Allroad, Forskjellige farger på plasten ??

Anbefalte innlegg

Har sett litt på Allroader på finn og ser at fargen på plasten variere veldig....

Mener å huske fra original brosjyren at plasten kun ble levert i en farge...

Skyldes det bare blits og eller dårlige vedlikehold av plasten ??

 

Som dere ser på bildet nr 2 er den veldig svart, men den første og trdje ser veldig grå ut...

29_1205693674291.jpg

40_-1205865751.jpg

78_-1591483591.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt offtopic men her har du litt inspirasjon hvis du ender opp med allroad :)

DSC00062.JPG

DSC00079.JPG

DSC00080.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plastisk er ikke fantastisk! bare å levere inn til lakkering som bildene over! :D MYE penere! det skal jeg gjøre når jeg får ut finger'n og kjøper

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert bare lysforhold som spiller inn på fargeforskjellene. Kan jo være at de har behandlet de forskjellig også, men de er mest sannsynlig levert i samme fra fabrikk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte godt høyden og hjula ja .-) ......

Men liker ikke at det står igjen et felt på fangeren som ikke er lakkert..... :-(

 

Jeg mener også at det kun eksisterer en farge ja... men ble usikker når jeg så på bildene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte godt høyden og hjula ja .-) ......

Men liker ikke at det står igjen et felt på fangeren som ikke er lakkert..... :-(

 

Jeg mener også at det kun eksisterer en farge ja... men ble usikker når jeg så på bildene....

 

Jeg synes også at alt skulle vært lakkert,men det er fremdeles norges peneste allroad i mine øyne :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det finst 2 eller 3 farger på plasten alt etter kafarge det er på bilen. husker ikkje ka som va ka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men ble vel levert med to foskjellige plastikk-løsninger..

Altså en som er helt plastikk og en som er mer lakkert med kun plastikk foran og bak.. midt på fangerne, slik som på bilde??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge bilen er svart da ?? kan også da være både sort og grå plast ??

Har ringt på en i kveld som er importert fra USA. Denne skal i følge selgeren ha lysgrå plast på fangere og tak, noe som er statard der borte, men etter et kjapt søk på Allroad i USA ser det ut som stort sett alle har sort plast også der, men unntak av et par biler.

Spørsmålet er da om det bare skyldes dårlig bilde og vedlikehold, eller om det faktisk er forskjell...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allroad ble levert med den grå fargen på alle 01 og 02 modeller om ikke man bestillte med en annen spesifikk farge.

All plast er lakkert uansett modell. Det er kalt kontrastfarge.

 

Den mørkere sorte kontrastfargen kom på endel biler på senere modeller, også lakkerte hjulbuer, men en del av frontfangeren hadde fortsatt kontrastfargen.

 

Etter min mening er det veldig få biler som kler den orginale kontrastfargen. Blant annet min. Jeg vurderte kun to farger, den jeg har og svart. Og skulle jeg ha hatt svart ville jeg ha lakkert bredderne i bilens farge.

 

Jeg synes heller ikke at alle allroader kler å ha skjermene i bilens farge, og jeg synes den mørkere kontrastfargen, er mye finere på flere biler.

 

Håper dette var svar på spørsmålet ditt, og ikke bare svada fra min side;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sorte som er i denne tråden å er lakkert ned,noen som kan fortelle meg hvor å når det bildet er tatt å hvordan hjul det er? evt kjenner han som eier bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den sorte som er i denne tråden å er lakkert ned,noen som kan fortelle meg hvor å når det bildet er tatt å hvordan hjul det er? evt kjenner han som eier bilen.

 

Vet ikke hvem som eier denne bilen,men bildene ble tatt på våler treffet ifjor.

Felgene er RH AW Crossline 9x20 mener jeg det var

 

PS: Bilen er blå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist jeg ser rett er det min bil jeg ser i bakgrunn på noen av bildene..... før jeg eide den da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Allroad ble levert med den grå fargen på alle 01 og 02 modeller om ikke man bestillte med en annen spesifikk farge.

All plast er lakkert uansett modell. Det er kalt kontrastfarge.

 

Den mørkere sorte kontrastfargen kom på endel biler på senere modeller, også lakkerte hjulbuer, men en del av frontfangeren hadde fortsatt kontrastfargen.

 

Etter min mening er det veldig få biler som kler den orginale kontrastfargen. Blant annet min. Jeg vurderte kun to farger, den jeg har og svart. Og skulle jeg ha hatt svart ville jeg ha lakkert bredderne i bilens farge.

 

Jeg synes heller ikke at alle allroader kler å ha skjermene i bilens farge, og jeg synes den mørkere kontrastfargen, er mye finere på flere biler.

 

Håper dette var svar på spørsmålet ditt, og ikke bare svada fra min side;)

 

Om jeg forstår deg riktig er det altså 2 farger på plasten på 01 og 02 modeller ??

Da snakker vi ikke om at det er lakkert i bilen farge, men altså 2 forskjellige kontrastfarger ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.