Anbefalte innlegg

Fikk stillt til 500ohm, men nå starter ikkje bilen,

 

Einaste eg ikkje har skifta nå er lambda sonde, noken som har tips til plass eg kan kjøpe det? ikkje møller eller biltema.

 

tenkte litt på denne her som volksport selger: g60_gemisch-kontrollmesser.jpg

A/F Måler kit

*Levert av K&N

*Komplett kit med Lambda

*Få kontroll på A/F ratio!

Pris: 2499,-

Lagerføres normalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første så drives ikke volksport lengre! for d andre så er lamdan din helt ny!

Prøv å måle ledningene til lamda og se om dem er ok! Om du har tilgang på en annen ecu så prøv å bytt! kan jo være chippen som kødder!

 

 

Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen er gått lenge med for feit blanding så kan det hende at lamda er godt nedsota og da virker den ikkje orntlig. Ville først prøvd å tatt den ut og gjort den rein.

 

Er ikkje sikker men trudde den skulle starte sjølv om lamda ikkje var i orden. Trur det er sånn at den virker kun først når motor nermer seg drifts temperatur.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For det første så drives ikke volksport lengre! for d andre så er lamdan din helt ny!

Prøv å måle ledningene til lamda og se om dem er ok! Om du har tilgang på en annen ecu så prøv å bytt! kan jo være chippen som kødder!

 

 

Christian

 

 

volksport har jo oppe sida enda?

kan ver defekt for det, viss folk har ødelagt biltema lambdaer på ei uke kan alt skje, har kobla i alle retninger men uten hell,

har også reingjort den, og målte til rundt 8v når bilen fikk for lite strøm, skal måle på nytt imorgo.

 

ka chip skal stå i da?

kor det går med papira? venter fremdeles i spenning på dei.

 

skal måle ledningsnettet imorgo og sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motstand (ohm) skal du måle uten bilen igang eller kontakten koblet til :)

 

rettet det for deg: flau :

 

Har du lamda med 3 eller 4 ledninger?

 

Har du gitt opp frode gulbrandsen?

skal feilsøke litt i morgo, men virker ganske merkelig.

 

Er det ikke lov å være borte noen dager nå da? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rettet det for deg: flau :

 

Har du lamda med 3 eller 4 ledninger?

 

 

 

Er det ikke lov å være borte noen dager nå da? :D

 

Hehe, jo skal heller unne deg noen dager: smil :

 

har lambda med 2 kvite og ei svar, rosa på svart og di to andre på kvit og fjerde ledninga på jord(svart),

måler ca 5v til lambda på rosa ledninga og 4 på "forvarmerene"

 

har fiksa ettpar jordinger til så nå skal dei fleste jordinger vere iorden, men er ikkje sjangs å få start på den, pluggene blir ikkje våte lenger, men den hoster 2-3 ganger kvar gang eg prøver å få start på den så er der ikkje meir liv.

Der er gnist også

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører du bensinpumpa går?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører du bensinpumpa går?

 

ja sjekka bensintilførsel, bensin pumpa går, å den får bensin fram til fuelrailen,

Reingjorde polene inni fordelerlokket, sjekka over slanger, jordinger igjen,

sjekka koblinger til alle slags mulige følere osv, men den vill rett å slett ikkje starte,

Trur eg skal prøve og bytte ecu, eller sjekke dysene, meir enn det kan ikkje eg komme på.

 

Bilen skal vell starte selv om lambda ikkje fungerer, ikkje livstegn om eg kobler vekk lambda heller.

 

Kommer brukt ecu, lambda og ledningsnett i posten om noen dager, skal prøve og bytte litt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har bilde eller skisse av relèa? muligens eg mangler litt relèer.

 

Prøvde å trille bilen igang i lang nedoverbakke, men ingen håp, var ikkje tegn til att den ville gå,

fikk opp ladetrykk når spjeldet var åpent.

Virker som det er ett eller anna elektrisk, håper ny hjerne hjelper på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny hjerne hjalp ikkje, så nå står motoren på palle.

 

Karbon filteret, kan de gå seg tett eller på en anna måte lage kvalme?

Har det noke for seg og blinde nippelen som går ut i fra manifolden til karbonfilteret?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ny hjerne hjalp ikkje, så nå står motoren på palle.

 

Karbon filteret, kan de gå seg tett eller på en anna måte lage kvalme?

Har det noke for seg og blinde nippelen som går ut i fra manifolden til karbonfilteret?

 

karbonfilteret er der kun for å filtrere bensingass og for å fore denne tilbake til motoren. du kan trygt koble bort hele dette uten at det påvirker motoren (reduserer sjansen for vakuumlekkasjer kanskje).

 

du skal i teorien kunne få start på motoren med en hel drøss sensorer ødelagt, lambda, blåtemp, mikrobryterne.

 

her er en annen side som kanskje kan hjelpe med litt tips og triks..:

http://mysite.verizon.net/janvdb/vw/Engine/g60_problems.html

 

jeg har akkruat hatt kødd med min egen g60 og etter en god og lang juleferie satt jeg igang med feilsøking. fant ut at blåtemp var helt død samt tomgangsmikroswitchen ikke ble trykket helt inn.

 

det kan også være en ide å gå over alle kabler og kontakter for å lete etter brudd, samt sjekke motstand på de mest kritiske sensorene på ECU pluggen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

karbonfilteret er der kun for å filtrere bensingass og for å fore denne tilbake til motoren. du kan trygt koble bort hele dette uten at det påvirker motoren (reduserer sjansen for vakuumlekkasjer kanskje).

 

du skal i teorien kunne få start på motoren med en hel drøss sensorer ødelagt, lambda, blåtemp, mikrobryterne.

 

her er en annen side som kanskje kan hjelpe med litt tips og triks..:

http://mysite.verizon.net/janvdb/vw/Engine/g60_problems.html

 

jeg har akkruat hatt kødd med min egen g60 og etter en god og lang juleferie satt jeg igang med feilsøking. fant ut at blåtemp var helt død samt tomgangsmikroswitchen ikke ble trykket helt inn.

 

det kan også være en ide å gå over alle kabler og kontakter for å lete etter brudd, samt sjekke motstand på de mest kritiske sensorene på ECU pluggen.

 

 

Har tatt ut motoren for og sjekke alle koblinger, sjekker nå nøye over lednings nettet og jordingspunkta for motoren og reingjere dei skikkelig.

 

får ta og sjekke over litt til når alt er montert igjen, men er fare for att eg reise ut igjen før bilen er ferdi montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er fin å bruke når du tester ledningsnettet

digifcon.jpg

1 Start (50) red/green

2 OXS purple

3 Fuel pump relay red/green or yellow/blue

4 Knock sensor white

5 CO Adjustment blue

6 Ground (Sensors)

throttle switches

OXS

Hall sensor

Coolant temp.

CO pot/Air temp. --- brown/white

 

7 Knock sensor brown or yellow in shielded black cable

8 Hall sensor red/black

9 Air temp sensor blue/white

10 Coolant temp sensor brown/green

11 Idle Switch red/blue

12 Injectors red

13* Ground ECU brown

14 Power main / Idle stab. valve black/white

15 Full Throttle Switch blue/black

16 not used

17 Not used

18 Hall sensor green/white

19 Ground brown

20 MIL yellow - Yes This is the wire the bling bling blinks the fault codes off your eprom! You did know that your ecu stores sensor fault codes?

21 Not used

22 Idle stab. valve black/yellow

23 Not used

24 Not used

25 Ignition coil green

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er fin å bruke når du tester ledningsnettet

digifcon.jpg

1 Start (50) red/green

2 OXS purple

3 Fuel pump relay red/green or yellow/blue

4 Knock sensor white

5 CO Adjustment blue

6 Ground (Sensors)

throttle switches

OXS

Hall sensor

Coolant temp.

CO pot/Air temp. --- brown/white

 

7 Knock sensor brown or yellow in shielded black cable

8 Hall sensor red/black

9 Air temp sensor blue/white

10 Coolant temp sensor brown/green

11 Idle Switch red/blue

12 Injectors red

13* Ground ECU brown

14 Power main / Idle stab. valve black/white

15 Full Throttle Switch blue/black

16 not used

17 Not used

18 Hall sensor green/white

19 Ground brown

20 MIL yellow - Yes This is the wire the bling bling blinks the fault codes off your eprom! You did know that your ecu stores sensor fault codes?

21 Not used

22 Idle stab. valve black/yellow

23 Not used

24 Not used

25 Ignition coil green

 

 

takker frode!

Er kun vant til å bruke meggertest på ledninger, så skal eg bare måle motstand gjennom ledningene? og eventuelt kva motstant skal eg rekne med og få?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker frode!

Er kun vant til å bruke meggertest på ledninger, så skal eg bare måle motstand gjennom ledningene? og eventuelt kva motstant skal eg rekne med og få?

 

 

Du setter multimeter på "pipe-funksjonen"

 

En stikker i kontakten på hjernen, en på kontakten til sensoren på nettet. Piper om du får kontakt, piper ikke om du har ledningsbrudd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du setter multimeter på "pipe-funksjonen"

 

En stikker i kontakten på hjernen, en på kontakten til sensoren på nettet. Piper om du får kontakt, piper ikke om du har ledningsbrudd

 

var ikkje vanskeligare enn det nei:)

 

må til med nytt multimeter da, mitt vill ikkje lage lyd på pipefunksjonen, dyrt for møkk!

 

tenkte på en anna ting, veit ikkje kor det er med digifant, men kan det vere muli der ligge feil i digifanten som må nulles ut på vag com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk nå ikke megger i bil da.

 

For det første kan den slå over i en dårlig kontakt ( du tror alt er bra mens det er feil ) og for det andre kan du fort svi noe elektronik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk nå ikke megger i bil da.

 

For det første kan den slå over i en dårlig kontakt ( du tror alt er bra mens det er feil ) og for det andre kan du fort svi noe elektronik.

 

er ikkje så langt utpå jordet;) Meggertest brukes på større lengre ledninger, bruker det ofte på sjøen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner du ut noe eller? venter spent enda jeg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

finner du ut noe eller? venter spent enda jeg :D

 

trur det er 1 steg fram og 2 tilbake:p

ikkje mange dagane igjen til utreise, så hadde håpa på å få fiksa det før eg reiste: bh :

 

Men har ett problem(til)!

 

som dere ser på bildet så er der 2 løse ledninger som har ingen plass å kobles til, noken som veit kor dei skal??? var ingen kabelsko på heller, eg har bare trykkt på noen.

 

Ledning nummer 1(brun/kvit) kommer fra samme strømpe som ei kobling til en føler som er igjen kobla til en vacum slange til innsuget(ser den på bildet)

 

Ledning nummer 2(brun/svart) kommer fra samme strømpe som koblinga til isv.

 

Motor.jpg?t=1202483338

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump! trenger hjelp fort! klokka mi tikker:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom igjen da gutter!!!

ingen som har di 2 ledningene? tar bare 5 minutt å sjekke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meiner på jeg har to løse sjøl å vist jeg satt ene i jord så startet vifta.. noe mer kan ikke jeg halpe med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

meiner på jeg har to løse sjøl å vist jeg satt ene i jord så startet vifta.. noe mer kan ikke jeg halpe med :)

 

får bare prøve å starte da, takk for svar vertfall:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.