Molde lokallag: Hva synes du om veiene i Molde?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

i det siste synes jeg veiene har blitt mer og mer humpete. Og etter snøen har blitt borte fra veiene i år, er det værre enn jeg noen gang har opplevd. Nesten uansett hvor jeg kjører er det forferdelige humper, og "fartsdemperne" i sentrum er så skarpe at det er som å kjøre rett på et fortau. Hva mener dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De brosteinsbelagte overgangene i sentrum er ganske grusomme i lengden... Tilstanden på rv64 over Skaret samt i Malmedaln er forøvrig graverende, skraper så mye i hjulbuene bak at det er et under at dekkene ikke har eksplodert enda! Dette på tross av at jeg stort sett kjører i 60km/t(!!) for å unngå skraping. Noen av humpene er faktisk så store at den originale Hyundaien til hu mor bottner dempere og skraper opp i hjulbua om det kjøres i 80...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på hvorfor de i det hele tatt gjør det slik jeg. Hehe, det er vel for at vi som er bilinteresserte ikke skal kjøre så fort at vi kan komme til skade en MFK-spiller.. Men lurer på når/om de har tenkt å utbedre veiene, og kanskje fjerne det forferdelig brostensprosjektet.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brosten er dødfødt. Jeg unngår å kjøre gjennom sentrum pga de. Og det er sikkert litt av hensikten?

Ellers trenger også veien fra Strande->Tjelle nytt dekke. Der er det helt grusomt å kjøre.

 

Og dette betaler vi årsavgift for..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Midt i langmyrveien er det også ganske fælt å kjøre.. Ca hundre meter øst for kiwi-butikken. Samt ved Shell er det jo et stort hull i bakken! Kanskje vi skal skrive en liste over veier som burde utbedres og sende til en eller annen..

Evt kan vi jo også kjøre en tur og ta bilde av de forskjellige veiene så vi har dokumentasjon på dette. Problemet er at jeg ikke har sertifikat enda! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om en ser på Fifth Gear på Discovery nå, så ser en hvor gale brostein er for en bil ............

 

De kjører en eldre MB E klasse, der ting faller av og vindusviskere begynt å gå av seg selv etter noen meters kjøring på brosten....

 

Det er vell en såkallt Miljøvei, for å få folk til å kjøre der mindre.. Siden det er å finne i ALLE byer, selv om det er forferdelig stygt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva med hele e39 fra molde til kristiansund. er jo som en gammel gardsvei når du kommer ned fra fjelle!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.