Anbefalte innlegg

Datt en bilextrablad ned i postkassa og der sto det blandt annet at de hadde et superprodukt for fjerning av dugg. Tror den kosta rundt 100 kr. Noen som har peiling på om dette produktet funker noe særlig?

 

Golfen dugger frontruta for som f og dermed gjør det en smule vanskelig å se ut.. : bh :

 

Vis dette produktet er bare søppel, noen andre produkter som er å anbefale til slikt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med en som hadde noe sånn i Bobla si, funket vistnok bra.

Så ut som en stor hamsterkule, med noen hull i. Husker ikke hvordan den funket, men tror den gjorde om fukten til is-krystaller på en eller annen måte, var veldig effektiv hvertfall. Kostet så lite at han bare måtte prøve, og ble veldig positivt overrasket ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duggproblemet kan stamme i noe så enkelt som møkkete innside av frontruta.

Første pri er å vaske og rengjøre denne skikkelig, å selv har jeg prøvd rainX på innsiden av ruten etterpå, med greit resultat.

 

Men det første er alltid å sørge får å ha en rein frontrute. Mye dritt som blir med gjennom varmeapparatet. og mye dritt som kommer hvis man evt røyker i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

største årsaken til dugg inne i bilen er vel fukt? sjekk om det lekker noen steder, våte tepper elns? korriger meg gjerne om jeg tar feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir jo seff litt fuktige matter på denne tiden, men skal da vel ikke dugge så mye for det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er greit med gummimatter da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

største årsaken til dugg inne i bilen er vel fukt? sjekk om det lekker noen steder, våte tepper elns? korriger meg gjerne om jeg tar feil..

 

Vanlig fukt er ikke noe problem, da dette ofte fårekommer inne i en bil gjennom vintern, Så sant ikke alt er dritvått da...

Men det som kan ha noe å bety, er om det evt er en liten lekajse på varmeaparat, Frostveske er nemlig lite heldig med tanke på dugg innvendig.

 

Men som nevnt tidligere, så lønner det seg å vaske rutene skikkelig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte mer på om det var noe som var lekk og at mattene under gummien f.eks var klissvåt..

om man har vært ute i regnet og setter seg i bilen så blir det jo fort litt dugg på rutene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikkje luft tørker på biler med automatisk klima (med AC)? Slår denne seg av når det blir for kaldt kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør bare her, siden det er omtrent det samme; Hva er den beste måten for å tørke ut en bil som er fuktig inni?

Min har fått litt vann inni, siden det mangler noen pakninger og litt annet småtteri, så når det kommer på plass; Er det nok å sette på f.eks. en vifteovn over natten? (tar det nok om dagen, i tilfelle rottefelle)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville funnet meg en oppvarmet hall, å latt den stå med dørene åpne over helga...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dersom jeg ikke har muligheten til det, hva gjør jeg da?

Er jo ikke alle som har tilgang på slikt, desverre :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det nok å sette på f.eks. en vifteovn over natten? (tar det nok om dagen, i tilfelle rottefelle)

 

Er da vel bare å prøve? Verdt forsøket : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, en coupe vifte inni en hel arbeidsdag. 08-16 gjør susen. hadde en golf som lakk som en sil, så for å finne ut kor det lakk, tørket eg bilen med en slik liten vifte. lot begge vinduene forran stå litt åpne så "damp" og fukt kommer ut. Bilen var knusk tørr inni, og eg kunne vinne ut kor det ble først vått.. Ett annet tips kan være "kondensfjerner" fra et båtforhandler eller noe sånt.. er vel bare noen plastbokser som suger til seg fuktighet (herav dugg/damp) og gjør det tørt inni bilen.. man må jo tømme denne beholderen jevnlig om fukten aldri forsvinner (lekasje)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.