Anbefalte innlegg

Som en av dem som skal være med på gjennomføringen av denne turen, så kan jeg jo si noen ord.

Det er sant som det sies at vi tar 2 uker av vår ferie til å kjøre dette roadshowet, og det er på grunn av tid og avstander vi har begrenset det til Trondheim.

Vi skal jo faktisk prøve å ha et liv utenom klubben også, og det blir vanskelig å få til hvis vi skal bruke HELE ferien vår som vi måtte gjort hvis vi skulle tatt runden oppom Nord-Norge. Det er jo som kjent ganske store avstander videre oppover landet også.

Og hvis vi snur på det, så er det vel ikke så mange andre heller som ville brukt hele ferien sin på å kjøre hele landet rundt med campingvogn og alt det arbeidet som følger med arrangementene på hvert enkelt sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klagesangen er i gang ja, veldig mange sutrete medlemmer her i klubben : rolleyes

Utrolig bra at noen gidder å bruke 14 dager av ferien sin på dugnad for klubben. Spesielt med tanke på at det første som skjer er at noen skal klage.

Som Jan Brede sier, det er sikkert muligheter for at en fra Nord, som vil ofre ferien sin, kan få låne vogna å ta en ferd rundt i våre nordligeste landsdeler.

Tom Rune

Du hadde nok blitt passe snurt viss du måtte kjøre 100++ mil for og komme på Vacn treff!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du hadde nok blitt passe snurt viss du måtte kjøre 100++ mil for og komme på Vacn treff!

De to siste årene har vi hatt vintertreff i Sverige.. relativt mye folk fra sørnorge og relativt lite folk fra nordnorge.. Det er faktisk ikke bare dere som kjører langt for å komme på treff.. men satt på spissen er det bare dere som klager over det..

Jan Brede

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry men hadde jeg valgt å bo i Bodø så hadde jeg nok ikke forventa at noen skulle komme opp å arrangere et treff til meg.

Satt på spissen : Dårlig gjort at alle tuning sjappene ligger i de store byene, da må jeg kjøre langt for å få tak i deler..

Tom Rune

Som akstepterer at han ikke bor i sentrale strøk...

edit : PS kjørte 95mil +++ til ACR i fjor sommer, var en nydelig tur, ser ingen grunn til å klage på den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BLA BLA BLA BLA BLA. Sutring fra oss er vell en selvf , vi er jo Nordlendinger. Hva forventer du!!

Men nok om det, om det her er en markering av som også skal dra inn flere medlemmer hvorfor skal dere dra dra ditt det er mest medlemmer. Er 10 år siden sist styret var med på en tur til Lofoten. Var der selv. Kanskje ikke rart vi klager.

Vi forlanger jo ikke at det skal besøkes alle byer og VAG butikker i Nord-Norge men dere kunne jo tatt med 1 plass i Nord-Norge, eller hadde dere tenkt at vi kunne dra til Trondheim siden vi jo er vant med å kjøre 3 mil til butikken ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry men hadde jeg valgt å bo i Bodø så hadde jeg nok ikke forventa at noen skulle komme opp å arrangere et treff til meg.

Satt på spissen : Dårlig gjort at alle tuning sjappene ligger i de store byene, da må jeg kjøre langt for å få tak i deler..

Tom Rune

edit : PS kjørte 95mil +++ til ACR i fjor sommer, var en nydelig tur, ser ingen grunn til å klage på den..

Er veldig fint at du tar turen til ACR og det er jo ikke akkurat det som er poenget her, vi er endel av en klubb som vi betaler et medlemskap i som vi også ønsker å få noe igjen for.

At du har akseptert at du bor på bygda e jo fint. Du har jo bare 25 mil til Bergen så det er jo ikke akkurat så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom Rune

Siden jeg har meldt meg inn i en Norsk klubb så forventer jeg at det er snakk om hele Norge, ikke bare sør for Trondheim!

Har ikke noe problem med og kjøre 100++ mil for og komme på treff.. gjore det i fjord og skal gjøre det i år også! Men skal vi nordpå dra på treff så må vi gjerne legge det til en ferie eller ordne fri fra jobb!

Det er det ikke mange sørpå trenger og tenke på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dette ikke blir dratt for langt, og siden jeg skulle prøve å være litt lure med dere: Det står ingenting i artikkelen min om at vi ikke skal til Nord-Norge. Leser dere den en gang til så kanskje dere ser noen ord som ikke er tatt med i tråden her ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dette ikke blir dratt for langt, og siden jeg skulle prøve å være litt lure med dere: Det står ingenting i artikkelen min om at vi ikke skal til Nord-Norge. Leser dere den en gang til så kanskje dere ser noen ord som ikke er tatt med i tråden her ;)

Krysserfingrene:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig fint at du tar turen til ACR og det er jo ikke akkurat det som er poenget her, vi er endel av en klubb som vi betaler et medlemskap i som vi også ønsker å få noe igjen for.

At du har akseptert at du bor på bygda e jo fint. Du har jo bare 25 mil til Bergen så det er jo ikke akkurat så langt.

Klager ikke på at det er langt til Bergen heller jeg. Hadde det vært et problem for meg at det var langt så hadde jeg flytta.

I stedefor å klage på at man må kjøre langt så får man se på det som en ferietur. Jeg brukte 2 dager hver vei til ACR å fikk oppleve litt av det flotte langstrakte landet vårt. Dvs jeg brukte 2 dager mere totalt på å reise til ACR enn de som bor nærmere. Nå bruker enkelte av våre supre folk her i klubben 14 dager av sin ferie på å turnere. Dvs det samme som 6 ACR turer for meg. Ser noen poenget ?

Så min mening er at man må få slutt på den evige sutringa som nesten alltid overdøver skrytet til de som bruker veldig mye av sin fritid på klubben.

Det blir lagt ned UTROLIG mye bra dugnadsarbeid her i klubben.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal vi nordpå dra på treff så må vi gjerne legge det til en ferie eller ordne fri fra jobb!

Det er det ikke mange sørpå trenger og tenke på!

Jeg har ved flere (nesten alle) annledninger tatt fri fra 2 til 5 dager før treff, men det er i hovedsak for å få bilen klar. Men det er jo min egen feil da :)

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var vel kanskje ikke så mange som fikk med seg denne...: : smil :

Utover denne ruten vil vi også kunne dukke opp andre steder i løpet av sommeren, noe som annonseres for seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo en fantastisk måte å bruke medlemmens penger på, det er jo MYE bedre enn å feks få til en klubbvideo eller orden på forsendelsene av Treffpunkt o.l.

Dato i dag? 1. april.

"ironi-modus" av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør du meg burde turden startet i kristian sand og endt oppe på ACR, da kunne alle som ville hengt seg på. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig mer Kjell-Magnus :)

Men what the hell... Kanskje til neste år.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har iallfall ordnet meg en uke ferie og henger meg på hele første uken av denne turen : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johoooo, jobbe for VACN er gøy! Alle forlag til nye ting og løsninger blir alltid tatt så godt i mot! Alle syntes jo det er gøy å bruke 14 feriedager på hobbyen sin, og selvfølgelig er det ingen som har familie å tenke på!

/ironimodus av

Skjønner godt at folk nord syntes det er urettferdig at Roadshowet i utgangspunktet ikke kommer lenger nord, men har fremdeles til gode å se ET forlag som gjør dette gjennomførbart uten at Roger og Andreas må ta en uke ekstra ferie...

Når det gjelder at vi i styret ikke arrangerer ting nord, så har dette også litt med det praktiske rundt dette. De fleste som har LITT erfaring med organisering av treff osv bør skjønne at det er praktisk umulig å sitte på det sentrale østlandet og arrangere treff flere hundre mil unna!? Derfor er vi 100% avhengige av lokale ildsjeler i slike sammenhenger! Kan jo tenke det motsatt, at neste år skal noen fra tromsø få arrangere treff på Rudskogen, det sier seg selv at det er en praktisk STOR utfordring...

(For de som ikke har fått det med seg tidligere, så kan jeg jo igjen si at jeg har et stort ønske om at vi skal få arrangert et rent VACN treff på ACR, men det krever MYE jobb (fra mange))!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere i nord ta kontakt med Ken Arne Brox han skriker etter hjelp der oppe : bh :: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er så ille å måtte ta på seg ansvaret med en slik tur og med å ta 2 uker av ferien sin for å holde på med hobbyen sin så burde man kanskje vurdere om man burde "ofre" seg på den måten?

Ble disse bedt om å ta turen eller valgte de det selv?

Personlig så synes jeg det er sløsing med ressurser... Er sikkert mye annet disse, var det 200 000kr?, kunne blitt brukt på.

Har selv arrangert et treff (første 1.mai treffet for noen år siden, mer eller mindre på egenhånd) og vet det er mye jobb, men så himla mye er det ikke! Fikk forøvrig bare vekslepenger av klubben for å gjennomføre treffet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(For de som ikke har fått det med seg tidligere, så kan jeg jo igjen si at jeg har et stort ønske om at vi skal få arrangert et rent VACN treff på ACR, men det krever MYE jobb (fra mange))!!

Woohoo :) håper etter blir gjennomført neste sesong :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er sikkert mye annet disse, var det 200 000kr?

Noen konstruktive forslag da? Isteden for kun kritikk av de som faktisk prøver å gjennomføre aktiviteter ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen konstruktive forslag da? Isteden for kun kritikk av de som faktisk prøver å gjennomføre aktiviteter ?

Kritikk? Min mening kalles det... Eller er ikke det lov? Mer penger til lokallagene er et forslag, gi lokallagene større økonomisk frihet.

Har klubben for mye penger så kan de heller kutte medlemsavgiften.

2 uker rundreise i Norge, alle kostnader dekket er jo ikke så ille heller vil jeg tro?

Tok selv denne turen for noen år siden, men da begynte vi i Bergen og kjørte kysten hjem igjen. Ikke dum tur det, får sett mye fin natur og fine byer. Anbefales hvis du skal på roadtrip!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kritikk? Min mening kalles det... Eller er ikke det lov? Mer penger til lokallagene er et forslag, gi lokallagene større økonomisk frihet.

Joda, men du velger jo å utrykke din mening her da. Og om det ikke er for å diskutere temaet så ser jeg ikke helt med poenget. Men for all del.

Jeg for min del tror dette vil være til glede for mange, og kan gi mange en fin opplevelse. Tror også dette kan profilere klubben godt. Samt at besøkene rundt om i møller systemet vil kunne hjelpe oss og vise oss fram for forhandleren. Og kanskje gi de ett godt inntrykk.

Personlig kunne jeg veldig gjerne tenkt meg å følge kolonnen, men desverre er jeg i hellas. Så jeg får nok desverre kun med meg max noen dager. Tror det kunne ha vært en opplevelse å kjøre sammen med masse VACN medlemmer rundt om kring i Norge. Forøvrig kommer klubben for en gangs skyld "hjem til oss" og ikke andre veien. Det er også noe nytt og positivt i mine øyne.

Økonomisk frihet? Til hva? Vi har jo muligheten til å søke om midler om vi skulle ha behov for det. Vi har aldri måtte søke om midler. Og vi har arrangert 2 bra treff på 2 år.

Tok selv denne turen for noen år siden, men da begynte vi i Bergen og kjørte kysten hjem igjen. Ikke dum tur det, får sett mye fin natur og fine byer. Anbefales hvis du skal på roadtrip!

Anngående Roadtrip. Kjører Kysten i kolonne hjem fra VACN Bergen vært år jeg. Kolonne da også. Og det er jævlig gøy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stakkars arme sjeler... Får jo bare kjeft gitt...

Dette kommer fra tastaturet til en "norlæning" fra Tromsø. Må bare si at det er et fantastisk forslag, og hadde jeg vært bosatt lenger sør hadde jeg garantert hoppet på kolonnen. Skjønner godt at det av praktiske årsaker blir vanskelig for privatpersoner som driver med dette på dugnadsbasis og reise nordover for å feriere her...

Angående større økonomisk frihet til lokallagene? Det er jo bare og søke, så får du sikkert litt penger!

Vi arrangerte nettopp vintertreff nord. Her søkte vi om penger, og fikk det! Var ingen problemer med penger fra klubbkassen der. Skal sies at vi fikk noen sponsor penger også(Takk til dem).

Vi sender Ken-Arne ned for og hente campingvognen, så tar vi nord for trondheim en tur til Nordkapp! Trenger jo ikke nødvendigvis og være i regi av hovedstyret for at det skal kunne gjennomføres. Vi trenger bare litt konstruktive!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 uker rundreise i Norge, alle kostnader dekket er jo ikke så ille heller vil jeg tro?

Mer penger til lokallagene?

Dersom du leser i årsmøteinnkallingen så står budsjett for 2007 der og for 2008

Støtte lokallag resultat 2007:42 394 Budsjett 2007:130 000 Budsjett 2008:150 000

Som du ser benyttet lokallagene seg av ca 1/3 del av det som var satt av så man kan vel ikke klage på at det ikke settes av nok penger til lokallagene.Problemet er vel å få tak i noen som gidder å engasjere seg for å arrangere noe (ikke ment spesifikt til noen lokallag da mange av de er flinke og arrangerer flotte treff/arrangementer).

Nå er det noen som har tatt initiativ til ett arrangement på ACR og all honnør og ære til de om de klarer å få det til,spør du meg burde lokallagene i nord få arrangere ett treff der i året men det er organisering og gjennomføring som er "utfordringen" med dette.Her på østlandet er det jo en "kjerne" som har arrangert og organisert treffene i en årrekke og de har god erfaring med dette.Jeg tror at dersom man får igang noe i nord som fungerer så kan det bli en minst like bra "tradisjon" som hovedtreff,nordvest treffene o.s.v

Har selv arrangert et treff (første 1.mai treffet for noen år siden, mer eller mindre på egenhånd) og vet det er mye jobb, men så himla mye er det ikke! Fikk forøvrig bare vekslepenger av klubben for å gjennomføre treffet...

Klubben er jo basert på dugnadsånden så hvorfor skulle du fått noe mer for å gjøre en innsats enn det alle andre som gjør en innsats får? Jeg brukte hele lørdagen på våler i 06 på teknisk kontroll av biler og fikk dekket mat/drikke men jeg sutrer ikke akkurat av den grunn.

Problemet er at de fleste ønsker kun å komme til "dekket" bord og deretter kunne reise rett hjem etter siste pokalen er delt ut....sier seg selv at "alle" ikke kan det.Man trenger flere "ildsjeler" som er villige til å ofre litt for fellesskapet.

Med mindre vi skal ha innleide betalte folk til å arrangere alt for oss.... da blir det jo ett helt annet kostnadsbilde også : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.