Classic-treff Hunderfossen 10.mai

Anbefalte innlegg

Classicgruppa arrangerer treff for alle med minst 20 år gammel VW-Audi ved Norsk Vegmuseum 13km nord for Lillehammer lørdag 10.mai.

 

Kjør som til Hunderfossen familiepark, dvs E6 forbi fossen til Øyer og så til venstre, men sving inn på Norsk Vegmuseum som ligger 500 meter før famileparkinngangen. Gratis adgang. Her er det vanligvis mye folk på lørdager, flotte omgivelser og mye interessant av kjørtøyer/maskiner og veghistorie, og også ting som er interessante for barn/bedre halvdeler. Museet inneholder også en stor trafikksikkerhetsutstilling.

 

Vegmuseet er Statens vegvesens etatsmuseum, en litt bortgjemt "perle" hvor vi er hjertelig velkommen! :)

 

Program: (vil suppleres, men her er hovedpunktene)

-Innkjøring/parkering fra kl 12. Vi parkerer i sceneområdet.

-Velkomst med lett servering baguetter/kaffe/te i vegmuseet kl 13

-Omvisning i museet i grupper (ca halvannen time)

-Filmfremvisning i kinosalen (og muligens et kåseri om motorsyklens historie i Norge; Museumssjefen er MC-entusiast, kjører privat en 20 år gammel Volvo : gråter : men disponerer også den nylig pensjonerte vegdirektørbilen: en 20 år gammel Audi 100 : smil : og den blir utstilt sammen med våre biler.

-Presentasjon av de deltagende biler fra scenen.

 

Vi inviterer medlemmer av flere VW-klubber til arrangementet, bla. Oslo VW-klubb. Medlemmer med nyere biler er selvfølgelig hjertelig velkommen de også, men utstillingsplassen prioriteres til 20 år +-biler.

 

Det hadde vært veldig hyggelig å høre hvor mange fra vår klubb som vil komme. Meld deg på i denne tråden!

(Det er ikke nødvendig å bruke plass på å fortelle at du IKKE kommer : bråk :)

 

Det blir felleskjøring sørfra, med avreise fra Shell-stasjonene på E6, Skedsmokorset kl 10.00.

 

Lurer du på noe om felleskjøringen, ring John Kopperud på 90198645. Dreier det seg om treffet, er det bare å ringe Håkon Aurlien på 95113750.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir med om ikke noe uforusett dukker opp, satser da på å få til en kolonne fra Follo som du kan henge deg på Håkon... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange med nye biler som heller vil kjøre den dagen vil jeg tro da klubben jo har trackday på Ruskogen samme dagen.. Ellers skulle jeg gjerne vært der en tur å kikka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer hvis det ikke skjer noe annet, dog uten Classic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer med vinterbil, om jeg kjører noe i filler på den andre i løpet av fredagen, slik at jeg ikke får kjørt på lørdag.

 

For mitt vedkommende er det trist at disse to arrangementene kolliderer, men så tidlig i sesongen sier hjertet mitt heller banekjøring enn "lunt" treff med hyggeprat på parkeringsplass og åndelig føde på museum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blir med om ikke noe uforusett dukker opp, satser da på å få til en kolonne fra Follo som du kan henge deg på Håkon... ;)

 

Veldig bra, Håkon. Jeg reiser nok til Gudbrandsdalen dagen før, håper å få med i alle fall en K70 fra Heidal nedover den 10, og gleder meg til å se kolonnen sørfra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det ikke er noe annet som trenger seg på som jeg ikke kan slippe dukker jeg ihvertfall opp. Aner ikke med hva, men om jeg virkelig får ånden over meg og skiftet forgasser, dekk og varmeapparatregister *kan* det bli med Skoda-veteranbilen.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser på å ta en tur jeg og. Hvilken bil det blir får tiden vise, men så er jo alle sammen classic uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag ble denne påmeldt; En Golf 1 cabriolet, eier Erik Larsen, Hamar.

Golf 1 cabrio.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opptelling under classictreffet hos importøren idag: Ca 10 av de tilstedeværende skal til Hunderfossen. Da begynner det å bli en pen samling biler!

Det er flott om flere tar kontakt med kjente i Gudbrandsdalsområdet: Dette er et åpent treff for alle VW/Audi 20 år og eldre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok en tur med min 23år gammle audi 100.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer nok en tur med min 23år gammle audi 100.

 

Flott. Da plasserer vi den mellom den tre år nyere museale ex-vegdirektørbilen, og Kjell Arnes Torhovs 70-talls Audi 100.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om Passaten min er klar, lakkeren er så treig som inn i ....... : mad :

 

Er skikkelig matlei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er opp å ned tur det er snakk om eller? Alltid hatt lyst til å se på detta veimuseet....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er opp å ned tur det er snakk om eller? Alltid hatt lyst til å se på detta veimuseet....

 

Det var hyggelig. Ja, det er opp og nedtur samme dag slik at vi kan bli med i Halden på søndagen.

 

Jeg vet ikke om Passaten min er klar, lakkeren er så treig som inn i ....... : mad :

 

Skjønner frustrasjonen. Men du har vel mer å ta deg frem med, med eller uten bamsefelger.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette må jeg slenge meg med på...

 

Håvard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei å hå:) Vi er med...med ihvertfall -82 Golf C....og kanskje -84 T2 Doka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen skal dere være!

 

Jeg har fått varsel om at det kommer en gjeng fra Gudbrandsdal motorvognklubb. De har et bredt utvalg av biler i den klubben og holder akkurat på med å sette istand en Ford Anglia, en bil mange husker. En K70 som har stått utenfor deres klubblokale det siste året, vil trolig møte sin nye eier på vårt treff og kan havne i Østfold den også.

 

En K70 hjemmehørende i Gjøvik var tiltenkt deltakelse, er er desseverre ikke klar for fremvisning likevel. Den kommer en annen gang. Men samme by har Volkswagen Auto Club Mjøsa og de har også fått en invitasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.