Noen med lavere bil i klubben?

Anbefalte innlegg

Man får Airride med like bra egenskaper som coilovers.
Gleder meg til å se Frode Jørgensen og co kjøre med luft-fjæring da ;): haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viste jeg ikke. Jeg har ikke noe imot luft altså, sånn at det er sagt. Etter det jeg har lest rundt om på forum, så er kjøreegenskapene den største minusen med Airride, sammen med at man legger jo til bilen flere komponenter som kan ryke ved hard kjøring. Også ekstra vekt da selvfølgelig. (Hva veier et Airride system egentlig?) Uansett; Da gleder jeg meg til å se gutta i klubben med luft på Våler! :)

 

Billige kit får man ræva kjøreegenskaper med, men om man kjøper et "high-end" kit som koster skjorta så får man like bra egenskaper som med coilovers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gleder meg til å se Frode Jørgensen og co kjøre med luft-fjæring da ;): haha :

 

Finnes mange driftebiler i japan som kjører med luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billige kit får man ræva kjøreegenskaper med, men om man kjøper et "high-end" kit som koster skjorta så får man like bra egenskaper som med coilovers.

 

Som sagt; jeg er ikke motstander av luft. Utvikling som gjør at verden går fremover er positivt. Hva koster et sånt "High-end" sett. Har du noen link? Hva veier det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt om jeg skal le eller bli oppgitt :)

 

Mange kjemper om å få den laveste bilen, og da må det vel være ett fett hvordan man får det?

Alle vet at hvis man senker ekstremt vha gewinde, små hjul og andre tricks så begrenserer det seg uansett pga at bilen faktisk må kunne trille/svinge.

Med veistandarden som vi har i Norge i tillegg så har vi nok en faktor som spiller inn.

Jeg ser ikke helt moroa med å ødelegge bilen under etter å ha lagt ned 100-vis av timer jobb i første telehiv? Og i verste fall ødelegge hele bilen slik at den ikke lenger er kjørbar.

 

MEN, lufta på topp er til "kriser". Standard skal bilen kjøres lavt (forstillingskontroll tas her) og TOTAL SLAMMED på treff. ;)

 

Edit: Dessuten så er det gjerne ikke gutta (jentene) på banen som strever etter å få laaaaaaave biler, så jeg ser ikke helt poenget med "luft egner seg ikke på bane".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes mange driftebiler i japan som kjører med luft.

 

Nå er vel ikke kjøreegenskaper for en driftebil sammenlignbart i det hele tatt med for eksempel en STCC-bil. Jeg tviler forøvrig på at det er like bra kjøreegenskaper, hvis det er det, hvorfor brukes det ikke i racing da? Og drifting er ikke racing, men kun show. Tar gjerne en link med litt dokumentasjon på at luft er like bra som konvensjonelle understell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt; jeg er ikke motstander av luft. Utvikling som gjør at verden går fremover er positivt. Hva koster et sånt "High-end" sett. Har du noen link? Hva veier det?

 

 

Det er snakk om 40-50k så det er jo en av grunnene til at folk velger gewinde fremfor dette.

Har ikke noen spesifike linker her nå, snakker ut fra det jeg har lest på diverse forum i statene.

Man kan få luft med 3 veis justerbare dempere + justerbare i høyden i tillegg til selve justerbarheten i luftbelgen. MAO får man en 3 veis justerbar gewinde med luft.

vekten er jo ikke et pluss da, veier vel fort endel når man skal ha tank, ventiler, kompressorer osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel ikke kjøreegenskaper for en driftebil sammenlignbart i det hele tatt med for eksempel en STCC-bil. Jeg tviler forøvrig på at det er like bra kjøreegenskaper, hvis det er det, hvorfor brukes det ikke i racing da? Og drifting er ikke racing, men kun show. Tar gjerne en link med litt dokumentasjon på at luft er like bra som konvensjonelle understell.

 

det er ikke like bra pga den økte vekten man får av det komplette systemet.

+ at det er mye dyrere enn et gewinde som vil gi samme kjøreegenskaper.

men om man velger ønsket kjørehøyde på max trykk i belgene så får man bedre handling enn man skulle tro. er det ikke demperene på bilene som gjør mest med tanke på handling? Luftbelgene erstatter jo bare fjærene, og hvis man får en lufbelg med samme springrate som fjæren man ønsker så blir det jo det samme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tore øimoen stiller vel ganske likt med den der btw? : D

 

Hadde det ikke vært for hans framfanger, så hadde han vel kanskje stillt likt på høyde : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft er tøft det! Men må si jeg liker fjærer bedre! Luft er på en måte feigt.. du kan da senke bilen så mye at det ser helt syko ut når du skal kjøre rett frem, i sving er det derimot verre..

Senking skal være kjørbart mener jeg!

Laveste jeg har hatt er Einsern min med 8*13 ats classic med 175.50.13 og Spax Rsx gewindefahrverk skrudd i bånn! Hadde da 3.2 cm på flatt garasjegulv opp i innfestingen til bærearmene forran.. eller "slitestålet" som vi kaller det : smil : Det var lavt for 9 år siden ivertfall!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo luftfjøring kommet for å bli. Ser at det blir stadig flere i USA / England med slikt, så dette tar vel ordentlig av i Norge om 10år +/-: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

greit at folk vill ha luft på bilen sin, men jeg kan ikke skjønne at folk syntes det ser fint ut, når bare halve hjulet syntes i hjulbuen, da er det jo noe virkelige feil, bryter jo med linjene på bilen, den 5't golfen i klubben med speila, ser jo ikke på langt nær så teit ut som den her! så er jo ikke alle airriders som er airheads;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ÅÅÅåÅÅåå den var kul! Kjempe! Minst like kjørbar som denne!

DSC01968.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du flere bilder av denne Golfen Marius? Var driiitråå;)

 

Smaken er som baken og den er delt. Jeg syntes den var stilig. derfor jeg la ut bilder. Kan sikkert lege ut bilder av denne golfen før montering av air ride, men da får ingen noe å syte over: haha :

 

quote fra eieren av denn golfen

I want to be lower...but not all the time the car is getting beat up bad right now. I hit every little thing in the road. Plus i have most of the parts allready so may as well do it. Its fun anyways somthing to do.

 

post-26-1187376013.jpg

 

DSC_0092-1.jpg

 

når bare halve hjulet syntes i hjulbuen, da er det jo noe virkelige feil, bryter jo med linjene på bilen

 

Tror virkelig du må ta deg en titt på enkelte prosjekter i Norge, er mange tilfeller av kultur kræsj/linjebryting. Men det er ingen som tør å si noe. Eieren av denne golfen har bygd 3 sett med air ride sett, og om du leser i denne posten så ville eier bygge til air ride for å få den enda litt lavere enn på bildene over. Når man så har modifisert air ride settet til å kunne senke bilen såpass mye som denne, så vil man vel også vise det fram? Er tydeligvis ikke mange som fatter det poenget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten dempere å fjører sant?: p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ÅÅÅåÅÅåå den var kul! Kjempe! Minst like kjørbar som denne!

 

Rull inn a, du hakke peiling ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda. Dempere foran. Syns på bildet faktisk.

 

Planen for denne bilen var å gå for den populære ratlook-stilen. Folk syns jo dét, kombinert med dumsenka/ukjørbare biler er det kuleste for tiden.

 

DSC01971.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man så har modifisert air ride settet til å kunne senke bilen såpass mye som denne, så vil man vel også vise det fram? Er tydeligvis ikke mange som fatter det poenget.

 

..akkurat...og det UTEN å klistre på plastikk som "senker" bilen 20cm : flau :

 

Rart at folk ligger rett ut på bakken og kikker under en bil med gewinde og hoier "fyyfaaan.. sjekk den lille klaringa a!!!"

Og så fort de ser en bil med luft så er det bare "uuhuuuuu har luft...pingle uuhuuuuuuuu"

Den golfen er ikke spesielt pen, men han har oppnådd det han skulle, å få en syyykt lav bil.

 

Som de fleste vet så er jeg en stor fan av ekstremt lave biler, og luft.

Jeg fant ut på KL-EEN at luft var den eneste måten å få den så lav som jeg ville, og det samme gjelder også på mitt nye bobleprosjekt.

Jeg har ETT mål med den bilen, og det er å ha den laveste bilen denne sesongen. Pent? Det får dere avgjøre selv, men jeg skal sette meg godt tilbake i fluktstolen med begeret mitt og ha en bil som lyder når jeg roper "LIGG!!" : smil :

 

...og tro meg... det er mye artigere/utfordrende å faktisk installere en air ride kontra bytte dempere og fjærer ;)

 

-Lüftwaffe-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..akkurat...og det UTEN å klistre på plastikk som "senker" bilen 20cm : flau :

 

Rart at folk ligger rett ut på bakken og kikker under en bil med gewinde og hoier "fyyfaaan.. sjekk den lille klaringa a!!!"

Og så fort de ser en bil med luft så er det bare "uuhuuuuu har luft...pingle uuhuuuuuuuu"

Den golfen er ikke spesielt pen, men han har oppnådd det han skulle, å få en syyykt lav bil.

 

Som de fleste vet så er jeg en stor fan av ekstremt lave biler, og luft.

Jeg fant ut på KL-EEN at luft var den eneste måten å få den så lav som jeg ville, og det samme gjelder også på mitt nye bobleprosjekt.

Jeg har ETT mål med den bilen, og det er å ha den laveste bilen denne sesongen. Pent? Det får dere avgjøre selv, men jeg skal sette meg godt tilbake i fluktstolen med begeret mitt og ha en bil som lyder når jeg roper "LIGG!!" : smil :

 

...og tro meg... det er mye artigere/utfordrende å faktisk installere en air ride kontra bytte dempere og fjærer ;)

 

-Lüftwaffe-

 

WORD!!!!!!! :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke at du syns det er så rart at folk syns det er spesielt med lite klaring, så lenge det er snakk om en bil som (kan) kjøres.

At det er liten klaring kun når bilen står parkert er jo ikke noe spesielt. I mine øyne er det omtrent like kult som at TS Racing stiller ut en S3 uten bremser. (wooow)

 

Men det er meg, da.

 

Hva betyr forresten lüft? *kaste TNT på bålet*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du syntes altså ikke at det er kult at noen bygger om ett air ride kit for å kunne få bilen såpass lav? Om han stiller ut bilen slik på alle treff han er på, er det vel ingen av oss som vet noe om. Disse bildene kan være fra hans første treff etter å ha modifisert air ride kittet. Uansett så syntes jeg det ser ballerått ut.

 

Jeg fallt for denne og skulle ønske jeg hadde penger og kompetanse til å kunne fullføre noe slikt endag. Er greit at folk gjør noe annet enn 40mm senk og plastikk: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..akkurat...og det UTEN å klistre på plastikk som "senker" bilen 20cm : flau :

 

Rart at folk ligger rett ut på bakken og kikker under en bil med gewinde og hoier "fyyfaaan.. sjekk den lille klaringa a!!!"

Og så fort de ser en bil med luft så er det bare "uuhuuuuu har luft...pingle uuhuuuuuuuu"

Den golfen er ikke spesielt pen, men han har oppnådd det han skulle, å få en syyykt lav bil.

 

Som de fleste vet så er jeg en stor fan av ekstremt lave biler, og luft.

Jeg fant ut på KL-EEN at luft var den eneste måten å få den så lav som jeg ville, og det samme gjelder også på mitt nye bobleprosjekt.

Jeg har ETT mål med den bilen, og det er å ha den laveste bilen denne sesongen. Pent? Det får dere avgjøre selv, men jeg skal sette meg godt tilbake i fluktstolen med begeret mitt og ha en bil som lyder når jeg roper "LIGG!!" : smil :

 

...og tro meg... det er mye artigere/utfordrende å faktisk installere en air ride kontra bytte dempere og fjærer ;)

 

-Lüftwaffe-

 

Det som er enda kulere er når de ser du fyrer opp og kjører med den høyden bilen står utstillt med og lurer på hvordan i helvete det er mulig....

Eller når du møter billister som omtrent kjører av veien når de ser hvor lav bilen din er (ref på tur til BR 07 med rustfri)

Noen synes airride er tøft andre ikke... sånn vil det alltid være.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er enda kulere er når de ser du fyrer opp og kjører med den høyden bilen står utstillt med og lurer på hvordan i helvete det er mulig....

Eller når du møter billister som omtrent kjører av veien når de ser hvor lav bilen din er (ref på tur til BR 07 med rustfri)

Noen synes airride er tøft andre ikke... sånn vil det alltid være.

 

Det som er så fint er at man KAN kjøre så lavt som med gewinde om man vil, man MÅ ikke på død og liv heise den opp når man skal kjøre vettu ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er så fint er at man KAN kjøre så lavt som med gewinde om man vil, man MÅ ikke på død og liv heise den opp når man skal kjøre vettu ;)

 

Amen.

:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke at du syns det er så rart at folk syns det er spesielt med lite klaring, så lenge det er snakk om en bil som (kan) kjøres.

 

Det var ikke det som er poenget om du leser alt.... : rolleyes

 

PS! Du bomma på bålet ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.