#101 Skrevet Januar 10, 2008 En annen ting.. men kjører jo med bilene lave fordet om man har luft. men slenger de helt ned når de står stille.. bare tøft dt da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Januar 10, 2008 den enkleste tråd på dette forumet har en diskusjon/krangel i seg! Syns det er helt utrolig at folk med SÅ forskjellige meninger om alt her på jord kan ha interesse for to felles bilmerker! Selv om det virker som noen ikke har interesse for bil, men diskusjoner! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Januar 10, 2008 Håper FOR ALL DEL at vi ikke blir enige!! Tenk så kjedelig Hehe ja ikke sant vel ??? *rygge en smekkfull Statoil tankbil oppå bålet* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Januar 10, 2008 den enkleste tråd på dette forumet har en diskusjon/krangel i seg! Syns det er helt utrolig at folk med SÅ forskjellige meninger om alt her på jord kan ha interesse for to felles bilmerker! Selv om det virker som noen ikke har interesse for bil, men diskusjoner! Luft vs ikke luft, m3 speil vs ikke m3 speil, krom vs ikke krom, platikk vs ikke plastikk, show vs go, ASA vs BBS osv.... Den diskusjonen vi har i denne tråden er bare en bitteliten del av alt det andre vi er uenige i. Likevel er vi i samme klubben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Januar 10, 2008 Luft vs ikke luft, m3 speil vs ikke m3 speil, krom vs ikke krom, platikk vs ikke plastikk, show vs go, ASA vs BBS osv.... Den diskusjonen vi har i denne tråden er bare en bitteliten del av alt det andre vi er uenige i. Likevel er vi i samme klubben. Er ikke det deilig at vi er uenig da ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Januar 10, 2008 Glad ikke alle kommer på treff med samme bilen og samme understell jeg. fy faen det hadde vært kjedelig det. 80stk Golf 4 med m3 speil og 19" ASA felger, kan hende noen har vært dristige og lakkert i en annen farge. men de blir jo såklart plassert helt på enden så ingen vil prate med de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Januar 10, 2008 sant: p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Januar 10, 2008 Jeg synes luft er fett, spesiellt på bobler el.l Selv har jeg aldri vurdert luft pga. pris og manglende kunnskap. Holder meg til gewinde foreløbig, og selvsagt skal bilen ut på banen. Dog gidder jeg ikke senke ubrukelig lavt ettersom jeg er en pingle som er for glad i bunnpannen min.. Til neste år skal jeg senke maks uten luft (i dekkene) når bilen står utstillt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Januar 10, 2008 Jeg for min del liker ikke luft, jeg syntes det er kullere med biler som kjører bilene sine slik de er. Bare se åssen det var i tyskland før, 1km før treffet sto alle med bilene oppe og skrudde gewindre helt ned slik at de hadde problemer å komme seg den siste bitten frem..... for meg er dette helt feil. men men vi er vel alle forskjellige i smak. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Januar 10, 2008 Redd vi må campe for oss selv på treffa til sommeren, Morten.Alle kommer til å "UUUUUUHUUUUUUUUUUUUUUU AIR HEADS UHUUUUUUUUUUUUUUUUUU" når vi ruller inn Tenk på meg da.. som ikke bare kjører PÅ luft, men også MED luft Nå er jo dette en klubb for VANNkjølte biler da så vi kommer aldri til å tilgi deg at du byttet ut vannkjølt m/gewinde til fordel for boxer/flat firer m/dobbelluft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Januar 10, 2008 Nå er jo dette en klubb for VANNkjølte biler da så vi kommer aldri til å tilgi deg at du byttet ut vannkjølt m/gewinde til fordel for boxer/flat firer m/dobbelluft denne har jeg venta på siden i går. Og der kom den!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Januar 10, 2008 denne har jeg venta på siden i går. Og der kom den!!! saving the best for last vet du.... også fortsetter vi diskusjonen på Bug Run etter noen bayere (ps det er deg til høyre av smiliesene om du ikkje tog han ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Januar 10, 2008 Skal si det tok av i tråden her. Jeg må innrømme at jeg syns Gewinde er mer "HARDCORE" enn luft. MEN jeg liker mulighetene man får med luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Januar 11, 2008 Tenk på meg da.. som ikke bare kjører PÅ luft, men også MED luft Får kjøpe sånne også, da... ..og montere airbags 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Januar 11, 2008 Kjørte med gewindre mitt på samme innstilling hele sommeren jeg hadde B5'en. Stillte dette opp på vinteren da bilen var i daglig drift å lite egenet å kjøre på den høyden om vinteren. B7'en skal bli så lav som 20" tillater til sommeren! Dette var vel strengt tatt en tråd for å poste bilder av medlemenes lav biler, ikke krangle air-ride vs. gewinde! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Januar 11, 2008 Selv så ofrer jeg både fjører/dempere og felger for å få den ultimate lave bilen: Hvor mange av de super lave gewinde bilene er det da som kjører på bane treffa? fåtall, kun Jokke Vet ikke om dette kvalifiserer til lavt eller ikke jeg? Sånn kjører jeg til vanlig med min Golf. Null problem det, selv om bærebruene får smake det i hytt og pine. Gewinde er tingen for meg, men kunne godt ha eid en bil med luft, selv om jeg ikke har kunnskapen eller er villig til å betale så mye for senking. Enig med at det er mer "hardcore" å komme rullendes inn på treff med en lav bil som blir kjørt sånn til daglig, kontra å komme i brukbare høyde forså å legge bilen på bakken med luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet Januar 11, 2008 Enig med at det er mer "hardcore" å komme rullendes inn på treff med en lav bil som blir kjørt sånn til daglig, kontra å komme i brukbare høyde forså å legge bilen på bakken med luft. Dette er diskutert tidligere i tråden. Har man luft så trenger man absolutt ikke å kjøre maks høyde hele tiden. virker som det fleste som svarte negativt mot luft tror at man kjører maks høyde untatt på treff. Gjør man virkelig det, så trenger man ikke å montere airride. Airride er for å virkelig fullføre stilen med senka bil, ikke for å feige ut til det daglige;) det mener nå jeg. Men man kan vel ta denne tråden her og bruke den som en ganske så grei pekepinn hvor trangsynte denne klubben egentlig er mot alt annent enn coilovers og 40mm jamex senkefjører! Er ikke noe rart Norge alltid vil ligge etter andre land i trender og stilarter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet Januar 11, 2008 Men man kan vel ta denne tråden her og bruke den som en ganske så grei pekepinn hvor trangsynte denne klubben egentlig er mot alt annent enn coilovers og 40mm jamex senkefjører! Er ikke noe rart Norge alltid vil ligge etter andre land i trender og stilarter. den der gjelder nok for hele europa skal jeg si deg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet Januar 11, 2008 den der gjelder nok for hele europa skal jeg si deg;) Jaha? Merkelig at flere og flere nedover i europa har airride nå da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet Januar 11, 2008 den der gjelder nok for hele europa skal jeg si deg;) Hvis man titter i England, Belgia, USA og Tyskland så ser man fort at trender har forandret seg, det er flere og flere som forandrer standpunkt angående air ride og feighet. Om man påkoster bilen 30.000kroner med å få fullt justerbart kjørehøyde så sier det seg selv at man ikke kjører med 4x4stil hele tiden unntatt på treff. At folk tror slikt er vel nesten som en "urban legend". Da de fleste avskyr air ride pga pris og muligheten til å godkjenne slikt i Norden/England/Belgia. Feks Rayvern i England gjør store penger nå, nettopp fordi air ride er blitt mere akseptabelt å montere på biler. Og kjøre egenskapene på kit`ene er blitt såpass mye bedre, man får de med Koni dempere og ventiler som gjør at luften ikke forsvinner fra en side av bilen til den andre ved hard belastning. Men dette visste vel de fleste som er negative i denne tråden? Men det tar vel godt over 10år før det er virkelig akseptert i Norden. At folk gjør alt de kan for å "dra folk som har slikt ned i gjørma" sier litt om hvor Norge egentlig står i forhold til resten av verden. Vi er alltids siste mann og det kommer vi alltids til å være. At enkelte bare kjører lavt på treff sier vel litt om de folkene, da de tydeligvis bare liker å vise seg fram på treff og "safe" på hverdagene. Eieren av Golfen i denne tråden har byggd om Airride kittet for å kunne senke den max og han er enda ikke fullt fornøyd, også klart når man har lagt ned uttalige timer på å få bilen såpass lav. Så vil man så klart vise det fram. Om det er pent eller ei, er en sak. Men at mannen har baller for å trosse "trangsynte" står det virkelig respekt av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet Januar 11, 2008 Dette er diskutert tidligere i tråden. Har man luft så trenger man absolutt ikke å kjøre maks høyde hele tiden. Har lest hele tråden. Og jeg skrev brukbar høyde, ment som å ikke ligge på bakken, ikke som å kjøre rundt i en skyhøy bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#122 Skrevet Januar 11, 2008 skulle gjerne hatt air ride jeg, men ikke intr å betale det det koster for å få dette tuv godkjent så da velger jeg andre løsninger.. og vet om en med air ride, han kjører ikke akkurat bilen som en suv de gangene jeg møter han:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#123 Skrevet Januar 12, 2008 Det jeg ikke forstår at at folk er sykt trangsynte. La folk som kjører gewinde kjøre gewinde og de som kjører luft kjøre luft. Jeg kjører begge Virker visselig som enkelte med gewinde gutta surmuler fordi luft gutta kommer nærmere bakken Hva som er mere Hardcore med å kjøre gewinde til treff ser jeg på ingen måte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#124 Skrevet Januar 12, 2008 Skal ærlig inrømme at jeg er misunnelig på de som har luft jeg. men jeg beundrer det heller istede for å sutre over at jeg ikke får bilen min ned de siste 2-3 cm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#125 Skrevet Januar 12, 2008 Skal ærlig inrømme at jeg er misunnelig på de som har luft jeg. men jeg beundrer det heller istede for å sutre over at jeg ikke får bilen min ned de siste 2-3 cm x2 La oss innse at luft er eneste måten å komme seg på treff for så å legge bilen ned på bakken. De som kjører med gewinde og skrur det ned på utstillingsplassen har bare litt mer jobb, ellers er det same shit.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...