Agder: Glassblåsing av felger

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har et sett med felger jeg gjerne skulle ha glassblåst, hvem i distriktet kan jeg kontakte? Noen som vet ca pris på å blåse 4 felger?

Eventuelt andre måter å fjerne lakken på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om noen som driver med glassblåsing, som kan ta felger. Eneste jeg vet om som driver sandblåsing (utenom Nymo og Pusnes) er Leif Mørland Sandblåsing, holder til sør for Mørlandsmoen bilopphugging. Kanskje ta en telefon til dem og spørre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, men har lest litt på forumet at sandblåsing ødlegger felgene. Blir litt dumt om felgene får sånn små "nupper" siden jeg skal pusse/polere de opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at et eller annt Kaoseriverksted kan gjøre dette..

vist ikke så vet jeg at Varod bedrifter driver med pulverlakering og kansje da også driver med glassblåsing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, men har lest litt på forumet at sandblåsing ødlegger felgene. Blir litt dumt om felgene får sånn små "nupper" siden jeg skal pusse/polere de opp :)

 

Det jeg mente var at du kunne ringe Leif Mørland og spørre om han også gjør glassblåsing, evt. kan henvise til noen som gjør det ;)

 

Det er gjerne sånn at de som driver innenfor en bransje også kjenner godt til sine "konkurrenter".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pratet med Leif Mørland nå, han kunne ikke glassblåse, han kjente ikke til noen i distriktet heller. Men han mente på han kunne sandblåse felgene. Men han hadde ikke noe å blåse så, så måtte ringe nærmere våren igjen.. Da må jeg fortsette med pussearbeidet mitt, det hjelper men tar myyye tid:

mine_d90.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor store er felgene. har sandblåser utstyr på jobb...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare 16", 8" brede. Har brukt pussemus igår, greit å ta lakken på flaten, men blir knot i vinkler osv. Har du sandblåst felger før? Vellykket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei har ikke det... men tro kansje det ikke gikk å få 16" inn. det går med 15"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har sandblåst og lakert felger... blir grov overflate.. pulverlakk vil nok dekke nuppene. men skal du ha de uten lakk er nok ikke sandblåsing tingen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt sand og sanblåsepistol på biltema, jeg sandblåser kun der jeg ikke kommer godt til med pussepapir. Går helt fint å pussebort nuppe etter jeg har sandblåst, men det tar TID å sandblåse. Så er nok ikke så kraftig utstyr jeg har...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.