Anbefalte innlegg

Har kommet frem til typen Porsche-felg jeg skal ha på min kommende bil. Det er en replica-felg som er laget av RH som heter AH Turbo. Har to dimensjoner jeg har vurdert,nemlig 9x17 og 8,5x18. Begge felgene vil havne på cirka ET 25 med adapter-spacere. Bilen det er snakk om er enten S4 Avant eller S4 sedan av typen C4. Klarer ikke bestemme meg for om det blir enten 17 eller 18 tommere........:rolleyes: Kom med deres innspill :)

rh_ah_turbo.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hermann Stakseng

Billigere dekk til 17" ;)

 

Men MYE pener med 18"! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik som det er nå heller jeg cirka 60 prosent mot 17 toms felger hehe. 9x17 med 245/40-17 dekk.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk på at med 17" må du senke mer for at det skal se "riktig" ut.

 

Gå for 9x17 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Mattis Wang

Husk på at med 17" må du senke mer for at det skal se "riktig" ut.

 

Gå for 9x17 ;)

Blir 60/40 mm senk.......får ikke tak i lavere til en slik bil. Gidder ikke begynne å smi om fjærer :) KAW har kun 60/40 som det laveste,har aldri sett noe mer enn det til C4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" er en sjefcombi på C4.. Har hatt 17" på C4 og det var ikke nok:D

 

Masser av gummi igjen med 18"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Har kommet frem til typen Porsche-felg jeg skal ha på min kommende bil. Det er en replica-felg som er laget av RH som heter AH Turbo. Har to dimensjoner jeg har vurdert,nemlig 9x17 og 8,5x18. Begge felgene vil havne på cirka ET 25 med adapter-spacere. Bilen det er snakk om er enten S4 Avant eller S4 sedan av typen C4. Klarer ikke bestemme meg for om det blir enten 17 eller 18 tommere........:rolleyes: Kom med deres innspill :)

 

Nå skal jeg avgjøre denne debatten:

Denne felgen er meget tøff (sitter bl.a på far John sin VW Bora 1,8T), men pga det store sentret (5x130 boltsirkel til Porsche), så ser den ikke spesielt stor ut. Far har 19" på sin og det ser bra ut, men ikke spesielt stort. 18" er helt ok. 17" tror jeg ikke er noe fint i det hele tatt.

 

Kjøp 18 eller 19" med dette designet! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Nå skal jeg avgjøre denne debatten:

Denne felgen er meget tøff (sitter bl.a på far John sin VW Bora 1,8T), men pga det store sentret (5x130 boltsirkel til Porsche), så ser den ikke spesielt stor ut. Far har 19" på sin og det ser bra ut, men ikke spesielt stort. 18" er helt ok. 17" tror jeg ikke er noe fint i det hele tatt.

 

Kjøp 18 eller 19" med dette designet! :)

Hehehe,javel!! Men er ikke sikker på hvordan det vil bli med 8,5x18 med ET 25 på en S4.........bør vel ha 225/40-18 dekk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes også 18" Stor bil, stort senter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir 18 tommere!!!!!!!! Har bestemt meg for det nå......:D :D Får vel heller valse litt hvis det skulle bli nødvendig. Vet ikke hvordan det vil gå med 8,5 toms felg med 25 innpress på en slik bil. Men S4/S6 har jo stor plass.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Hehehe,javel!! Men er ikke sikker på hvordan det vil bli med 8,5x18 med ET 25 på en S4.........bør vel ha 225/40-18 dekk

 

ET 25 (26?), dvs at felgen har ET 46 (finnes i 46 og 52 ettersom jeg ser i Rieger-katalogen) og så planlegger du å bruke 20 mm adaptere? Tror det går greit så bilen jeg, sålenge du ikke skrur den helt ned. Ville nok ikke hatt bredere dekk enn 225 på dette nei... Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8.5x17 ET35 med 255/40-17 passer uten å subbe på S4/S6, så du kan nok trygt bruke 235-dekk også uten at det er noen fare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk mål på adapterne idag,så jeg skal avsted å måle litt nå senere. Er litt å gå på de spacerne heldigvis så de kan dreies ned hvis de blir for store. Skal uansett byttes til ny-typen bremser med tid og stunder. Skal legges til at ufo-bremser er IKKE noe dårlige bremser,men er utsatt for kast og koster flesk nytt. Derfor skal jeg skifte til ny-typen bremser. Slipper å tenke på plass-problemer med spacere å da....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har begynt å snuse litt på tanken på en 8,5 og 10x18 kombinasjon. Helge V. hadde jo 8,5x19 foran og 10x19 bake på sin Audi 200 20v. Kan ikke se noen grunn til at det ikke skal gå med 8,5 foran og 10x18 bak på en S4 C4. Helge hadde 235/35 dekk foran og 265/30 dekk bak,han trengte ikke valse i det hele tatt,kun demontere innerskjermene. Innpress 30 både foran og bak.....På en 18 toms kombo som jeg lurer på må det vel bli 225/40 foran og 265/35 bak for å mest mulig riktig rulleomkrets ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har hatt/har S4/S6 C4 som vet hva det er av plass i hjulhusene bake ?? Har sinnsykt lyst på 8,5x18 foran og 10x18 bak. Som skrevet over her hadde jo en kompis av meg 10x19 med 265/30 19 dekk med ET30 på sin 200 20v uten å valse. Så burde det vel gå på med 10x18 med 255/35 med ET30 på en S4/S6 C4 ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Noen som har hatt/har S4/S6 C4 som vet hva det er av plass i hjulhusene bake ?? Har sinnsykt lyst på 8,5x18 foran og 10x18 bak. Som skrevet over her hadde jo en kompis av meg 10x19 med 265/30 19 dekk med ET30 på sin 200 20v uten å valse. Så burde det vel gå på med 10x18 med 255/35 med ET30 på en S4/S6 C4 ???

 

Kjenner ikke til den eksakte modell og plass til felg og dekk bak, men tipper det går greit med 255/35 på 10x18" på S4/S6. I hvertfall hvis ET på felg er 30 eller mer... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Runar Kopperud

Kjenner ikke til den eksakte modell og plass til felg og dekk bak, men tipper det går greit med 225/35 på 10x18" på S4/S6. I hvertfall hvis ET på felg er 30 eller mer... :)

Jeg tør ikke kjøpe 10 toms bakfelger......litt kjipt hvis det ikke passer da. Greit nok det hadde vært tøft men ikke for enhver pris,satser heller på 8,5x18 foran og bak. Det passer iallfall hehe.....får heller kjøpe noen brukte 10 toms felger hvis jeg finner ut det går på. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Jeg tør ikke kjøpe 10 toms bakfelger......litt kjipt hvis det ikke passer da. Greit nok det hadde vært tøft men ikke for enhver pris,satser heller på 8,5x18 foran og bak. Det passer iallfall hehe.....får heller kjøpe noen brukte 10 toms felger hvis jeg finner ut det går på. :)

 

Jepp sålenge designet på felgen er likt med 8,5 eller 10 toms bredde, så kan man like gjerne "safe" litt og heller space ut bakfelgen 10-15mm.

 

Mente selvsagt 255/35 dekk i stad, ikke 225/35...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.