Problemer med tilpassing av felg med adapter..

Anbefalte innlegg

fant ut at jeg skal prøve 5mm spacer mellom felg og adapter før jeg begynner med noe tilpassing av felg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som nevnt over her så har jeg like bolter til mine turbo cup felger, og der har jeg noen bolter som er 3,5cm lange totalt og har et hode som er 6mm høyt,har ikke regnet med konen da :) så høres litt rart ut at kortere bolter ikke kan skaffes, di som du har på bildet ser jo laaange ut ;) hehe men hører på den lokale dekk sjappa i morgne jeg,kryss fingrene..hehe ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg så på det nå torbjørn og det skal være vanskelig å få til.. Boltene er 14x1,5 og skal være konet så er det umulig å få plass til et hode nedi hullet der i og med at koningen på spaceren går helt opp (vanskelig forklart men se på bildet). Felgene som bruker denne adapteren har en utsparing til boltene ved siden av sine originale bolthull.. Jeg tenkte at visst jeg fant en spaser på 5mm som passer ned i sporet på felgen med mange hull så kan jeg ha denne mellom felgen og spaceren. en annen mulighet er å ta en borremaskin med 2,2 mm borr og borre spor til hodene i felgen.. tredje mulighet (og sikkert den beste) er å få tak i 20-25 mm spacere som boltene går nedi.. det blit uaktuellt å legge 2000 kr i dette så håper felgimportøren eller den lokale dekksjappa her vil ta mine i inbytte.. Dette må være rh adaptere som er tilpasset felgen.

 

Blir mer og mer frustrert nå.. har ikke lyst å borre i felgene, da er det nesten sånn at jeg kjøper eller bytter bilen min med en golf 3 eller en vento og skrur dem på den bilen istedet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det går an å bruke flytebolter eller hva det heter på endring i fra 4x100 til 4x108?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det går an å bruke flytebolter eller hva det heter på endring i fra 4x100 til 4x108?

 

 

Hvis det er slingrebolt du sikter til så er vel disse beregnet for 2-3mm endring av boltsirkel, så det er nok ikke noe som vil fungere her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et mekanisk verksted vil kunne frese ut med nøyaktig lik dybde på alle hullene, slik at balansering ikke vil være noe problem. Svekking av felgen tror jeg heller ikke er noe å tenke på, siden det ser ut til at det er massiv alu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle ikke tro at maskinering er et problem her.

Jobber selv med maskinering, og dette er en smal sak og ordne med rett utstyr.

Ang. balansering tror jeg ikke dette er noe problem, og vil ikke tro det svekker noe heller da det er folk som dreier eller freser ned nettopp den flaten der for å endre innpresset på felgene.

Gjør man dette i styrt maskin, så ser det meget pent ut også, akkurat som om det ville vært der orginalt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster vel skjorta, buksa og litt til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrt fres blir vel litt som å skyte spurv med kanon.

 

Skru fast adapteret, bruk en slik kjørner som sentrerer seg selv, spenn den opp i fresebenken. Forbor med vanlig bor først (Lettere å treffe midt på kjørnermerket), og så fres etterpå. Bare pass på at dybden blir lik.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrt fres blir vel litt som å skyte spurv med kanon.

 

Skru fast adapteret, bruk en slik kjørner som sentrerer seg selv, spenn den opp i fresebenken. Forbor med vanlig bor først (Lettere å treffe midt på kjørnermerket), og så fres etterpå. Bare pass på at dybden blir lik.

 

Eller ett rundmatingsbord i fresen....;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Styrt fres blir vel litt som å skyte spurv med kanon.

 

 

Like enkelt hvis man har tilgang på utstyret, ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det har ikke jeg og kjenner ikke noen som har heller.. visst en har tilgang på slikt utstyr må det vel være lettere å frese ut nye adaptere som er 20 eller 25mm tykke:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.