Anbefalte innlegg

Hei! Skal skifte bremsecaliper på bila til nevøen min, den A4-en jeg hadde. Lurer på om man trenger spesialverktøy og god innsikt om sånt for å skifte den. Det er den på høyre side bak!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette selv nå i påsken.. Trenger ikke noe spesielt... Fastenøkkel-sett og umbraco-sett er egentlig det eneste du trenger... (kansje en hammer viss ting sitter steike fast.. :P )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- rustløser spray

- propanbrenner

- fastnøkler eventuellt skikkelige umbraco piper

- sleggehammer

 

Dynk skruene med rustløser og la virke 10 min. Caliper braketter sitter ofte godt fast, og da er det fordel å varme først og så løsne med ett bestemt kakk på fastnøkkelen med sleggehammeren.

 

Pass på at du ikke griller noe du ikke bør når du leker med propanbrenneren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var to metoder med litt vel stor forskjell! Håper det er riktig det den første av dere skriver. Hvis ikke tror jeg verkstedet får gjøre det! Hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Metodene er jo like, eneste forskjellen er om det sitter fast eller ikke. Sitter det fast må en bruke litt mer overtalelsesmetoder. ;) Bremsedeler kjørt på norske salta vinterveier er ikke alltid så lette å overtale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK! Får gjøre et forsøk da! Takk for hjelpen!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være greitt med en sånn som er presser stempelet tilbake, men er ikke sikkert det er nødvendig, da en ny calipter gjerne er helt inne.

 

Husk å bremse til klossene biter før du begynner å kjøre..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Husk å bremse til klossene biter før du begynner å kjøre..!

 

 

kan være et trix å LUFTE bremsene før du kjører... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Masse info!! Kjæmpe!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og så kan det vær greit å ha en bremseslangetang til å klemme bremseslangen slik at du ikke får for mye luft oppover i systemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.