Anbefalte innlegg

Det gikk jo som det måtte gå med Voyager`n, selvfølgelig RETT etter å ha begynt å koste på den en hel haug av deler for at den både skulle bli bra teknisk + se litt mer "anstendig" ut ( senk, xenon, felger etc ). Har fått tak i ny girkasse til den, så den vil jo funke igjen snart, men etter 6 år i dama sitt eie, var det likevel på tide med noe nytt.

 

Vi skulle egentlig ha Voyager`en til den døde helt ( noe den forsåvidt gjorde et forsøk på nå, hehe ) for å spare opp litt kronasje til en nyere, større bil. Men, sånn gikk det altså ikke, så det ble en billig bil i første omgang nå.

 

Får vel la være å gå så altfor mye rundt grøten og bite i meg at jeg nå har blitt en ( lykkelig?? ) eier av en 2001 Ford Mondeo Ghia stasjonsvogn : eek ::o Jeg vet, FORD!! Hva f*en?? hehe. Greia er den at når man "må" ha ny bil uten å bruke shitload av penger, får man mye bil for penga om man tenker utenfor den bittelille VAG-boksen, hehe. Jeg har prøvd å overbevise dama om A4 B7, men den blir alt for liten ( og ikke fullt så billig lenger heller ). A6 var et alternativ, men da må man fire så forbaska på krava for å matche pris.

 

Fård`n er en 2001 modell, Oyster silver(champagne), 146.000km på telleren, 2.0 automat, beige helskinn interiør, multifunksjonsratt, klima, cruise control, kjørekomputer, auto.avblendbart innvendig speil, ettermonterte Xenon fjernlys(fy flate for et lys!), oppvarmet frontrute, 5 splitter nye dører ( 2001 ruster jo som et uvær i dørene ), helt nye vinterdekk på nye felger, nye sommerdekk, alt av servicer fulgt+litt til. Veldig godt vedlikeholdt, føles som å kjøre splitter ny bil.

Ferdig regga etter en god pruterunde : 136.300 :)

 

Har ikke så mye planer for den enda, men et Eibach 35mm senkesett og noen 18 eller 19" blir det nok, og på mandag skal Tim på Car Care Center i Moss få tukle litt mer rutene på den så de blir litt mørkere:)

 

Hadde håpet på en poleringsrunde idag, men ser ut til at værgudene ikke vil ha noe av det, men skal vel få knipset et bilde av judasen min snart ;)

 

 

Når alt dette er sagt ; jeg SKAL ha Audi igjen, en eller annen gang. Dette er mer "krisekjøp" enn lystbetont, hehe. Men, jeg er nå fornøyd også, alt i alt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hva i helv... a Knut?? Hehe, neida, grattis med ny bil a :)

 

Add noen bilder så vi får se på champagnejudasen din ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med ny bi.... hæ f..d: bh : så mye bra innen vag at du måtte velge f..d: bråk :

(eller er du ikke alene om å besteme bil lenger:o) ironisk ment håper økonomien kommer dit hen at vi kan se deg i en vag bil snart : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke alene om bilvalget lenger nei, Atle. Men at det skulle bli FORD!! Det hadde jeg ikke drømt om.. Men, men, skaden er skjedd så nå er det bare å venne seg til tanken, men tro det det eller ei, det er ikke så vrient, hehe. Hadde det ikke vært for interiøret i bilen hadde vi aldri kjøpt den, det var det vi falt for, og i den prisklassen var det faktisk ikke så mange andre kandidater som kunne matche det. Den andre "kandidaten" i samme prisklasse var en 2002 Passat Trend med stoff interiør og 1.6 liter, ikke så vrient valg egentlig.

 

 

Så litt bilder da. De er fra annonsen så er liksom ikke de "feteste" bildene, men hvor fett kan det bli med en Mondeo som motiv liksom, hehehe. Får legge ut noen nye bilder imorra når bilen kommer tilbake fra Tim ( Car Care Center ) med mørkere ruter.

53_1426777458.jpg

53_-1596329949.jpg

53_1038148050.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo ut som en polis-bil jo. :o

 

Har en asex til salgs vet du Knut. ;) I tilfelle du trenger mer motor og quattro for å komme opp bakken der du bor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo ut som en polis-bil jo. :o

 

 

Hehe.. første som slo meg også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo ut som en polis-bil jo. :o

 

Har en asex til salgs vet du Knut. ;) I tilfelle du trenger mer motor og quattro for å komme opp bakken der du bor.

 

Skal du selge A6`en? Er vel litt stivere prislapp på den vel? Politibil ja, der sa du noe, hehe, men Passat er vel like mye politibil den nå :P.. Ser heldigvis litt bedre ut irl enn på bilder, men fård er fård.

 

Som sagt, det hadde ikke blitt noe bilkjøp om ikke girkassa røyk på den andre, så vi hadde liksom ikke noe budsjett for å kjøpe bil akkurat nå, så da må man inngå litt kompromisser både med den andre halvdelen, og ikke minst seg selv.

 

 

Hvor mye var det for A6`en sa du? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg vurderer å la den gå for rundt 200 blank. Skal en tur i DNB imorra, så mulig jeg bytter bank og at jeg beholder den.

Men så må jeg og frøkna nesten kjøpe oss hus også. :) Ja takk begge deler liksom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, jeg vurderer å la den gå for rundt 200 blank. Skal en tur i DNB imorra, så mulig jeg bytter bank og at jeg beholder den.

Men så må jeg og frøkna nesten kjøpe oss hus også. :) Ja takk begge deler liksom.

 

Nettopp, derfor ble det "pig-mobil" på meg. 200k er nok litt i overkant nå, så jeg måtte bare innse at det fantes en kategori utenom Audi på finn.no ;) Er ikke typen som gidder å ha fet bil for enhver pris, bedre med litt romslig økonomi da, iallefall nå mens ungene er små, da flyr pengene likevel, hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ikke hva du snakker om. Unger? :o

 

Pen innvending Fården da, så får du bare være den fornuftige av oss to. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil Knut :D Selv om den er en F**D, hehe. Snacksent interiør da, og fin farge utvendig! Send meg en pm om du trenger noe for å holde den fin ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det Ketil, var interiøret vi kjøpte bilen for også. Hadde den hatt f.eks sort skinn hadde vi ikke vurdert den, men falt for dette :)

 

Har sendt deg pm, og etter å ha kikket på nettsiden din, spørs det om ikke jeg må bestille noen produkter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen vært en tur hos Tim/Car Care Center og jeg ble veldig fornøyd med resultatet! Det var samboern som leverte bilen, så jeg tok bare en kjapp prat med Tim over telefon og forklarte sånn omtrentlig hvordan jeg ville ha det, og han traff spikern RETT i huet! Akkurat sånn jeg hadde sett det for meg : Mørkt, men ikke for mørkt, samtidig som frontrutene ikke ser sota ut når man åpner døra/sitter inni.

 

 

Noen bilder av resultatet

IMG_6201.jpg

IMG_6206.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse bildene er tatt med stativ og samme lukker og blender. Eneste forskjell er interiørlys på bilde nr.2

Var overhode ikke noe problem med sota sideruter foran selv på mørke veier hjem fra Moss ikveld.

IMG_6205.jpg

IMG_6204.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som forrige, med og uten interiørbelysning. Samme lukker og blender på kamera.

IMG_6202.jpg

IMG_6203.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må også da få legge til en solid anbefalning av Car Care Center. Kjempeservice, gjorde jobben fort og ikke minst bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det så veldig bra ut Knut!!

Så det jo såvidt igår, men var jo litt mørkt ute da, men ike tvil om at jeg skal spare litt penger å få mørkna mine litt også:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss fård, gratulerer :).....Skal ikke si noe, for har akkurat kjøpt meg Mazda ;)

 

Svoger`n og dama har en mondeo, ganske lik din , og de er strålene fornøyd iallefall :)

 

Lykke til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øy, øy, troooor jeg så en nesten heeelt lik bilen din i stad Knut : klø :: haha : hehehe, var ikke meningen men måtte bare ;)

 

Vet du tåler spøk knut, og forresten, dårlig topic : Ny BIL? Nytt fremkomstmiddel heter det vel?

 

Nei, er i litt bra humør i dag, og det må jo selvfølgelig gå utover noen!!

 

Men tilbake igjen, så ble det utrolig bra med toningen Knut. Litt senk og hjul der, så tror jeg vogna blir kjempebra det K ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for det Bård, vi er vel nesten i samme båt da ja, hehe. Tror vi blir fornøyde vi også!

 

Hehe, tåler en spøk eller tre ja, og hva annet kan man forvente når man går hen og kjøper seg Mondeo? :P Er jo ikke uten grunn jeg sota hele veien rundt, vil jo ikke bli sett offentlig i en slik farkost ;)

 

Neida, blir vel sikkert helt overkommelig når senk og felger er på plass ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fy og fy, slutta med dyre biler(en stund) men holder meg fortsatt til vwaudi. Rødt kort for kjøp av Mondeo.....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut til at eg kan komme på banen igjen med VAG raskere enn jeg hadde trodd;) Får se an noen dager....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo få Mondien til å se bra ut også selv om det er en Fåård og ikke en VAG... ;)

100_2771.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må vel bite i meg nok en NON VAG igjen nå... Forden begynte nå å se respektabel ut den også, med nye 8.5x19, eibach 40/30 og litt småtteri, men så ble det bilbytte igjen da. Gudene vet når Audi`n kommer på plass igjen, men har lagt inn gode aksjer for at neste bil blir en med fire ringer og trekk på alle fire, og tror kanskje jeg får vilja mi neste gang....(håper jeg, hehe). Vel, ikke at jeg ikke fikk vilja mi nå heller, for har hatt lyst på en slik bil lenge selvom den kommer fra andre siden av Svinesund broa. Ville egentlig ha Touareg, men desverre får man ikke den med 7 seter :(

 

Så, neste lokallagstreff møter jeg ikke med Mondis, men med ny bil.

IMG_1570.jpg

IMG_1574.jpg

IMG_1575.jpg

IMG_1578.jpg

IMG_1604.jpg

IMG_1584copy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.