Anbefalte innlegg

12.4volt er som Frode sier altfor lite. 12.4volt skal det minst være på et OK lada batteri. Du burde opp mot 14-14,5 volt når bilen går.

 

var ute og sjekka ladespenninga igjen, å jaggu fa** har ladespenninga fallt til 11,98!!

Har skifta dynamoen men det hjalp ikkje, er ganske sikker på det ikkje er den.

 

Skjønner ingen ting lenger, ka andre ting/komponenter som spiller noken rolle på ladespenninga?

 

Har reingjort kontaktpunkter,kabelsko, batteripoler, jordinger, spraya over med elektrorens, men til ingen forbanna nytte, har nye børster på dynamoen også.

 

hørte klart og tydelig att bilen ikkje klarte å tenne skikkeli nå, den kakkler og hoster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dynamoreima være for slakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

var av å kjøpte ny slange til hjerna, 207 krone meteren på møller, blir ingen fleire 3,5mm slange til bilen!

 

du må no ha blitt lurt! kjøpte akkurat 2m med slik slange på møller å ga 20kr for den eller nokke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ute og sjekka ladespenninga igjen, å jaggu fa** har ladespenninga fallt til 11,98!!

Har skifta dynamoen men det hjalp ikkje, er ganske sikker på det ikkje er den.

 

Skjønner ingen ting lenger, ka andre ting/komponenter som spiller noken rolle på ladespenninga?

 

Har reingjort kontaktpunkter,kabelsko, batteripoler, jordinger, spraya over med elektrorens, men til ingen forbanna nytte, har nye børster på dynamoen også.

 

hørte klart og tydelig att bilen ikkje klarte å tenne skikkeli nå, den kakkler og hoster.

 

Bytt ut kabelen fra batteri og ned på starter, derfra til dynamo.

Bytt også ut jordingskabelen til batteriet samt nye polsko.

Gammelt ledningsnett som i utgangspunktet er for svakt dimensjonert lager slike problemer.

Bytta ut alt på 91 passaten, til grovere kvadrat enn originalt. og ble ikke å kjenne igjen etterpå.

 

Hvis du måler spenninga på "kaldt ledningsnett" får du nok høyere tall enn hvis du måler på "varmt ledningsnett" Det gir en indikasjon på ledningenes tilstand

Mål spenningsfall med stort strømforbruk på, kan fort bli 2-2,5 volt mindre da. Måles direkte ved å holde ene pinnen til multimeteret på plusspolen på batteriet og den andre pinnen direkte på pluss på dynamoen.

 

ladespenninga på min passat økte til i overkant av 14 volt (målt på batteriet med stort strømforbruk på!!) med disse enkle tiltaka(uten bytte av regulator) Eventuelt kan du sette på større regulator også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dynamoreima være for slakk?

 

den slura ikkje, sjekka den for litt sida, men skal for sikkerhets skyld sjekke den imorgo også.

 

du må no ha blitt lurt! kjøpte akkurat 2m med slik slange på møller å ga 20kr for den eller nokke..

 

Fyren sa den type slange var dyr, slange berekna på vacum systemer, tau/tøy tvinna rundt slangen med gule streker på,

skal begynde å handle slanger på tess istendenfor.

Gud må virkeli må hate meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt ut kabelen fra batteri og ned på starter, derfra til dynamo.

Bytt også ut jordingskabelen til batteriet samt nye polsko.

Gammelt ledningsnett som i utgangspunktet er for svakt dimensjonert lager slike problemer.

Bytta ut alt på 91 passaten, til grovere kvadrat enn originalt. og ble ikke å kjenne igjen etterpå.

 

Hvis du måler spenninga på "kaldt ledningsnett" får du nok høyere tall enn hvis du måler på "varmt ledningsnett" Det gir en indikasjon på ledningenes tilstand

Mål spenningsfall med stort strømforbruk på, kan fort bli 2-2,5 volt mindre da. Måles direkte ved å holde ene pinnen til multimeteret på plusspolen på batteriet og den andre pinnen direkte på pluss på dynamoen.

 

ladespenninga på min passat økte til i overkant av 14 volt (målt på batteriet med stort strømforbruk på!!) med disse enkle tiltaka(uten bytte av regulator) Eventuelt kan du sette på større regulator også.

 

 

Har noen feite dyre stereo kabler liggende eg kan huke på imorgo, di skal vere såpass rå dimensjoner att funker ikkje det da veit ikkje eg anna råd enn å legge opp nye kabler fra digifant til motorrom.

Kor kan eg lokalisere regulator?

takk for tipset, begynder og bli tom for ideèr og mot nå!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke gi opp da! har samme problemet å venter spent på ei løsning :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke gi opp da! har samme problemet å venter spent på ei løsning

 

Kommer du ingen vei du heller?

viss du vill gji opp så kan du sende pressa di i posten:p

Blir kåt av lyden av lysholm kompressoren!

Kan vell vere ettpar andre ting med deg siden du har lysholm, flytta spjeld osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer du ingen vei du heller?

G60 skal ikkje vere enkelt, hehe

 

gitt opp.. venter på jeg skal bli ferdig med det andre jeg holder på med så ryker motoren ut av bilen! ska plukke den i fillebiter å virker ikke den når alt blir skiftet så kaster jeg driten!!

 

Den går som et skudd da :) men bruker en tank på en times tid.. litt drøyt :D åsså går den ikke på tomgang..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gitt opp.. venter på jeg skal bli ferdig med det andre jeg holder på med så ryker motoren ut av bilen! ska plukke den i fillebiter å virker ikke den når alt blir skiftet så kaster jeg driten!!

 

Den går som et skudd da :) men bruker en tank på en times tid.. litt drøyt :D åsså går den ikke på tomgang..

 

kan bytte g-ladderen min mot lysholmen din pluss penger fra mi side:p

en tank på en times tid?????!

har kjørt tilsammen max 7km, og har brukt ca.20l bensin, tankmåleren faller som turtallsmåleren når eg stopper bilen, kunne tømt olja på bilen rett på bensin tanken: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen feite dyre stereo kabler liggende eg kan huke på imorgo, di skal vere såpass rå dimensjoner att funker ikkje det da veit ikkje eg anna råd enn å legge opp nye kabler fra digifant til motorrom.

Kor kan eg lokalisere regulator?

takk for tipset, begynder og bli tom for ideèr og mot nå!

 

Skulle funke det ja.

Regulatoren sitter fastskrudd med 2 skruer bak på dynamoen, det er denne som børstene sitter i. Er iallefall slik på 91 passaten min.

Kan bytte ut den originale som er 14,6 volt til en med 15.2 volt. Da skulle det bli litt mere futt i ladinga.

 

Tror nok dette skal virke ja. Har gjort dette på 4 av mine tidligere biler med godt resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan bytte g-ladderen min mot lysholmen din pluss penger fra mi side:p

en tank på en times tid?????!

har kjørt tilsammen max 7km, og har brukt ca.20l bensin, tankmåleren faller som turtallsmåleren når eg stopper bilen, kunne tømt olja på bilen rett på bensin tanken: mad :

 

hehe lysholmen er vel eineste del av motoren som gjør slik jeg ikke gir den helt opp så den blir der den er! Går godt å når den bruker like mye på vanlig kjøring så full gass så kan du no tippe kor gassen ligger mest :P brukte den ei uke som bruksbil.. DET var dyrt!

 

skiftet å fundert en heile del no uten resultat.. g60 er noe dritt! men artig :P

 

skal ut med motor no å overhale heile motoren fra bunn til topp å ledningsnettet ska undersøkes kraftig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle funke det ja.

Regulatoren sitter fastskrudd med 2 skruer bak på dynamoen, det er denne som børstene sitter i. Er iallefall slik på 91 passaten min.

Kan bytte ut den originale som er 14,6 volt til en med 15.2 volt. Da skulle det bli litt mere futt i ladinga.

 

Tror nok dette skal virke ja. Har gjort dette på 4 av mine tidligere biler med godt resultat.

 

Skifta den til en ny 14,6 for ikkje mange dagene sida, så får se kor det går imorgo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe lysholmen er vel eineste del av motoren som gjør slik jeg ikke gir den helt opp så den blir der den er! Går godt å når den bruker like mye på vanlig kjøring så full gass så kan du no tippe kor gassen ligger mest :P brukte den ei uke som bruksbil.. DET var dyrt!

 

skiftet å fundert en heile del no uten resultat.. g60 er noe dritt! men artig :P

 

hehe, ja skjønner deg veldig godt! hadde dratt skruene noen omdreininger hadde pressa vert mi;)

finner eg deg i byen engang kommer eg til å følge etter deg kun for å høre lyden på lysholmen: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tipset ørjan moland! nå ladder endelig bilen 14v, har aldri gått så fint på lenge!

men er fortsatt ruskete, har slutta å jage på tomgang men vanskelig og holde i live når den er kald.

 

Klarer ikkje og få målt co-pot, får av og til opp 130ohm mellom di ytterste pinnene, men får ikkje kontakt mellom pinnane, har prøvd med 2 multimeter.

 

noken forslag til den saken då?

kan vere mulig lambdaen er gåen, kan den ha innvirking på att eg ikkje får målt co-pot?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klarer ikkje og få målt co-pot, får av og til opp 130ohm mellom di ytterste pinnene, men får ikkje kontakt mellom pinnane, har prøvd med 2 multimeter.

?

 

Virker jo nesten som den du har fått er ødelagt? Har du prøvd å skru på skruen under den blå plastikken? I så fall hvilken vei?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av airtemp sensorane mine har hatt noken som helst blå plastikk, kun kvitt lokk og en plastikk skru som ligger ca 2 cm ned gjennom en sylinder forma vegg,

har skrudd begge veier, men reager ikkje noke spesielt på det.

 

Sensoren er jo helt ny fra tyskland, såg ingen synlige skader på den heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du gitt opp frode gulbrandsen?

skal feilsøke litt i morgo, men virker ganske merkelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målt spenningsfall i lade kretsen? + på batt. til + på dynamo og - på batt. til - på dynamo. Bør ikkje vera noke meir enn 0,5 volt tilsammen i dei to kretsane.

 

Co pot. meteret. Ohmer du med eller uten kontakten i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målt spenningsfall i lade kretsen? + på batt. til + på dynamo og - på batt. til - på dynamo. Bør ikkje vera noke meir enn 0,5 volt tilsammen i dei to kretsane.

 

Co pot. meteret. Ohmer du med eller uten kontakten i?

 

nei kan måle spenningsfall senere,

måler ohm med kontakt i menst bilen går.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motstand (ohm) kan du måle uten bilen igang eller kontakten koblet til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei kan måle spenningsfall senere.

 

 

Du trenger ikke måle noe spenningsfall, du har jo skifta kablene:) og fått opp ladespenningen etter den jobben!

 

Det eneste jeg ikke sa noe om ved bytte av kablene til batteri-starter-dynamo var jordledningen til motoren. Denne bør du også sjekke/lage ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble ifra kontakten og mål på dei to ytterste pinnane og juster. Da får du nok 500 ohm. Blir feil å ohme med kontakten i. Bilen trenger ikkje gå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble ifra kontakten og mål på dei to ytterste pinnane og juster. Da får du nok 500 ohm. Blir feil å ohme med kontakten i. Bilen trenger ikkje gå.

 

Ja før prøve det, har gjort det feil eg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du forresten multimeteret ditt innstillt på 200 ohm får du ikke målt mer enn 200 ohm. Prøv på 2k setting...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.