Sogn og Fjordane: Diesel dyrare enn bensin

Anbefalte innlegg

og slik vil det fortsette... regjeringen lurte 50% av befolkningen over på diesel. Det 99% ikke tenker på er at de 30-40000 ekstra det koster for en diesel motor, klarer man ikke å spare inn ved drifstofføkonomi lureriet på normal kjøring på en 3 - 4 års periode :D I love petrol

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig?!?!? eg skjønnar GODT at folk køyrer farga diesel!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge leve bensin:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, godt eg kjøpte bensin-bli!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12.73 for diesel, 12.60 for bensin på Best på Sandane ista:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12.58 for 95 og 12.68 for diesel i dagtidlig... og på vei hjem fra jobb ble jeg stoppet i dieselkontroll av tollvesenet... med min -86 Audi 100! Snakk om å være på hugget:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult at eg nettop kjøpte meg dieselbil då :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo iikke noe nederlag med diesel fordet da. bruker jo fort 0,4 på mila, kontra 0,8 på bensin.. koster litt mer, men da er du jo på en måte ferdig med dt.. også har du billigere bruk av den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

12.58 for 95 og 12.68 for diesel i dagtidlig... og på vei hjem fra jobb ble jeg stoppet i dieselkontroll av tollvesenet... med min -86 Audi 100! Snakk om å være på hugget:p

 

 

Seriøst? I Dragsundet det da eller?

 

Tror det er mange som ryker på en smell om de trapper opp dieselkontrollene fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seriøst? I Dragsundet det da eller?

 

Tror det er mange som ryker på en smell om de trapper opp dieselkontrollene fremover.

 

Jepp, de sto i Dragsundet ja. Må nok bare regne med at det blir hyppige kontroller fremover. Urettferdighet får nok flere enn kjeltringene til å fylle rødt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og slik vil det fortsette... regjeringen lurte 50% av befolkningen over på diesel. Det 99% ikke tenker på er at de 30-40000 ekstra det koster for en diesel motor, klarer man ikke å spare inn ved drifstofføkonomi lureriet på normal kjøring på en 3 - 4 års periode :D I love petrol

 

Det du glemmer å ta med i bergegningen er at en dieselbil holder seg generellt mye bedre i pris enn en bensinbil. ta bare ett raskt søk på 97-00 passat 1.8 kontra 1.9 tdi foreksempel.. disse bilene hadde så og si identisk nybilpris. Når man i tillegg vet at en tdi bruker 30-40% mindre drivstoff en en 1.8 så er valget i mine øyne ganske enkelt ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du glemmer å ta med i bergegningen er at en dieselbil holder seg generellt mye bedre i pris enn en bensinbil. ta bare ett raskt søk på 97-00 passat 1.8 kontra 1.9 tdi foreksempel.. disse bilene hadde så og si identisk nybilpris. Når man i tillegg vet at en tdi bruker 30-40% mindre drivstoff en en 1.8 så er valget i mine øyne ganske enkelt ;)

 

Jan Brede

 

sjelden du får en 1,9tdi til samme pris fra forhandler som en feks 1.8t... i MINE øyne faller hele argumentet til både selgere og andre bort om du ikke er yrkessjåfør... Var imponert av diesel motorer en gang i tiden, men gud så fort lei jeg ble av den utrolige kjedelige moment kurven.. knappe 3000 rpm med kraft, så gire... litt deiligere med bensin som drar jevnt hele veien :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjelden du får en 1,9tdi til samme pris fra forhandler som en feks 1.8t... i MINE øyne faller hele argumentet til både selgere og andre bort om du ikke er yrkessjåfør... Var imponert av diesel motorer en gang i tiden, men gud så fort lei jeg ble av den utrolige kjedelige moment kurven.. knappe 3000 rpm med kraft, så gire... litt deiligere med bensin som drar jevnt hele veien :D

 

Nå var det heller ikke 1.8T jeg snakket om men 1.8 125hk.. i 97 hadde den iallefall identisk pris med en tdi. Jeg er enig i at en bensinbil er morsommere (derfor vi har hobbybiler er det ikke) men i denne tråden snakker vi da engang økonomi.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var det heller ikke 1.8T jeg snakket om men 1.8 125hk.. i 97 hadde den iallefall identisk pris med en tdi. Jeg er enig i at en bensinbil er morsommere (derfor vi har hobbybiler er det ikke) men i denne tråden snakker vi da engang økonomi.

 

Jan Brede

 

Ja, husker da mutter kjøpte sin a4 i 2004, hun betalte drøyt 36000 mer enn for samme bilen med 1,8t! hun kommer ALDRI til å ha kjørt inn de 36000 på de få km hun kjører før hun bytter bil. Dermed faller lissom hele argumentet bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, husker da mutter kjøpte sin a4 i 2004, hun betalte drøyt 36000 mer enn for samme bilen med 1,8t! hun kommer ALDRI til å ha kjørt inn de 36000 på de få km hun kjører før hun bytter bil. Dermed faller lissom hele argumentet bort.

 

Da er det klart at regnestykket blir ett annet...

Kan jo bruke min "konebil" som eksempel.. En 98 A6 2.5 tdi quattro, Denne bilen bruker ca 0.8 på mila på vår kjøring.. mye småkjøring. En kompis har bilen jeg ser på som alternativet.. en 98 A6 2.8 quattro. Denne bilen bruker 1.2 på samme type kjøring. Med en kjørelengde på 25000 i året og en diesel/bensinpris på 12kr, sparer jeg 12000.- i året på å kjøre på lastebilbensin... i tillegg går bilen min bedre enn hans ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er jo iikke noe nederlag med diesel fordet da. bruker jo fort 0,4 på mila, kontra 0,8 på bensin.. koster litt mer, men da er du jo på en måte ferdig med dt.. også har du billigere bruk av den..

 

Jeg har hatt dette i tankene i flere år jeg nå. Sa det til et par kompiser at jeg tror det ikke blir lenge før at diesel blir dyrere enn bensin. Neida det går ikkje an sa dem da: smil : Men nå får dem se! jeg trur nemlig at diesel vil stige enda mer jeg da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.