Ålesund lokallag: Overhaling av motor

Anbefalte innlegg

Nokken som veit om ei bedrift eller en privatperson som kan overhale motor ?

Helst i Ålesundområdet, og helst til en god pris :)

Er snakk om en 16v KR motor.

Det som må gjeres er evt.:

 

Honing, planing av topp, skifte alt av pakninger og tettninger, slipe opp ventilseter

og selvfølgelig montere alt slik at de funker :P sikkert et par punkt eg har glemt da men..: klø :

 

Mvh Joakim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokken som veit om ei bedrift eller en privatperson som kan overhale motor ?

Helst i Ålesundområdet, og helst til en god pris :)

Er snakk om en 16v KR motor.

Det som må gjeres er evt.:

 

Honing, planing av topp, skifte alt av pakninger og tettninger, slipe opp ventilseter

og selvfølgelig montere alt slik at de funker :P sikkert et par punkt eg har glemt da men..: klø :

 

Mvh Joakim

 

Breivika motorverksted tenker jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. kan vel ta en samtale dit :) erfaringer med dem ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Breivika Motorverksted er nedlagt: gråter :. Men er et firma i byen som driver med sånt. Ålesund Motorverksted. Tlf 70 13 14 00. Holder til i gamle Liaaen-hallen bak den store tre-døra som Pero sier: smil : Har akkurat fått boret to blokker der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

E det dei samme som steyers motor eller ka dei kalla sej? ej hadde tenkt å få jort litt me dei når ej kjeme så langt:) teke seff demont å mont sjøl:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motor er allerede demontert og alt er vasket og de som skal har blitt lakkert :)

men tar ikkje sjangsen på å montere sammen motor'n sjøl :P hekje so mykje erfaring : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

motor er allerede demontert og alt er vasket og de som skal har blitt lakkert :)

men tar ikkje sjangsen på å montere sammen motor'n sjøl :P hekje so mykje erfaring : rolleyes

 

Får ikke mer erfaring etter att du har søtte det bort da :)

Jeg hadde ikke rørt en audifemmer før jeg begynte å plukke ned min. monterte sjøl alt sammen, motoren går enda den :)

Er strengt tatt ikke så mye man kan gjøre feil, har man en momentnøkkel og ett hiddenblad som sier hvor mye tiltrekning enkelte bolter skal ha, har man det meste :)

 

EDIT: Og litt arbeidslyst:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du får honet, planet og slipt ventilene på motorverksted så kan jeg sikkert hjelpe deg med resten.

 

Jeg kan planslipe paralelle topper (mao ikke 16V), hone og slipe ventiler for hånd. Anbefaler selvsagt å gjøre det skikkelig. på 8V budget motorer kan jeg ta alt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.