Møre og Romsdal: Interesse for møte med Biltilsynet?

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Er det noen interesse for dette?

 

BT stiller gjerne med 2 stykk ifra Teknisk (godkjenning) og kankje en ifra Politiet også.

 

Det blir da mulighet for å stille spørsmål, komme med konkrete saker som man trenger svar på. Info om endringer i regelverk som vil ha betydning for oss. You name it.

 

BT/Politi vil selvfølgelig ikke begynne med skiltklipping og "kritisk synsing" vedrørende enkelt biler osv osv : smil :

 

Lar denne ligge litt, så kan vi jo se hva som skjer. Er nok folk interisert i dette så kan jeg orge ett møte.

 

Om noen har konkrete spml de vil stille kan jeg godt ta dette vidre med BT lokalt her. Prøver å få istand noen generelle og lettfatlige retningslinjer vedrørende godkjenning av dekk, felg og senk.

 

PS.

Folk utenfor M&R kan jo selvfølgelig også komme med spml .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette tror jeg absolutt er en god idè, både basert på at jeg har jobbet der selv og har sett et behov, men også personlig.

Kommunikasjonen mellom bilintresserte og BT går som regel kun via kontroller langs veiene, samt alt det vi hører på diverse diskusjonsforum, som i veldig mange tilfeller overdrives en smule. :)

Reglene rundt f.eks dekkgodkjenning er ikke så veldig vanskelig, problemet er at 98% ikke vet hvor de skal lete/ikke gidder å lete, og dermed tar utgangspunkt i at naboens kunnskap holder, gjerne tillagt noe man mener er sunn fornuft. :)

 

Dette krever jo også litt fra de som møter opp, møter man opp med den holdningen som enkelte her inne (og andre steder) har til BT, så er noe slikt bortkastet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd det er så langt fra Kristiansand til Ålesund, for dette hadde vært interessant å være med på.

 

Jeg funderer på ett spørsmål omkring dette med dekk/felg.

Min bil har originalt 195/65R15, ET37.

 

Hvordan vil BT stille seg til følgende 2 scenarioer:

 

1. 8x18, 225/40R18 ET35 foran og 225/40R18 ET30 bak.

 

2. 8,5x18 ET35 foran og 9,5x18 ET35 bak. Samme dekkdimmensjon foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Er det noen interesse for dette?

 

BT stiller gjerne med 2 stykk ifra Teknisk (godkjenning) og kankje en ifra Politiet også.

 

Det blir da mulighet for å stille spørsmål, komme med konkrete saker som man trenger svar på. Info om endringer i regelverk som vil ha betydning for oss. You name it.

 

BT/Politi vil selvfølgelig ikke begynne med skiltklipping og "kritisk synsing" vedrørende enkelt biler osv osv : smil :

 

Lar denne ligge litt, så kan vi jo se hva som skjer. Er nok folk interisert i dette så kan jeg orge ett møte.

 

Om noen har konkrete spml de vil stille kan jeg godt ta dette vidre med BT lokalt her. Prøver å få istand noen generelle og lettfatlige retningslinjer vedrørende godkjenning av dekk, felg og senk.

 

PS.

Folk utenfor M&R kan jo selvfølgelig også komme med spml .

 

Finner dem noe ulovlig så klipper dem uansett... Er en fin måte for dem å huke tak i biler som enten er ulovlig trimma eller modifisert. Men har man rent mel i posen hadde det ikke vært dumt det nei.:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så parker 50 meter borte og gå resten, eller sitt på med noen andre. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd det er så langt fra Kristiansand til Ålesund, for dette hadde vært interessant å være med på.

 

Jeg funderer på ett spørsmål omkring dette med dekk/felg.

Min bil har originalt 195/65R15, ET37.

 

Hvordan vil BT stille seg til følgende 2 scenarioer:

 

1. 8x18, 225/40R18 ET35 foran og 225/40R18 ET30 bak.

 

2. 8,5x18 ET35 foran og 9,5x18 ET35 bak. Samme dekkdimmensjon foran og bak.

 

 

Langt er det egentlig ikke. Snakk om 2 timers kjøring 1 vei. Eventuelt kunne vi kanskje prøv å få det til litt mer sentralt. Molde feks? (dog har ikke jeg lokale i Molde, men møterom har jeg her)

 

Jeg kan samle opp en del spml også om dere vil.

 

Så lenge de ikke er i tjeneste klipper de ikke skilt.....

 

Svein Olav :

I ditt tilfelle ser jeg utifra STRO at du max kan ha 9" bred felg med 225-40-18 dekk.

 

225/40-18 er godkjent på felger ifra 7,5" -> 9" ifølge stro. Dette er uavhengig om du har TUV fra dekkfabrikant, da STRO er "bibeln" og det som følges.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt er det egentlig ikke. Snakk om 2 timers kjøring 1 vei. Eventuelt kunne vi kanskje prøv å få det til litt mer sentralt. Molde feks? (dog har ikke jeg lokale i Molde, men møterom har jeg her)

 

Jeg kan samle opp en del spml også om dere vil.

 

Så lenge de ikke er i tjeneste klipper de ikke skilt.....

 

2 timers flytur er vel mer riktig;) Kinkig det der med to steder som har så likt navn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 timers flytur er vel mer riktig;) Kinkig det der med to steder som har så likt navn.

 

heh :) Ja, det er KristianSUND vi snakker om her :)

 

Men nok OT

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmmm. spennende! ta her e e ma på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Langt er det ikke fra KRS-AES nei....med fly riktignok. Flyr den strekningen t/r ukentlig jeg.

En tar 1550 fra KRS-AES kl 1805. Og Tveit er jo rett i nærheten av Kjevik også..

 

Men, en ide om dette kom opp, hadde jo vært å latt VACN-TV filme det hele, og deretter kunne det jo vært lagt ut. Event at noen andre fimer det også. Da blir jo stoffet tilgjengelig for alle.

Og en kunne jo også laget en tråd der folk kunne legge inn spm som de ville ha svar på, som BT kunne funnet svar på på forhånd. Og en kunne lagt ut svar her på forumet i etterkant også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.