Anbefalte innlegg

Kjørbart??

 

Eneste jeg lurer på : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

6x14" et38 er orginal dim på noen golf 2.. så vil tro det går fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo levert med 13" originalt da,så ja,det er fullt kjørbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når de orginalt kom med 13", hva skulle da være problemet med 14"? ;) Går selvsagt ikke på G60 pga størrelsen på bremsene.

 

Søk opp Alf-Einar sin Back to school tråd, han har brede 14" på sin bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. da er det bare å "kjøre" på da..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørbart??

 

Eneste jeg lurer på : vinke :

 

Selvsagt er det kjørbart, men om hjulet passer til bilen er jo avhengig av dekket du planlgger å bruke. Skal man ha "tuninghjul" med 45 eller 40 profil så er, etter min mening, 14 tom for lite på Golf 2. Selv med bilen skrudd ned på bakken med 0 bakkeklaring, så får man glippe i skjermen med f.eks 195/45 14 eller 215 eller 225/40 14.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt er det kjørbart, men om hjulet passer til bilen er jo avhengig av dekket du planlgger å bruke. Skal man ha "tuninghjul" med 45 eller 40 profil så er, etter min mening, 14 tom for lite på Golf 2. Selv med bilen skrudd ned på bakken med 0 bakkeklaring, så får man glippe i skjermen med f.eks 195/45 14 eller 215 eller 225/40 14.

 

Hva er råest da?? Breie 15"? Hvor brett går det på egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er råest da?? Breie 15"? Hvor brett går det på egentlig?

 

Det går på så mye som du er villig til å valse eller bredde;).

 

Under kun valsa originalskjermer tilsier synsinga mi at 8X15 ET ca 20 er grensesnittet for hva som ser fornuftig ut. Men dette kan sikkert noen G2-huer bedre enn meg.

 

Personlig synes jeg 14" (f.eks. 8X14 ET 15 for og 5 bak med 195/45-14) ser skikkelig slemt ut på G2. Dessverre spøker det da for 11cm-kravet til bakkeklaring, dersom dette er et tema for deg...

 

Se og nyt: ja :: http://www.steffan.de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er råest da?? Breie 15"? Hvor brett går det på egentlig?

Kanskje jeg er et G2-hu? Vi later som det.

 

Hvor breie og store felger det går på, det avhenger av flere ting, som: Hvor mye senk, type senkesett, dekkdimensjon, innpress, valsing/kutting og hvor mye subbing du er villig til å leve med.

 

Tar min GTi som et eksempel. Foran har jeg 9x14 ET20 med 195/45 og bak er det 10x14 ET5 med 225/40, senkesettet er H&R gewinde foran som er justert i bunn, altså 90mm, bak er det 60mm senkesett som er kappa 3 runder (justeringsmutterene på gewinden bak har satt seg, derfor..). Foran opplever jeg ingen subbing i det hele tatt, og dette med helt originale hjulbuer og skjermbuelister. Bak derimot, kan det forekomme litt subbing en gang i ny og ne, også originale hjulber og breddere, men ikke mer enn at jeg overlever med det (alt for skjønnheten, vel?).

 

Noen bilder under for å vise hvordan det ser ut.

 

IMG_1811.jpg

 

IMG_1816.jpg

 

IMG_1820.jpg

 

IMG_1826.jpg

 

Håper dette var til hjelp.

 

Til slutt må jeg si at det er svært få ting som ser like bøllete ut som noen breie 14"ere på Golf 2 med mye nok senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje jeg er et G2-hu? Vi later som det.

 

Til slutt må jeg si at det er svært få ting som ser like bøllete ut som noen breie 14"ere på Golf 2 med mye nok senk.

 

Jo... breie 15" med nok senk... jeg synes 14 blir for "lite" altså for mye luft foran og bak hjulet i hjulbuene

Gå for noen koselige breie 15" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

8x15" i et20 passer fint under hjulbuen på golf og kan senkes bra nedpå før det blir snakk om subbing. 195.45.15 er en profil jeg syns passer fint på 8"

 

Men er mye variabler som spiller inn bare på valg av dekktype. så her kan mye endres. jeg subba med falken dekk men ikke med toyo, forskjellen ligger i hvordan dekksiden er bygd opp. jeg senka min golf2 med opp imot 90-100 med 8x15 et15 men måtte kappe buene innunder skjermbredderne for å få den så lav.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.. takk for alle svar...

 

men kjøpte den bilen for å spare opp no penger, ikke bruke mer..

derfor kommer jeg til å pusse litt på de flegene som sitter på gamle golfen.. helt greie de å..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et par eksempler på golfen min 8*15" foran 8,5*15" bak:)

IMG_4473 (Medium).JPG

IMG_4490 (Medium).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.