Alfa gjør det, kan ikke vi også??

Anbefalte innlegg

Leste i går på Streetteam.no at Alfa klubben her sør hadde hatt "bane"-treff på glattkjøringsbanen i sørlandsparken. Finnes det ingen mulighet til at vi kunne fått til noe slikt? Jeg kan sikkert ordne med en mann som kan være instruktør, hvis vi trenger sånn..

 

Jeg er svært sugen på å prøve litt banekjøring, men har aldri gjort sånn før, og tror ikke at å kjøre rett ut på Rudskogen, eller Våler er helt det riktige for min del.

 

Ett annet alternativ kan jo kanskje være Go Cart banen på Evje. Rogaland lokallag har visst brukt en Go cart bane en del , så alt går jo..??

 

Det er jo ikke sikkert det går så gruselig fort, men stikkord er vell håndtering av bil, kjøreteknikk, sporvalg osv..

 

Synspunkter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være et alternativ ja.

 

Er det noen som kjenner folkene der borte og kan spørre?

 

Kan forsåvidt gjøre det selv, jeg skal uansett snakke med de angående glattkjøring....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde virkelig vært gull. Kan jo ikke snakke for andre enn meg selv, men jeg har lenge hatt lyst å kjøre på bane, men føler ikke kompetansen til å legge seg ut på de store treffa er der...så det hadde vært veldig greit å fått til dette under "små" forhold.

 

Jeg har en kjenning som kjører Rally. Jeg tenkte jeg kunne høre med han om han kanskje kunne blitt med som Ko-pilot i bilene til de som ønsket det. Regner med han kan ganske mye om sporvalg, bremsing osv...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal sjekke det og komme tilbake på saken.

 

Noen som vet hva det heter der borte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HUsker å ha spurt den gang jeg var der for å ta lappen (2 år siden)

Da var det ca 3300 for hele banen + at du måtte ha en ansvarlig fra banen tilstede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært der selv med min bil... Sabla liten bane med bil på.... :-)

Går nokså sent rundt banen, men det virker ikke slik når man kjører... Max hastighet på banen er vel rundt 120km/t eller så på langsletta... Kan ikke helt huske det... Har en film fra denne kjøringen, men den har jeg ikke for hånda akkurat nå...

 

Det er nå mye gøyere med go-kart på denne banen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare for å slenge inn en kommentar her... Alfa-klubben drev bare på med glattkjøring... Så ikke noe til at de brukte sjikanene til noe annet enn glattkjøringstrening. De fleste holdt seg på rettstrekka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel glattkjøring vi hadde tenkt oss...?

 

Har snakket med NAF-banen i Froland og der er det bare å bestille tid.

Har ikke rukket å snakke med de i Kristiansand ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket du om de bruker matolje enda? Hvis de gjør det kan det jo bli koselig å vaske bilen etterpå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På banen i Froland benytter de noe som kalles hvitolje og blander dette med vann.

 

Iflg. han jeg snakket med (baneansvarlig) skulle det ikke være noe problem å få fjernet dette etterpå.

 

Sjekker hva de bruker i Kristiansand

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.