Pris avtagbart hengerfeste Passat

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt en 2003 Passat TDI og funderer på å få forhandleren til å sette på avtagbart hengerfeste. Prisen han ville ha var 5920,- inkl. mva ferdig montert. Høres dette ut som en grei pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

westfalia hengerfeste?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på produsent. Skal sjekke dette opp med forhandleren. Har lest om skrekk-eksempler andre her har opplevd med priser på 10-15 000, så jeg synes ikke 6000 var så voldsomt mye..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6000 var billig, men har sett flere av de uorginale festene og der må d kappes i bakfangeren for å kunne montere det og det er synlig selv med kroken av, men det kan du jo sjekke opp i før du bestemmer deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen år tilbake kjøpte jeg en 2004 modell Passat 130 hk TDI Tipt. På denne ettermonterte jeg - hos Møller Nesttun / Bergen - originalt avtagbart hengerfeste for kr. 7.600. Når Møller selger originalt hengerfeste er det Westfalia...tror jeg. Det hengerfestet ser du ikke i det hele tatt når det er "avmontert", da må en bøye seg ned og se under nedre kant av støtfanger for å se det. Jeg fikk det ettermontert i 2005 så hvordan prisen er nå vet jeg ikke, du sier ikke noe om forhandleren er en original VW forhandler eller en annen forhandler men jobben Møller gjorde kan jeg ihvertfall anbefale og da har du 3 års fabrikk garanti også på originale deler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg importerte min 3BG i fjor sommer\høst undersøkte jeg prisen på min lokale VW-sjappe... Da var det 14000+ arbeid: faint : Det var for det originale som forsvinner helt uten kroken på..(Er vel Westfalia)

De kunne montere et uoriginalt som ville vise igjen sjøl når kroken var demontert, og det ville ende på ca 7000...

Var rask og fikk det montert i Tyskland før bilen ble sendt oppover, og fikk originalt (Westfalia) ferdig montert for litt over 4000.... Så dei veit å ta sej betalt her i moderlandet......: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg sjekket priser på ettermontering på Touran

var vel 11´og 13´for skjult avtagbart!!!

 

kostet vel 7900 org ved betilling av bil

 

ble til at jeg kjøpte en med :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen jeg har kjøpt ble ikke kjøpt fra en VW-merkeforhandler. Har sendt han forespørsel om hvilket hengerfeste han har tenkt å sette på. Får vel svar i morgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder avtakbart hengerfeste på VAG, så er det kun Westfalia som duger : rock :

 

Jeg etter monterte selv på min -03 Passat 3BG stv. i fjor sommer.

Med kroken avmontert så kan du ikke at bilen har hengerfeste.

Ikke måtta det kuttes i plast noen steder heller.

 

Jeg betalte ca Kr. 3000,- for hengerfestet og Kr 600-700 for kabelsettet.

 

Den prisen du har fått oppgitt er rimelig.

Tviler på at det kan være Westfalia.

En annen ting å være oppmerksom på, er dette med kabelsett.

I noen biler (som min) er det enkelt å plugge seg inn på i baklyktene, mens på andre (gjerne litt nyere) må man kople seg til CAN-bus i bilen og bilen må programmeres.

 

Sjekk nøye hva han har tenkt å levere og hva som kreves til din bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på diskusjonen om hvem som bør montere / canbus / plug & play etc. Svigerfar har en Golf 2007 modell der han sjekket med flere ikke-vw verksteder og de er ikke særlig positive til å ettermontere hengerfeste på hans bil. De henviser til VW verksted da de oppfatter dette som en litt guffen jobb å gjøre. Dette er vel det eneste han har opplevd de ikke ønsker å gjøre på bilen hans. Tolker det dithen at programmering etc ikke alltid er rett frem etter nesen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg funnet ut at hengerfestet er bestilt via Mekonomen, og forhandler tvilte på at dette var et feste fra Westfalia. Ligger vel i lufta at det blir et deksel bak på fangeren når kroken er tatt av, og det er lite aktuelt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket hva Møller skal ha? Som nevnt overfor betalte jeg 7600 for Westfalia sitt avtagbare ikke synlige hengerfeste hos Møller i Bergen. Ser at Jørn overfor fikk pris på det dobbelte av det jeg betalte så her er det vistnok bingo men jeg ville nå sjekket istedet for å henge på et jalla-feste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kabelsettet jeg brukte på min var fra Brink (delenr. 756412).

 

Plug-and-play : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg på diskusjonen om hvem som bør montere / canbus / plug & play etc. Svigerfar har en Golf 2007 modell der han sjekket med flere ikke-vw verksteder og de er ikke særlig positive til å ettermontere hengerfeste på hans bil. De henviser til VW verksted da de oppfatter dette som en litt guffen jobb å gjøre. Dette er vel det eneste han har opplevd de ikke ønsker å gjøre på bilen hans. Tolker det dithen at programmering etc ikke alltid er rett frem etter nesen....

 

Nye biler med can bus: Passat, Golf, Touran etc må du fram under daschbord og Touran skal det også helt fram til batteri. pluss at du må programere bilen etter på , fortelle den at den nå har henger feste

Er du ikke kyndig med dette så la merke verksted montere.

 

Hadde en kund esom hadde vært på mekononmen å kjøpt alle deler til henger feste som skulle på en Passat 3C, han hadde fått slikt universalt lednings nett, tør ikke tenke på hva som kunne ha skjed når han hadde begynt selv, fikk til slutt hele jobben pluss nytt lednings nett.

 

På Møller bil asker og bærum, de bilene som vi selger fra eget lager/utstillings om jeg får bestemme så monteres det ikke el komponenter uten om orginalt VAG produkter.

 

På Passat 3BG er det en times jobb, trenger ingen programering. har bilen rygge sendor så skal det også en kontakt oppunder side vindu høyre side. enkel å finne.

Skal du ha avtagbart så husk å kjøp den orginale nedre spoileren med lokk på så ser dette helt som orginalt fra fabrikk

 

martin sandvik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket hva Møller skal ha? Som nevnt overfor betalte jeg 7600 for Westfalia sitt avtagbare ikke synlige hengerfeste hos Møller i Bergen. Ser at Jørn overfor fikk pris på det dobbelte av det jeg betalte så her er det vistnok bingo men jeg ville nå sjekket istedet for å henge på et jalla-feste.

 

Helt enig... Var en vanvitti pris jeg fikk.....: mad :

Har også hørt om andre som har fått priser lignende det Eirik her har fått... Så lønner seg nok å undersøke litt.... Uansett så er det kun helt skjult som duger....:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og bare en presisering, kr. 7600 var inklusiv montering.

 

Når det gjelder Touran så har jeg fått samme pris som Petter lenger oppe, ca 12000 for skult Westfalia og det støtter vel Martin sin forklaring om at eksempelvis på Touran må en helt frem til batteriet. Jeg fikk det også montert når jeg bestilte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var inne i desember å fikk ettermontert avtagbart hengerfeste på min 3bg(Garantisak) og prisen landet på rundt 7 lapper, ferdig montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått svar fra Orkdal Bil (VW-forhandler) og de skal ha 3782,- for Westfalia avtagbart hengerfeste inkludert kabelsett for tilknytning til baklyktene. Pris inkludert montering 6370,- Min vurdering er at dette er et bedre alternativ enn et hengerfeste fra Mekonomen til omtrent samme pris. Blir vel til at jeg kjøper dette og monterer det selv.

Takker for alle svar, kunne endt opp med et jalla-feste uten bidrag fra dere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om du må ha nedre spoiler også bak, slik at du får et lokk du kan ta av, siden du skal ha avtagbart feste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om du må ha nedre spoiler også bak, slik at du får et lokk du kan ta av, siden du skal ha avtagbart feste.

 

Trenger ikke noe lokk i støtfangeren til Westfalia hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intet lokk nei:)

Når du tar av kula ser en ikkje festet i det heile tatt.... Kontakten er hengslet, slik at du bare bikker den opp bak spoilerlista nede på fanger....

Har ryggesensorer på min også, men har ikkje deksel.. Kan ikkje sjå at det er nødvendig på 3bg uansett med Westfalia.....

Uansett.. Godt vurdert når du nå bestemmer deg for å gå for det!!:)

Lykke til med monteringen, sikkert fint med bilder slik at andre kan gjere det sjøl seinere, og ikkje sponse Møllersystemet med en masse unødvendige dollar... (Som jeg som fikk tilbud på 15000 +): eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter Per Arne og Jørn, kan ikke se hva du skal med lokket. Jeg fikk aldri lokk når det ble montert og dermed likt til slik Jørn beskriver.

Lykke til fra meg og!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir vel til at jeg bestiller fra Møller og monterer selv. Skal se om jeg får ordnet dette i uke 9. Ikke umulig at jeg ordner en liten guide til hvordan dette gjøres, slik at andre får se hvordan resultatet blir. Takker for hjelpen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.