Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har adressen, hvor biltilsynet er på Evje.

Finner ikke adressen til de nissene.

Står bare Evje både i katalogen på nettet, og nettsiden til trafikkstasjonene.

Merkelig.

Skal der i morgen og forhåpentligvis få godkjent senking på bilen.

Ville ha lagt adressen inn på navien:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare skriv inn Evje sentrum da,det er jo ikke akkurat velidg stort:)

Det ligger langs veien litt utenfor sentrum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for deg som bor i farsund er det vel nesten enklere reise til Egersund?? jeg har selv vært der ved flere anledninger og gutta der er temmelig "normale"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg ikke husker feil, ligger det ved innkjøringen til Evjemoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig, ligger ved innkjøringa til evjemoen, du ser et stort skilt der Hans, går ikke an å ikke finne det:) Kjør 15 meter inn mot evjemoen så svinger du til venstre, så er du der:) Har vært der noen ganger:)

Lykke til med visning foresten:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for deg som bor i farsund er det vel nesten enklere reise til Egersund?? jeg har selv vært der ved flere anledninger og gutta der er temmelig "normale"

Jo, men jeg har tidligere snakket med de på Evje, og de er fornuftige i motsetning til de i Vest Agder.

De ville godkjenne bilen sa de, det gjorde de IKKE i Kristiansand.

DE ville ha TUV på norsk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig, ligger ved innkjøringa til evjemoen, du ser et stort skilt der Hans, går ikke an å ikke finne det:) Kjør 15 meter inn mot evjemoen så svinger du til venstre, så er du der:) Har vært der noen ganger:)

Lykke til med visning foresten:)

 

Hei der! Hvordan har det gått når du har vært der?

Må si jeg er nervøs for dette. Alle BT forholder seg jo ennå i hytt og pine ang. senking!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei der! Hvordan har det gått når du har vært der?

Må si jeg er nervøs for dette. Alle BT forholder seg jo ennå i hytt og pine ang. senking!

 

Har vært der og godkjent senkesett på 2 biler, veldig greit begge ganger, kjempe greie folk:) Jan einar på jobben har også vært der 2 ganger og det gikk bare greit:) Virker som di gjør alt for å få folk fornøyde der oppe så det ikke blir lagt ned som det har vært snakk om: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er veldig greie:) Når jeg godkjente A4'en min sjekket inspektøren bare at nummerne på fjærene stemte med nummerne i papirene..Enkelt og greit;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

evje er toppers på godkjenning,sjekket nr på fjærer/dempere,sa heller ingenting på at fjærene senket mere en det som stod i tuv papirene..dette var en golf 3 cab. mener og huske du må ha med utskrift på 4-hjuls kontroll oxo,men ikke sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe annet enn i byen ja.

Jeg fikk ikke godkjent den gamle bilen i byen fordi ingen kunne tysk, de krevde at Tuv papirene måtte oversettes av advokat. På Evje gikk den rett gjennom, og de viste hvor enkelt det var å kontrollere papirene. De sjekket nummer på papirer mot nummer på senkesett på bilen, trenger ikke mye tysk kunskaper for å lese tall mente de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre de har endret seg radikalt der oppe på Evje de siste månedene, så har du ingenting å frykte.

 

Jeg godkjente min Passat med FK Automotive Silverline X.

Bilen er senka ca 65mm.

Den stod på 225/40R18 da den ble godkjent.

Var en snartur inn på bukken slik at kontrolløren fikk sjekka numrene på fjørene opp mot TÜV-papirene.

Så tok han kopier av noen sider av TÜV-dokumentet jeg hadde på senkesettet, samt av 4-hjulskontrollen.

Fikk beskjed om at det var greit og at nytt vognkort ville komme i posten, neo det gjorde ikke mange dagene etterpå.

Stort mer smertefritt tror jeg ikke det kan gå.

 

Lykke til med visningen i morra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg må til Evje når jeg får på nye spiraler og fegler på bilen min. Jeg vet ikke hvor vanskelige de er rundt dette på Stoa, men hvorfor ikke ta den enkleste løsningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He ja jeg fikk mangellapp! Alt ok minus hjulstillingskontrollen, for mye avvik sa han.....

Mangellapp og 30 dager på å ordne det.

TUV ok der, ikke i Kristiansand.

Hjulstillingspapirer ikke ok der, ok Kristiansand: klø :

Forstår meg ikke på BT generelt. Kjempeok på Evje og trivelig kontrollør, men allikevel..... Kristiansand synes de papirene var ok.......

Begynner å bli lei, og nå må jeg ut med en formue sikkert for å få alt ok på hjulstillingskontrollen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg må til Evje når jeg får på nye spiraler og fegler på bilen min. Jeg vet ikke hvor vanskelige de er rundt dette på Stoa, men hvorfor ikke ta den enkleste løsningen?

 

Mener Evje er samme folkene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm..hørtes rart ut ang hjulkontrollen da.... skulle jo tro at vag justerer bilen slik at oxo BT skal mene det er godkjent da.. mycket snålt: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm..hørtes rart ut ang hjulkontrollen da.... skulle jo tro at vag justerer bilen slik at oxo BT skal mene det er godkjent da.. mycket snålt: klø :

 

Nei, var ikke VAG verksted som gjorde hjulstillingskontrollen, et tysk firma gjorde det.

Men fått ordnet meg nå. Har en jeg kjenner på et verksted som skal ta hjulkontroll/justeringen for meg.

Da kan mangellappen sendes inn, så er det bare å gå til nærmeste trafikkstasjon og få det i vognkortet.

Så er jo litt nærmere en løsning da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ny 4hjulskontroll. Alt innenfor kravene......

Sendte så de nye papirene og mangellapp til BT.

Nå skulle jeg få nytt vognkort. Endelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke hjulstillingsskjerma godkjennes så lenge alle verdiene er "grønne"? VAG har jo sånt grønt/rødt system på papirene sine, har de ikke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme kontrollør på evje og arendal, holder til i arendal, og er på evje ett par ganger i uka...

BT i Kr.sand er fullt av idioter!! Om å gjøre livet til bileiere til ett helvette!!

 

Når du har stått 1,5 timer i kø, kommer de bare med en idiotisk kommentar, og krever flere papirer, UANSETT hvor god dokumentasjon du har : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.