#1 Skrevet Januar 17, 2008 Før fikk ikkje bilen nokk spenning, så skifta dynamoen, å nå har den ca 12,4 volt. men bilen går ikkje skikkelig på tomgang, å får for mye bensin, så eg prøvde og stille pot-meteret, av og til blinka det 140 ohm på multimeteret, klarte ikkje å få skikkelig signal frå pot-meteret, ingen effekt i og stille den opp og ned heller. kobla også av lambda sonden og ingen ting skjer om den er kobla av eller er på, kjørte litt på turtall og ingen forskjell der heller. skal ikkje bilen hoste og dø ut om lambdaen er gåen? og korleis merkar en om pot-meteret er deffekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2008 hvis multimeteret ditt fungerer som det skal får du endring i motstand på CO-pot når du skrur på skruen. 140ohm er jo alt for lavt også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 17, 2008 multimeteret fungerer meget bra, ganske nytt. viss eg ikkje motstanden forandrer seg på multimeteret korleis vill eg da få stillt co-pot til 500ohm som alle snakker så høgt om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 17, 2008 DU må ha et nytt - ditt er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 17, 2008 mitt ka? multimeter, co-potmeter? multimeteret kan eg garantere fungerer korles får eg da opp verdien på co-pot til 500ohm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 17, 2008 Oi prøver igjen. CO pot er defekt - du må skifte dette. ( hvis du ikke får andre målinger en 140 ohm samme hva du gjør - og måler rett plass ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2008 Oi prøver igjen. CO pot er defekt - du må skifte dette. ( hvis du ikke får andre målinger en 140 ohm samme hva du gjør - og måler rett plass ) har målt mellom alle pinnane og brukt karroseri som jording, men får ingen ting meir enn 140ohm, skal ett friskt pot-meter gji 500ohm? og når eg justerer co-poten får hjerna signal og justerer motstanden til potmeteret? eller skal motstanden vere fast? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 18, 2008 Motstanden på mellom de ytre pinnene på CO-pot skal ligger 450-500, og endrer seg når du skrur på hjernen. Hva som er 100% riktig på din bil, får du ikke sjekket uten å bruke bredbåndslambda eller slikt apparat de kobler til på EU-kontroll for å sjekke utslipp. Med 450-500 vil du komme ganske nærme. Hjernen får signal når du justerer på skruen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 18, 2008 Motstanden på mellom de ytre pinnene på CO-pot skal ligger 450-500, og endrer seg når du skrur på hjernen. Hva som er 100% riktig på din bil, får du ikke sjekket uten å bruke bredbåndslambda eller slikt apparat de kobler til på EU-kontroll for å sjekke utslipp. Med 450-500 vil du komme ganske nærme. Hjernen får signal når du justerer på skruen. takk for svar, nytt pot-meter kommer fra tyskland om ei uke, så da får eg prøvd. Er det uvanlig det ligger litt oljefilm i slangane fra intercooler? såg co-potmeteret var dekt av litt olje på føleren, og litt olje i tomgangsregulatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 20, 2008 Var av og testkjørte litt igjen etter litt søking men den overfyller enda. fikk desse måleresultatene på co-pot: Pin1 og 2: -498-502ohm pin 1 og 3: 196-198ohm(klarte og justere den fra 140ohm til 198ohm) pin 2 og 3: -498-502ohm får rett resultat mellom feil pinner og i minus ohm, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 20, 2008 pin 1 og 3 må justeres opp til 450-500. Mellom 2 og 3 er bare føler for lufttemperatur 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 20, 2008 pin 1 og 3 må justeres opp til 450-500. Mellom 2 og 3 er bare føler for lufttemperatur klarte og justere opp til 198, men så bare dukka det opp ett 1-tall, desimalane slutta, prøvde med 2 forskjellige multimeter, men samma dritten på begge to, og til høgre opp eg stillte den til meir prøvde bilen å dø ut, tomgangen ligger og jager voldsomt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 20, 2008 bruker bilen mye bensin å tomgangen jager no jævli? har samme driten på min å finne ikke ut ka som feila den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 21, 2008 klarte og justere opp til 198, men så bare dukka det opp ett 1-tall, desimalane slutta, prøvde med 2 forskjellige multimeter, men samma dritten på begge to,og til høgre opp eg stillte den til meir prøvde bilen å dø ut, tomgangen ligger og jager voldsomt. Har du satt multimeter på riktig innstilling da? Var dette på den nye CO-potten? Hvis den jager på tomgang, er det ikke noe veldig uvanlig når CO-pot er ødelagt. Kan være greit å sjekke om du har vakumlekkasje også. Startgass funker fint til dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 21, 2008 Har du satt multimeter på riktig innstilling da? Var dette på den nye CO-potten? Hvis den jager på tomgang, er det ikke noe veldig uvanlig når CO-pot er ødelagt. Kan være greit å sjekke om du har vakumlekkasje også. Startgass funker fint til dette nei får ikkje nye sensoren før uti veka, multimeteret står på motstand, der 3 innstillinger der 2k 200 og 20, skulle jo tru den klarte det med 200. tenkte å sjekke vakum lekasjer idag og diverse jordinger,så får se kor det går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 23, 2008 Fikk nå montert på nye air/temp sensoren, men til ingen stor nytte- Lurer på om det er tomgang stabilisatoren som lager kvalme, koblinga i toppen av den er litt løs, tok av tomgang stabilisatoren og gjor den rein, så starta bilen fort, men etter 10 sekund klarte den ikkje og halde seg på tomgang, får ikkje skikkelig laddetrykk på full gass heller. noken som har hatt lignande problem med stabilisatoren før? Var å kjøpte motorkran idag, så om eg ikkje finner probleme snart tar eg ut motoren og sjekker over alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Januar 23, 2008 http://www.snstuning.com/DIY/Tips/tips.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Januar 23, 2008 http://www.snstuning.com/DIY/Tips/tips.htm har lest mange sånne, men lite hjelp i, har prøvd mykje rart! Slangen til ecu fra innsug skal vere 1000mm og 3,5, men noken som veit dim på slange nummer: 4,5 og 8? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 23, 2008 Har en corrado manual hjemme, kan se om det står dim der. Men tviler på det. Jeg hadde også litt problemer med min, jeg byttet blåtemp og fjernet isv så ble det bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Januar 23, 2008 har lest mange sånne, men lite hjelp i, har prøvd mykje rart! Slangen til ecu fra innsug skal vere 1000mm og 3,5, men noken som veit dim på slange nummer: 4,5 og 8? Punkt 4, 5 og 8 på den tegningen er jo Karbonfilter, Bensintrykksregulator og Bypass ventil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Januar 23, 2008 Det er samme dimensjon på de slangene der som til hjernen. Bortsett fra den nr. 8 der, det er en bensinslange som går til en trykksensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Januar 23, 2008 Før fikk ikkje bilen nokk spenning, så skifta dynamoen, å nå har den ca 12,4 volt. men bilen går ikkje skikkelig på tomgang, å får for mye bensin, kobla også av lambda sonden og ingen ting skjer om den er kobla av eller er på, kjørte litt på turtall og ingen forskjell der heller. skal ikkje bilen hoste og dø ut om lambdaen er gåen? Her er det flere ting å ta tak i. Ser ut som den lader litt lite fortsatt. Da pøser hjernen på med mer bensin. Når du kobler ut lambda når bilen går på tomgang, skal gangen endre seg. Gjør den ikke det er lambda gåen. Kjører du lenge med ødelagt lambda, ødelegger du katalysatoren også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Januar 23, 2008 Her er det flere ting å ta tak i. Ser ut som den lader litt lite fortsatt. Da pøser hjernen på med mer bensin. Når du kobler ut lambda når bilen går på tomgang, skal gangen endre seg. Gjør den ikke det er lambda gåen. Kjører du lenge med ødelagt lambda, ødelegger du katalysatoren også ladder 11,80 nå, ingen endring med utkobla eller innkobla lambda, har prøvd og bytte ledninger og splitta litt ledninger oppover for å se etter skader, men ser ingen, lambda er ganske ny, forige eiger kjøpte på meca(3-pins), har reingjort den også, prøvd å jorda ekstra ledningen fleire plasser men til ingen nytte. var av å kjøpte ny slange til hjerna, 207 krone meteren på møller, blir ingen fleire 3,5mm slange til bilen! Takker for svar folkens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Januar 23, 2008 12.4volt er som Frode sier altfor lite. 12.4volt skal det minst være på et OK lada batteri. Du burde opp mot 14-14,5 volt når bilen går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Januar 23, 2008 Minimum 13,7 v bør den lade med og maks 14,5 v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...