Troms: Flinke lakkverksted i Tromsø

Anbefalte innlegg

Har en skade på v.side som skal utbedres på forsikringssak.

Tenkte å bare sette bilen inn på Møller men de sender den vel bare videre og tar påslaget? Så da er det kanskje billigere for forsikringsselskapet om jeg går direkte til lakkverkstedet?

Hele venstresiden skal lakkeres opp for ikke å få fargeforskjell, er skade på begge dørene (dype riper).

 

Dessuten tenkte jeg å deale litt med verkstedet for å få lakkert litt annet snack samtidig...kanskje enklere om jeg ikke må gå via Møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en skade på v.side som skal utbedres på forsikringssak.

Tenkte å bare sette bilen inn på Møller men de sender den vel bare videre og tar påslaget? Så da er det kanskje billigere for forsikringsselskapet om jeg går direkte til lakkverkstedet?

Hele venstresiden skal lakkeres opp for ikke å få fargeforskjell, er skade på begge dørene (dype riper).

 

Dessuten tenkte jeg å deale litt med verkstedet for å få lakkert litt annet snack samtidig...kanskje enklere om jeg ikke må gå via Møller?

 

Jeg vil anbefale deg å IKKE bruke Møller i denne saken. Jeg hadde min Beetle inne der i forbindelse med en forsikringssak og de knota no helt vanvittig. Stikkord; bilen var inne der 5ganger for å få rette opp feil de hadde gjort som ødelagt dørlås, kobla feil på dørlås og vindushevemekanismen, ødelagt elektrisk vindusheis (her sendte de meg så en regning på 500,- for at de hadde byttet den..betalte den selvfølgelig ikke). I tillegg til dette var serviceinnstillingen til sjefen på karosseriavdelinga veldig veldig dårlig.

 

Tromsø Billakkering har jeg brukt med kjempe positiv erfaring. Serviceinnstilt og meget bra resultat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du er ute etter kvalitet så har vel alle lakkverkstedene noen som er meget dyktige på sitt felt, men om det er dem som blir å jobbe med din bil får du vel ingen garanti for...

 

om jeg skal nevne navn på folk som er DYKTIG med sprøyta her i byen, og som har gjort noen sinnsyke lakkeringer så kan jeg nevne Jan Arild på skattdøra bil og lakk og Stig på bil & karosseri.

 

når det gjelder skaden på bilen din så er det nok bilskadefirma som du velger å benytte deg av som avgjør hvor mye som skal lakkeres. uten å ha sett bilen din så kan jeg si at det ikke er sikkert at dem lakkerer begge tilstøtende panelene (forskjerm og bakskjerm) da dem sparer selvfølgelig på å bare flekke ut på bakdøra i stede for å lakkere hele bakskjermen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er noen i sørreisa som er flink. bakkehaug bil AS... veldi flinke opprettere/lakkerere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Einar Winther på Walters bilverksted på Finnsnes er mannen hvis dere skal ha noe utenom det vanlige...:)

DSC00190 [640x480].jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du er ute etter kvalitet så har vel alle lakkverkstedene noen som er meget dyktige på sitt felt, men om det er dem som blir å jobbe med din bil får du vel ingen garanti for...

 

om jeg skal nevne navn på folk som er DYKTIG med sprøyta her i byen, og som har gjort noen sinnsyke lakkeringer så kan jeg nevne Jan Arild på skattdøra bil og lakk og Stig på bil & karosseri.

 

når det gjelder skaden på bilen din så er det nok bilskadefirma som du velger å benytte deg av som avgjør hvor mye som skal lakkeres. uten å ha sett bilen din så kan jeg si at det ikke er sikkert at dem lakkerer begge tilstøtende panelene (forskjerm og bakskjerm) da dem sparer selvfølgelig på å bare flekke ut på bakdøra i stede for å lakkere hele bakskjermen...

 

Takk for tips.

Orker ikke kjøre ut av byen for å få dette gjort...

Bilen er jo sølv metallic og jeg kommer til å klikke om det blir fargeforskjeller. Da blir jeg å ta den tilbake og be dem fikse det på nytt. Runar som jeg kjøpte bilen hos (og som eide bilen da skaden skjedde - det er avtalt med hans forsikringsselskap at de dekker utbedringen for meg da han ikke rakk å få det fikset før jeg kjøpte den - han hadde time hos Møller måneden etter...) sa det var avtalt opplakkering av hele siden for å unngå fargeforskjeller. Jeg har skadesaksnummeret så jeg kan stikke innom noen av lakkfirmaene og høre hva som ligger inne samt pris på tinning av VW-emblemet bak og opplakkering av den i samme slengen. Vurderte å få lakkert panseret også men siden det er så stor flate så koster det sikkert mer enn det smaker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg anbefaler Lunheim Billakkering;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du jobber der, og ikke kan du skaffe oss grise billige priser:)

Så da teller det ikke:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, nåh:P Men dæm som lakkere/ opprette gjør det bra;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du jobber der, og ikke kan du skaffe oss grise billige priser:)

Så da teller det ikke:p

 

 

Det hadde vært nåkka ja!

Kor æ levere bilen av de anbefalte plassan kommer litt an på kor mykkje de ska ha førr å mekke tel bakluka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Harila karroseri i Hansjordness bukta, har brukt dem 3ganger. De er utrulig dyktige lakkerte begge sider på bilen min, +nye dører, ny rute bak, ny bakfanger og nye speil....utrulig bra verksted der. De tar stort sett alle merkene;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt Harila karroseri i Hansjordness bukta, har brukt dem 3ganger. De er utrulig dyktige lakkerte begge sider på bilen min, +nye dører, ny rute bak, ny bakfanger og nye speil....utrulig bra verksted der. De tar stort sett alle merkene;)

 

Okei, takk for tipset. Blir nok en plass jeg får sjekke ut pris. Skal prøve å få gjort det før våren - så det er klart til sommeren. Men orker ikke fikse det nå med en gang og la saltet "kose" med den nye lakken...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og hør med kalles billakkering, en grinat satan av en fyr men han lakkerte billig for meg i allefall, 3 dager arbeid, lakkering av front pluss tilpassing og mont, sideskjørt, rutesenker, lister pluss litt annet for 11000,- bli og lakk sku ha nermere 18000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler også Kalles billakkering i Tønsvikaområdet. Han er "litt spesiell" men gjør veldig bra jobb til bra pris. Prøv å komme inn på bilforsikring når du snakker med Kalle... :)

 

Hvis du vil ha veldig billig lakkering kan Rønning (bak TromsøTaxi) fikse det i verkstedet sitt (ingen lakkboks)...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler også Kalles billakkering i Tønsvikaområdet. Han er "litt spesiell" men gjør veldig bra jobb til bra pris. Prøv å komme inn på bilforsikring når du snakker med Kalle... :)

 

Hvis du vil ha veldig billig lakkering kan Rønning (bak TromsøTaxi) fikse det i verkstedet sitt (ingen lakkboks)...

 

Jeg ambefaler ikke å levere bilen til rønning, har sett de lakkeringen han gjør, er vel eneste i byen som kan dråpe lakkere;P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tromsø Billakering

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tromsø Billakering

 

tromsø billakkering gjør helt suverent arbeid, men de koster deretter og... : klø :

bestefadern var verkstmester der i 30 år, og anbefalte meg kalles billakkering om æ sko ha billig lakkjobb og god kvalitet:)

det sier jo litt da :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ambefaler ikke å levere bilen til rønning, har sett de lakkeringen han gjør, er vel eneste i byen som kan dråpe lakkere;P

Som jeg sa, han er billig... :) og kvaliteten er deretter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg sa, han er billig... :) og kvaliteten er deretter...

 

 

Men om du vil ha byens eneste dråpe lakkering så kan man dra dit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tromsø billakkering gjør helt suverent arbeid, men de koster deretter og... : klø :

bestefadern var verkstmester der i 30 år, og anbefalte meg kalles billakkering om æ sko ha billig lakkjobb og god kvalitet:)

det sier jo litt da :P

 

Ingen tvil om at Tromsø Billakering gjør suveren jobb i hvert fall...det er nemlig fetteren min som står får lakkeringen...som du sier...det koster nok litt...de har lange køer...kanskje fordi de gjør en god jobb?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen tvil om at Tromsø Billakering gjør suveren jobb i hvert fall...det er nemlig fetteren min som står får lakkeringen...som du sier...det koster nok litt...de har lange køer...kanskje fordi de gjør en god jobb?

 

ja så absolutt.. : rolleyes

er nok ikke for ingen grunn de blei kåra til årets beste lakkverksted i norge for noen år tilbake siden: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøv og hør med kalles billakkering, en grinat satan av en fyr men han lakkerte billig for meg i allefall, 3 dager arbeid, lakkering av front pluss tilpassing og mont, sideskjørt, rutesenker, lister pluss litt annet for 11000,- bli og lakk sku ha nermere 18000,-

 

Mener å huske at du klaget på kvaliteten (den dagen vi var på Fløya kunsten å spilte fotball). : klø :

Var jo litt å plukke på, hva gjaldt montering og tilpasning av frontfanger blant annet.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)

Mener å huske at du klaget på kvaliteten (den dagen vi var på Fløya kunsten å spilte fotball). : klø :

Var jo litt å plukke på, hva gjaldt montering og tilpasning av frontfanger blant annet.?

 

stemmer det, han festa fangern jæææævelgodt, så den kommer aldri knuses hvis jeg tar hardt i, det resulterte i et lite utstikk på begger sider ca 4mm. men kan leve med det såfremst fangeren tåler det dobbelte liksom:)

men klart, kunne jo poppnagla den og limt, men derigjen er den jo rimelig "løs" i forhold til orginal innfesting ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kalles er et alternativ om jeg skal ta luka for seg selv senere. Han lakkerte en del på Golfen min, var ikke så ille pris men jeg synes rusta kom vel fort til at det var nye deler. Mulig det var dårlig stål i delene fra NBS.

Jeg får dekket lakkeringa på venstre side så sånn sett er det ikke mitt problem. Kvalitet er viktigst.

Det er det jo forsåvidt på bakluka også, men det er en mindre del å måtte lakkere opp om det ikke blir 100% enn hele siden på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.