Agder: Hvordan avholde fremtidige lokallagsmøter

Anbefalte innlegg

Noen som har meninger/synspunkter på hvor/hvordan fremtidige lokallagsmøter skal/kan avholdes.

 

innspill ønskes her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

begynner jeg,

personlig syntes jeg møtene kunne holdes midt i begge agder fylkene ca,om dem skal avholdes midt i ukene.

evnt kan det holdes på en lørdag/søndag, og da kan det være feks i grimstad,osv...

 

hele poenget med slike møter er jo at flest mulig fra begge agder fylkene skal kunne komme på møtene. :)

 

Flere???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg setter veldig pris på det initiativet som blir tatt i Grimstad, og har forståelse for at treffene da blir lagt til Grimstad.

 

Dette betyr for meg bare at det er på tide vi er flere som tar dette initiativet til noen lokallagstreff på andre steder i fylkene. Selv holder jeg til i Kristiansand og beveger meg stadig til Mandal (Madammen bor der).

 

Jeg er ikke så veldig kjent her, men skjønner at vi har en del befolkning i Grimstad og omegn(McDondals), samt Kristiansand(Sørlandsparken) og omegn. Det ypperlige steder for lokallagsmøter og skrytefjasing.

 

Hvilke andre steder kan være aktuelle for å inkludere flere medlemmer i Agder fylkene?

 

Når det gjelder hvilke dager som skal brukes til dette, så har jeg både for og imot hverdager og helgedager. Hverdager er kjedelig for de som jobber kvelden, men for meg som jobber dagtid så hender det titt og ofte at jeg kjeder meg en onsdagskveld. Helgedager er ofte opptatte til ting og tang med venner så det kan fort kræsje, men noen ting må vike for VACN. Det har til og med madammen skjønt :P

 

For å samle flest mulig burde vel lokallagsmøtene i ytterkant holdes i helgene, mens det kan fint være en hverdag om man møtes på midten. Dette for nesten bare være opp til de som tar initiativet å bestemme hvilken dag de vil satse på.

 

Men vi kunne jo fått opp noen faste dager på 2-3 forskjellige lokasjoner så det byttes litt på, men ikke for korte mellomrom da folk ikke gidder å kjøre så langt nødvendig når det straks er nærmere demme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ting som man må få avklart her med en gang. Grunnen til at vi har holdt treff her borte i Grimstad, er at vi er en gjeng her borte som synes det er fint å treffes en gang i måneden, for å skravle bil, drikke kaffe, og skravle enda litt mere bil. Dete r det hele, dette er ikke noe som må avklares på styre-nivå, ei heller meldes ifra på forhånd etc.

 

Som Trond sa i den andre tråden, så er klubben til for medlemmer, av medlemmer. Hvis dere som bor lengst vest i Vest-Agder ønsker å treffes i blant for å bli kjent med hverandre, drikke kaffe, og prate bil, så er ikke dette noe som styret behøver å arrangere. Det eneste som trengs er at en person borte hos dere tar et initiativ, og sier at "søndag kl 1300 så treffes vi på kafeen XYZ", og rett og slett bare ta treffet der.

 

Jeg, som bor i Arendal, forventer ikke at dere skal kjøre mange timer for å treffe oss, men samtidig er det ingenting i veien for at dere kan dra i gang deres egne lokallagstreff, akkurat når og hvor dere ønsker. Ingenting i klubbens stattutter sier at det bare skal holdes lokallagstreff på ett sted.

 

Det var nøyaktig på denne måten Agder Lokallag hadde sin spede begynnelse. Vi hadde den gangen ikke dette flotte diskusjonsforumet, det var bare en epostgruppe. Etterhvert som vi ble klar over hvem som var på sørlandet, så fant vi ut at vi skulle treffes en dag, for å diskutere muligheten for å danne et lokallag. Det var slik det begynte, med at noen tok initiativet. Deretter har det bare ballet på seg.

 

Derfor foreslår jeg at en eller flere av dere som bor der borte bare sier at nå tar vi et treff hos oss, prøver å sende ut melding til de på forumet som dere vet bor der borte, og ber dem om å møte opp, så er dere i gang dere også. Verre er det ikke!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for bra svar Per henrik Lindgren :)

 

trode slike møter var i regi av lokallaget,men slik som du beskriver det øverst i posten din her så burde det jo gå at noen i vest-agder tar initiativ til slike møter i vest-agder.

 

mulig jeg kan ta "ansvar" og ordne et slikt møte her i vest-agder..hehe :) skal sjekke litt ang plass evnt folk..hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker som om jeg bomma litt på hvilken tråd jeg skulle poste i da jeg skrev dette i går kveld, så her følger en kopi fra tråden ang treffet i Grimstad: ;)

 

Ser ut som om det var et vellykket treff!

 

Vil ikke rippe opp igjen i noen diskusjon her, men føler for å kommentere dette med geografiske forhold i lokallaget. Nå skal ikke jeg skryte av å ha møtt opp på noen treff, rett og slett grunnet tidsmangel. Det tar veldig mye tid å studere på heltid, samtidig som man har en 50% jobb ved siden av, men sånn er livet, debatten om studentenes økonomiske situasjon hører hjemme i et annet diskusjonsforum. Men selv om jeg ikke har vært på møter, har jeg kjørt mye rundt i Agder, og skjønner godt at folk fra Lyngdal og Kvinesdal synes det blir langt å dra til Grimstad og Arendal på en vanlig hverdag, og vice versa. Jeg skjønner også godt at ildsjelene som trekker i tråder og arrangerer treff (stor takk til dere!) gjerne legger treffet til sitt nærområde, det skulle igrunn bare mangle at de får lov til det! Likevel er det åpenbart at det er noe misnøye med treffene per i dag, og jeg håper at man finner en løsning!

 

Men dere, treffet 1. mai i Sørlandsparken kommer mest sannsynlig til å bli godt besøkt. Hvorfor? Fordi det er en fridag, og fordi det er rent geografisk plassert slik at man møtes "på midten". Her må jeg skynde meg å legge til at det er alt annet enn midten for dere som bor på Hovden, Bykle, Valle og lignende, hvis det er noen av dere da. Men la oss legge til grunn de som i noen grad har vært aktive i denne diskusjonen, og de bor langs "kysten" så vidt jeg har fått med meg. Men altså, Sørlandsparken/Kristiansand virker å være et greit sted å møtes. Så må man også legge til grunn at det nok finnes flere medlemmer østover i lokallaget, derfor burde det trekke noen møter lenger østover. Mitt forslag er å arrangere treff annenhver gang i Kristiansand, og annenhver gang i Grimstad. Det kunne kanskje også gå an at det ene treffstedet arrangerer treff i helgene, mens det andre arrangerer på hverdager. Vi må vel ikke nødvendigvis treffes kun onsdager eller kun søndager? Men dette krever selvsagt innsats fra folk lokalt der treffet arrangeres, og så langt har man jo sett mest av det østover. Men kanskje, en dag? :)

 

Nå tenker sikkert noen at "nei så komfortabelt for Tor Erik at treffene blir arrangert i Sørlandsparken", men det er faktisk ikke det jeg er opptatt av. Det beste må da være at alle blir fornøyde? Jeg får sannsynligvis ikke noe mer tid til å delta på treff uansett, samme hvor kjipt det er.

 

Dette er bare ment som et utspill, dere må gjerne arrestere meg på alle punkter! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt forslag er å arrangere treff annenhver gang i Kristiansand, og annenhver gang i Grimstad.

 

Tidligere år så har vi faktisk gjort det slik, at det ene treffet har vi hatt i Grimstad, det andre nærmere Kristiansand. Den gangen brutke vi en kafeteria som ligger i Høvåg, men pga altfor mange ufyselige trailersjåfører på det stedet, bruker vi ikke denne kafeteriaen lenger.

 

Etter at vi har hatt en stille periode på treffsiden, så har vi i år dermed fått i gang treffene igjen. Flere ganger har vi (jeg og Trond) oppfordret folk som bor i området Kristiansand om å finne et sted hvor vi kan treffes, men da det aldri har skjedd, så har det bare blitt til at vi har sagt "neivel, siden det ikke blir noe i KRS denne gangen heller, så møtes vi i Grimstad"

 

Så, som jeg allerede har nevnt tidligere i denne tråden, så handler det om å vise initiativ. Det er det tydeligvis mangel på. Derfor har det blitt som det har blitt, med hyppige treff i Grimstad.

 

Kan også nevne at hovedmengden av medlemmene i lokallaget bor på strekningen Kristiansand til Risør. Dette er også en av grunnene til at treffene ofte har blitt lagt til området mellom KRS og Grimstad. Bare til info, så tar det ca 2 timer å kjøre fra Risør til Kristiansand.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp..

 

Kjekt med en tråd om dette ja, Torbjørn og Tor Erik er hjertelig velkomne til å dra igang i Krs.. Når det drar seg til tenkte jeg å gjenta suksessen Lars I stelte til med gokart kjøring på Evje, det hadde vært morro når varmen siger på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal se om jeg kan dra i gang et lite møte her i vest-agder en plass.. men blir nok ikke før etter vår slippet 1mai :)

 

men håper dere som ordner møter i grimstad ikke misforstår meg da.

setter STOR pris på det dere gjør altså :)

 

lurte bare litt siden jeg er litt ny i klubben ;)

 

mvh torbjørn

 

ps: gokart er ALLTID gøy :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp..

 

Kjekt med en tråd om dette ja, Torbjørn og Tor Erik er hjertelig velkomne til å dra igang i Krs.. Når det drar seg til tenkte jeg å gjenta suksessen Lars I stelte til med gokart kjøring på Evje, det hadde vært morro når varmen siger på :)

 

Pass bare på at du legger det til en av friperiodene mine du...da er jeg fornøyd... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har forsåvidt Per sagt det allerede, men jeg har en liten tilføyelse ifm. lokallagstreffene.

 

Møtene ble avholdt annenhvert gang i Grimstad og Høvåg, deretter ble det Grimstad og Kristiansand (Gumpens).

Dette ble endret av to grunner, først og fremst de tidligere nevnte lastebilsjåfører og dernest fordi en del medlemmer i Vest-Agder (les: vest for Krs.) ønsket møter nærmere seg, noe som er fullt ut forståelig og ganske naturlig.

Jeg tror jeg har ordene mine i behold når jeg sier at det største antallet medlemmer allikevel kom kjørende østfra og da ble møtene skjeldnere og skjeldnere, før de falt helt bort.

 

Vi prøver gjerne igjen med møter i Kristiansand og omegn, men da forventer jeg også at det kommer noen...også medlemmer vest for Krs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp..

 

Kjekt med en tråd om dette ja, Torbjørn og Tor Erik er hjertelig velkomne til å dra igang i Krs.. Når det drar seg til tenkte jeg å gjenta suksessen Lars I stelte til med gokart kjøring på Evje, det hadde vært morro når varmen siger på :)

 

Synes også det er veldig greit at dette blir tatt opp.

Så lenge forholdene er som nå, skjønner jeg godt at treffene blir arrangert i øst. Håper likevel at noen kan få arrangert noe her lenger vest også, om det ikke skulle være meg eller Torbjørn, kanskje andre? Må bare innrømme at jeg, som allerede nevnt i tråden, har alt for mye på timeplanen, takket være vår kjære utdanningsminister som ikke forstår at det er vanskelig å leve på 6000 kr pr mnd, som skal rekke til både leie og annet. Må derfor jobbe på siden av studiene, slik at jeg i utg pkt har en 150% stilling som student og deltidsarbeidende sjåfør. Da sier det seg selv at det blir vanskelig å ta på seg ansvar for enda flere ting, derfor tør jeg heller ikke si at jeg alltid skal rekke å møte opp på treff. Men det må da finnes noen med litt mer fritid enn meg? Satser på at det kommer en del fra området her på vårsleppet , kanskje vi kan få diskutert dette litt nærmere da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Go-kart på Evje høres forresten ut som en strålende ide, håper at jeg kan finne tid til å delta på et eventuelt treff der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor i Kristiansandsområdet kan det være aktuelt å arrangere lokallagstreff?

 

Hvor finnes det en kafeteria med grei parkeringsplass?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mc donalds i sørlandsparken, der er det jo tak til oss i tillegg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mc donalds i sørlandsparken, der er det jo tak til oss i tillegg :P

 

Hva i huleste skal du med tak ?

Det har vi jo ikke på bilen engang ;)

 

Bare tuller, grei plass det - sørlandsparken er jo på "rett side" av Kristiansand

for oss som kommer østfra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en grei plass det, bare det ikke er alt for mange shopoholics uten kontroll på egne biler der ;)

 

Bowlinga på Lund og i Sørlandsparken er jo også ålreite steder, får både mat og konkurranse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bowlinga i Sørlandsparken er vel strengt talt "historie"?

 

Mener National Oilwell har overtatt lokalene der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig, husker bare at det var en hall der tidligere. Men den på Lund mener jeg fremdeles er i drift!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.