Anbefalte innlegg

Har no brukt mine eminente ferdigheter med søkefunksjonen i et par minutter, og enda ikkje funnet svar på dette.

 

Regner med at de fleste har sett American Hotrod på Discovery ?

I sofall.. Der bruker dem en slags lakkfjerner som dei maler på et tykkt lag av, som

deretter ''skreller'' lakken av. Nokken som veit kva dette middelet heiter ?

minner litt om duxola, men siden det er snakk om store deler av eit karosseri utgår vel dette ? : klø :

 

(for dem som lurer.. ja, eg er lei av å pusse :P blir bare ujevnt)

 

Takker for svar : vinke :

 

 

Mvh Joakim

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reprin... er vel en type som løser opp det meste av lakk.

Er ikke sikker på om det er i salg lenger, men det er vel bare å spørre hos nærmeste fargehandel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller en blanding av "kaustik soda, zalo og tapetklister"

Der tar maling, men vet ikke hvordan det virker på lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

AirStripper!! Bruker det på jobb, tar alt av lakk og maling. Heftig greier, men ikke bruk det uten maske :) "Males" på og kan både skylles av med vann eller skrapes på i tillegg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjå her ja. Takker for svar ;)

 

Jan : er Airstripper å finne hos den lokale malingsforetningen ?

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjå her ja. Takker for svar ;)

 

Jan : er Airstripper å finne hos den lokale malingsforetningen ?

 

Mvh

det er uvisst, henter det bare ut på verktøyburet på jobb... bare å ta en telefon å høre det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veit om duxola, ja.. men om dette er godt nokk til å ta lakken på caben, helst ned til stålet :evil:

men det går kansje visst en smør på et par lag ?

 

Jan: ja.. fer høre med malemestern :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å si det slik, det som funket blir i dag kuttet ut pga miljø-tiltak ! prøvde en paint-stipper for 2 år siden å den funket ikke sånn som di gode gamle sakene gjorde ! men du kommer deg litt ned mot metallet i allefall !

men hvorfor fjerne god gammel lakk ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duxola eller reprin funker sikkert gull på lakken. Sparkel tar den neppe, men er jo verdt å prøve:) Kommer selvsagt litt an på hvilken type sparkel. Får gi oss tilbakemelding;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for å si det slik, det som funket blir i dag kuttet ut pga miljø-tiltak ! prøvde en paint-stipper for 2 år siden å den funket ikke sånn som di gode gamle sakene gjorde ! men du kommer deg litt ned mot metallet i allefall !

men hvorfor fjerne god gammel lakk ?

 

Gamlelakken er desverre so dårleg at eg bare kvitter meg med den :o

den har blitt lakket opp igjen, og arbeidet var so dårleg at eg bare fjerner alt no :P

har pusset ned det ''nye'' laget, og under der var de lite pent :fy:

sparkel er de heldigvis lite av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duxola eller reprin funker sikkert gull på lakken. Sparkel tar den neppe, men er jo verdt å prøve:) Kommer selvsagt litt an på hvilken type sparkel. Får gi oss tilbakemelding;)

 

Blir de suksess blir det update i prosjekttråden ;) visst ikkje so blir det en tråd på offtopic med negative utsagn : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duxola funker veldig bra på billakk, den tar også sparkel. har brukt denne på en god del felger jeg har restaurert for å fjerne den tykke plast/lakken på felgkanten. Må gjerne gjøre to ganger for å få det bra. Men en hel bil blir vell i det meste lage, men alt går:)

Den funker faktisk bedre på billakk en på husmaling, har prøvd den der også. lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for de Jan Einar :)

Det som er greit er at det er en Golf Cabriolet med nye framskjermer, so det er kun

bakluka, bakpanelene, panser og dører ;) men regner med at de blir litt arbeid :o

ser eg at der går bra blir frontplate og motorrom tatt i samme slengen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, har da tatt turen på OBS Bygg Avd. Ålesund (Spjelkavik) og handlet litt igjen :)

 

Henholdsvis:

 

IMG_3306.jpg

 

Duxola 750g (149,-) & Chem maling og lakkfjerner 650g (134,-)

 

 

begge skal få sin halvdel av bakluka å bryne seg på til helga ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du lage konkuranse mellom Duxola og Chem? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du lage konkuranse mellom Duxola og Chem? : smil :

 

jepp :P blir sann tv2 hjelper deg !... uten tv2 : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.