20"x9" Hvilken dim på dekk?

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe!!! Hva er den beste dimmen på dekka?

 

Felg: 20"x9"... Bil:Audi A6 2,7t

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255-35

 

Dette blir jo alt for stort avvik i forhold til originalt? 245/30 passer nok bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235 30 20. eg kjører selv på 225 på 9x20 pga ekstremsenk som noen kaller det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 255/25-20 på 9" felg. men det er den optimale rulleomkrets for min bil.. er kanskje ikke samme for a6, men det sitter hvertfall godt nok :P

 

edit: 255/35 selvfølgelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over 245/30/20 er vel det mest optimale sånn str messig, men disse går bare til 90 i Load Index og du trenger 91 på 2,7'en. Men om så liten forskjell har noe å si, det tror jeg ikke. hadde vært verre om det var 88 på dekka.

 

255 blir vel et problem å få på framme, hvis du ikke finner et dekk som er veldig smalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange forskjellige svar.... tror det blir 245 /30

Men ser at prisen er endel høyere enn feks 245/35...

Blir dette for høyt eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange forskjellige svar.... tror det blir 245 /30

Men ser at prisen er endel høyere enn feks 245/35...

Blir dette for høyt eller??

 

Det gir et avvik på 7% mens maks tillatt avvik er +/-5%

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant idag ut at ET er en vesentlig ting å ta med i betraktningen.......

 

hvilke Et må jeg ha på felgene om di skal vere 9" breie??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant idag ut at ET er en vesentlig ting å ta med i betraktningen.......

 

hvilke Et må jeg ha på felgene om di skal vere 9" breie??

 

Eg har ET 37 på mine å det subber ikke , men nå er det med 225 dekk usikker på om det går like bra med 245 : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører 255/25-20 på 9" felg. men det er den optimale rulleomkrets for min bil.. er kanskje ikke samme for a6, men det sitter hvertfall godt nok :P

 

255/25 20 har jeg ikke hørt om ennå, du du sikker på at du har dette?

 

265/25 20 finnes fra Hankook, men til A6 2,7T ville jeg klart valgt 235/30 20 på 9x20. Ikke spesielt god plass på disse bilene og ikke noe stort poeng å ha bredest mulig dekk fordi det er felgbredden som avgjør hvor bra dette bilr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255/25 20 har jeg ikke hørt om ennå, du du sikker på at du har dette?

 

265/25 20 finnes fra Hankook, men til A6 2,7T ville jeg klart valgt 235/30 20 på 9x20. Ikke spesielt god plass på disse bilene og ikke noe stort poeng å ha bredest mulig dekk fordi det er felgbredden som avgjør hvor bra dette bilr.

 

Men da får du et lite problem med Load Indexen, som blir alt for lav for denne bilen. Du skal vel ha min 91 på a6 2,7T? Om ikke jeg tar helt feil da? på 235 får du vel bare 88 i LI.

 

20 tom på a6, byr som regel på problemer med LI, iallefall om man trenger mer en 88. dvs om du har noe mer en std 1,8T og 1,9TDI.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da får du et lite problem med Load Indexen, som blir alt for lav for denne bilen. Du skal vel ha min 91 på a6 2,7T? Om ikke jeg tar helt feil da? på 235 får du vel bare 88 i LI.

 

20 tom på a6, byr som regel på problemer med LI, iallefall om man trenger mer en 88. dvs om du har noe mer en std 1,8T og 1,9TDI.

 

Jepp man må velge mellom subbing eller litt for lav LI. Jeg ville valgt det siste fordi man neppe får skrevet inn slike hjul i vognkortet uansett. Kjører selv med Dunlop sportmax 245/30 20 på A6 4F og husker ikke LI men mener det er 90. Uansett ville jeg ikke vært bekymret for dette dekket eller 235/30 20 på 2,7T A6 C5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig må man velge. : smil :

Man får ikke i pose og sekk når det gjelder felger og dekk, her må man utøve et viss komprimiss med seg selv. Tar man sjanksen på 88, så gjør man det, men om det skulle revne, så er det litt kjedelig det også. 90 går fint, det er så lite avvik at det har ingen ting å si.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig må man velge. : smil :

Man får ikke i pose og sekk når det gjelder felger og dekk, her må man utøve et viss komprimiss med seg selv. Tar man sjanksen på 88, så gjør man det, men om det skulle revne, så er det litt kjedelig det også. 90 går fint, det er så lite avvik at det har ingen ting å si.

 

Det som får et dekk med LI=88 til å revne på en bil som burde ha LI=91 er nok et slag som slår hjulet av bilen i tillegg, så tror neppe man blir erstatningsansvarlig i en slik sak. Ellers tenker jeg at kanskje dette kan være et tema hvis man kjører på Autobahn i bilens toppfart og treffer noe eller havner i en dump mens bilen er fullastet og selv da skulle jeg like å se et 91 dekk som klarer seg der hvor et 88 dekk ødelegges. Blir litt som med utløpsdato på melk dette ;)

 

Har vedkommede som mente han hadde 255/25 20 vært ute og fått avkreftet dette ennå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde en 9" felg med Et 40 idag, det var ikke mulig å bruke ihvertfall..

 

Stakk endel utfor skjermen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vedkommede som mente han hadde 255/25 20 vært ute og fått avkreftet dette ennå?

 

Jeg er rimelig sikker på at hvertfall Michelin og Falken leverer 255/25-20, men er ikke akkurat hyllevare :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde en 9" felg med Et 40 idag, det var ikke mulig å bruke ihvertfall..

 

Stakk endel utfor skjermen.

 

Får du på noe med høyere innpress da? Med 8,5x19 på min er det 4-5mm klaring fra felg til fjærbein med ET40 og er da ikke en halv tomme igjen til skjermkanten. Du får du nok ikke felgen på innsiden av skjermkanten med 9x20, men dekket går nok innenfor hvis du velger et smalere dekk og kjører med strekk.

 

Stikkord: Valsing :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som får et dekk med LI=88 til å revne på en bil som burde ha LI=91 er nok et slag som slår hjulet av bilen i tillegg, så tror neppe man blir erstatningsansvarlig i en slik sak. Ellers tenker jeg at kanskje dette kan være et tema hvis man kjører på Autobahn i bilens toppfart og treffer noe eller havner i en dump mens bilen er fullastet og selv da skulle jeg like å se et 91 dekk som klarer seg der hvor et 88 dekk ødelegges. Blir litt som med utløpsdato på melk dette ;)

 

Har vedkommede som mente han hadde 255/25 20 vært ute og fått avkreftet dette ennå?

 

Etter nermere ettertanke og diverse andre sider jeg har sett på, kan jeg si meg enig med deg i dette. ;)

 

Jeg er rimelig sikker på at hvertfall Michelin og Falken leverer 255/25-20, men er ikke akkurat hyllevare :)

 

Falken leverer ikke 255/25/20 http://www.falkenreifen.de/dede/content_tyres_summer_fk452_dede.shtml

Det gjør heller ikke Michelin http://www.michelin.de/de/front/affich.jsp?codeRubrique=20060216184602

 

Tror nok Runar vet hva som finnes av dekk i diverse str, sier han at det ikke finnes, så finnes det ikke : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter nermere ettertanke og diverse andre sider jeg har sett på, kan jeg si meg enig med deg i dette. ;)

 

 

 

Falken leverer ikke 255/25/20 http://www.falkenreifen.de/dede/content_tyres_summer_fk452_dede.shtml

Det gjør heller ikke Michelin http://www.michelin.de/de/front/affich.jsp?codeRubrique=20060216184602

 

Tror nok Runar vet hva som finnes av dekk i diverse str, sier han at det ikke finnes, så finnes det ikke : smil :

 

Er så og si 100% sikker på at jeg så et felgsett på ebay for en stund siden med 255/25-20 Michelin Pilot Sport-dekk på. Falken-dekka fant jeg på en bil på et tysk forum, men har selvfølgelig ingen link og kan heller ikke være sikker på at det var riktig oppgitt dim på noen av sidene.

 

Uansett, dersom dimensjonen fantes regnet jeg ikke med at dette var noe som evt. var lett å oppdrive her til lands.

 

Nankang leverer ihvertfall 245/30-20 med riktig loadindex; http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifendirekt.pl?details=Ordern&cart_id=55026356.29.19601&typ=R-139195&ranzahl=4&Breite=245&Quer=30&Felge=20&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=12&Transport=P&dsco=29&sowigan=So&Achse=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så og si 100% sikker på at jeg så et felgsett på ebay for en stund siden med 255/25-20 Michelin Pilot Sport-dekk på. Falken-dekka fant jeg på en bil på et tysk forum, men har selvfølgelig ingen link og kan heller ikke være sikker på at det var riktig oppgitt dim på noen av sidene.

 

Uansett, dersom dimensjonen fantes regnet jeg ikke med at dette var noe som evt. var lett å oppdrive her til lands.

 

Nankang leverer ihvertfall 245/30-20 med riktig loadindex; http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifendirekt.pl?details=Ordern&cart_id=55026356.29.19601&typ=R-139195&ranzahl=4&Breite=245&Quer=30&Felge=20&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=12&Transport=P&dsco=29&sowigan=So&Achse=

 

Jeg mener 99% sikkert at 255/25 20 ikke finnes ennå. De treffene man får på dette på nettet er enten skirvefeil eller fra forum hvor folk spør om det finnes.

 

Grunnen til at 9x20 ET40 tilsynelatende stikker utenfor på A6 2,7T er at glippa i skjermen er for stor slik at hjulet ser ut som det stikker veldig langt ut ift skjermen. Senk bilen ned og hjulet, med smalt dekk, smyger seg oppunder skjermen og ser knall ut. Med 40mm senk er nok 8,5 tom et bedre alternativ, selv om ET35 bygger kun 1mm lengre inn enn 9 tom ET40.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over 245/30/20 er vel det mest optimale sånn str messig, men disse går bare til 90 i Load Index og du trenger 91 på 2,7'en. Men om så liten forskjell har noe å si, det tror jeg ikke. hadde vært verre om det var 88 på dekka.

 

255 blir vel et problem å få på framme, hvis du ikke finner et dekk som er veldig smalt.

 

PS. jeg fikk mangel lapp på min forrige bil på grunn av av laste indexen var 1 for lite.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

255/25 20 har jeg ikke hørt om ennå, du du sikker på at du har dette?

Sneik seg visst inn en trykkfeil der ja. Skal selvfølgelig være 255/35-20 hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min med 9x20 ET 37 er nå ca 1cm fra felgkant ut til hjulbuen litt dårlig vinkel på bildet men det var det eg hadde på maskinen.

 

 

DSC_0042.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.