Dekkvalg til 7 og 9 toms felg (quattro)

Anbefalte innlegg

Har fått tak i (most likely...) et sett med Pårsje-felger i 7 og 9x17. Har lurt litt på hva slags dekk jeg burde ha på slike felger,tenker da på likest mulig rulleomkrets. På en 7x17 felg må det vel 215/45-17 dekk eller kanskje 225/45-17. Men bak på en 9x17 felg er jeg litt usikker på hva slags dekk jeg bør vrenge på. Quattro liker jo ikke store forskjeller med tanke på rulle-omkretsen.......

 

EDIT: JEG SKAL HA MINST MULIG BALLONGSTUK!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/45-17 vil jo bli helt på jordet i forhold til rulleomkrets, alt for smått.

 

Det som kan brukes med 225/45-17 er 255/40-17 som er bare 0.24% større.. Burde gå helt greit. Finnes heller ingen andre alternativer som er innen rimelighetens grenser..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

215/45-17 vil jo bli helt på jordet i forhold til rulleomkrets, alt for smått.

 

Det som kan brukes med 225/45-17 er 255/40-17 som er bare 0.24% større.. Burde gå helt greit. Finnes heller ingen andre alternativer som er innen rimelighetens grenser..

jeg mente 215/50-17 men det er vel ikke så mange som produserer ?? Men den "comboen" du kom med der virker ikke så gærn faktisk. Må bare få tatt litt mål av en ufo-bremseskive som Børge har liggende så jeg får sett om jeg i det hele tatt får plass til adapterne inni ufoen. Har fått tak i noen billige adaptere i England som er laget i stål så de kan dreies litt ned hvis det skulle bli knapt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

jeg mente 215/50-17 men det er vel ikke så mange som produserer ?? Men den "comboen" du kom med der virker ikke så gærn faktisk. Må bare få tatt litt mål av en ufo-bremseskive som Børge har liggende så jeg får sett om jeg i det hele tatt får plass til adapterne inni ufoen. Har fått tak i noen billige adaptere i England som er laget i stål så de kan dreies litt ned hvis det skulle bli knapt.

 

215/50 17? Litt av et ballongdekk det, blir ikke det altfor stort? Er jo større enn 225/40 18 det, åssen bil er egentlig dette til?

 

215/45 17 foran og 235/40 17 bak er jo et alternativ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

215/50 17? Litt av et ballongdekk det, blir ikke det altfor stort? Er jo større enn 225/40 18 det, åssen bil er egentlig dette til?

 

215/45 17 foran og 235/40 17 bak er jo et alternativ...

Det er til en S4 Avant (kanskje med Porsche-felger)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.