Ålesund lokallag: knekke 1x150x2200mm stålplate?

Anbefalte innlegg

Jeg skulle knekt en enkel profil, men bør være 2200mm lang, eller 2,2 meter.

 

Stålplatene man normalt får kjøpt er 1000x2000mm, altså for kort.

 

Er det noen i lokallaget som har tilgang til lengre 1mm platebiter, coilsrull f.eks?

 

Alternativet er jo såklart å skjøte, men prøver å unngå flest mulig sveiseskjøter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste må være å avlegge Magerholm på Mekano ett besøk, går utifra at han har ganske mye rart på værkstedet sitt: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom på en ting etter at jeg postet innlegget, 2x1m platene er jo lengre i diagonalen. Blir litt svinn men pytt.

 

Edit: Men ikke lang nok for et stykke på 150x2200mm :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sverre, om du trenger plater som er så lange som det der, kan du dra til Vidar Botn AS. Jeg jobber der og vet at lengden og bredden på platene der er 2.5 x 1.25. De knekker den til deg og gjør den klar om du vil det. Er det mange knekker på plata? De fikser det sikkert:) Så bare betaler du med Visa eller noe i den dur;)

 

Vidar Botn AS holder til i fremmerholen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært innom Botn (jobber i nabobygget), og da sa ene karen på verkstedet at de ikke hadde så lange plater.

 

Har vært innom min gamle arbeidsgiver og knekt plate der, måtte sveise sammen for å få lengda men det går no.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når var du innom botn? For jeg vet sikkert at vi har så lange plater. Spørs på hvor tjukt du vil ha det. Men vi har tykkelser opp til hvertfall 2mm :)

 

Hvem var der når du var innom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For litt over ei uka ca siden ca? Noe navn vet jeg såfall ikke, en eldre kar og en yngre en. :)

 

Henta noe dere laga for Ulstein, og spurte i samme slengen. Er 1mm det er snakk om. Hva skal du ha for ei slik lengde da i såfall? 2500x150 ca. En enkel knekk på x-antall grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Det er litt spørs hva du vil ha, om du vil ha galvanisert osv.. Det er noe du kan spør dama i skranken oppe om, hva prisen er osv. Så kan du bare tegne det opp, jeg selv lurer på å lage meg en panserforlenger på jobb, men er litt usikker enda.

 

Ta å ring inn til firmaet og hør da:) Vent til etter påske, sjefen og kona (kontordama) er på ferie så da får du mest sannsynlig ikke det svaret du vil ha.

 

Det som er om jeg skulle laget denne til deg så hadde jeg ikke fått den med meg noen plass. Har ikke firmabil og jeg har derimot en golf og den er en smule liten til å kjøre rundt med slike plater i:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig kaldvalset stål. Jobber som sagt i nabobygget, så kan hive den oppå takrailsene på firmabilen om nødvendig. Regnet med jeg må stå for transport derfra selv uansett. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.