit med i den høyden.. regardless of potholes, fartsdempere, polis i vegkanten og hva det måtte være... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#71 Skrevet Januar 9, 2008 Synes det står mere respekt av de som kommer kjørende så lavt på treff å ikke kommer kjørende med "Allroad-stuk" for så å sleppe den helt ned på bunnplata når de parkerer bilen på treff Luft er like kult som trailer-queens Det gjerne være seg S3 både uten motor og bremser Hvem har snakket om å kjøre allroad-stuk til treff?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#72 Skrevet Januar 9, 2008 ble ikke mye post-følging her Noen med lavere bil i klubben? Ikke spesielt mange svar eller bilder, mest diskusjon.. menmen Trodde bilder var kult jeg Som nevnt... min blir lavere. Så her har du bilder om du ikke har sett de fra prosjekttråden min. Bilen er under bygging as we speak så selve karosseriet er ikke på ennå Pr. akkurat NÅ så er det vel Jokke`s Rostfrei som er lavest tør jeg tippe.. uten luft. Ett bilde med 80-profil bakhjul. Med hjula jeg skal ha, har jeg 0mm bakkeklaring... Ikke bare slipper jeg jekk, men som boble-eier så kan jeg ta ut motoren bare ved å senke bilen helt ned, skru av bakplata og løsne de 4 boltene mellom motor og kasse. Så triller jeg bare bilen fremover. Servicevennnlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#73 Skrevet Januar 9, 2008 ahhhhh, priceless. gamle golfen min detta ;D får den ikke lavere da denne sto på grusen Den var jo så lav at vi faktisk måtte løfte den i hjulbuene for å få inn hjula bak Ikke alle golfer som har "snap-off-wheels" heller! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#74 Skrevet Januar 9, 2008 ..akkurat...og det UTEN å klistre på plastikk som "senker" bilen 20cm : flau :Rart at folk ligger rett ut på bakken og kikker under en bil med gewinde og hoier "fyyfaaan.. sjekk den lille klaringa a!!!" Jeg har ETT mål med den bilen, og det er å ha den laveste bilen denne sesongen. Pent? Det får dere avgjøre selv, men jeg skal sette meg godt tilbake i fluktstolen med begeret mitt og ha en bil som lyder når jeg roper "LIGG!!" Men hvis 20 stk på treff har luftfjæring, så står 20 biler på bakken og dekket ligger oppi skjermen og du har kun 1 av 20 biler som står på bakken Jeg synes en bil hvor bakhjulet står 20 cm for langt fram i hjulbuen bak ser helt "donald" ut, utover det er det masse fordeler med luftfjæring på en bil som man liker å vise fram bittelitt lavere enn det er praktisk å kjøre med hele året. Selv har jeg kjørt med 70-80mm senk sammenhengende i ca 12 år (Polo 6N gewinde, Passat 3B gewinde, Passat 3BG gewinde, A6 gewinde) og aldri giddet/orket å skru bilen opp om vinteren. Skulle gjerne hatt 1-2cm lavere på treff, men gidder ikke monterere airride på en ellers rimelig original bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#75 Skrevet Januar 9, 2008 Synes den var altfor lav.. ikke fint i det hele tatt.. , ser dumt ut når hjula forsvinner milevis opp i hjulbuene.. det er kun noen få gamle amerikanere som passer det.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...