Hva må jeg ha ved godkjenning av senk?

Anbefalte innlegg

Tror jeg ligger på rundt 45-50 mm senk på denne nå.. Må vel være rå å få godkjent dette?

 

P4010624.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig spent på dette resultatet. Er alle dine måleverdier innenfor kravene? Plan min blir vel å skru av dette dekselet selv og bytte til orginal leppa som er grunnere. Huff skal liksom væra noe :P

 

Meg du mener Andre? I så fall aner jeg ikke hva måleverdiene er innenfor eller ikke? Er det at senkesettet er godkjennt innefor for de og de cm? F.eks så er mitt senkesett godkjennt innenfor 30-60mm...men åssen vet jeg hva det var fra begynnelsen? Jeg målte ikke hvor høy bilen var før jeg monterte senkesettet!! Og hvordan er det med standard understell, ambition og s-line. Skal man da trekke fra? Har de målene på BT?

 

Denne jeg skal godkjenne: Som sagt så er plastikk dekselet nød til å demonteres hvis bilen skal kunne passere en plank som er 11cm. høy..

Måle.senke.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja tenkte på målerverdiene fra forstillingskontrollen din. Har du noen røde tall der? Jeg har et par røde tall, og rødt er visst ikke helt bra. Tviler på de vet hva målene er på orginal høyde så det tenker jeg ikke så særlig på. Er verre med den 11 cm`ern under bilen, spes under plastikk dekselet under motoren og framleppa mi. Mangler sikkert et par cm der. Hmm men da jeg bestillte time var det ikke snakk om noe minstemål, bare kunn tuv og forstillingskontroll. Vanskelig :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drammen, må være 11cm

Min ble ikke godkjent... Men ble også litt problemer med TUV i forholdt til senkesettet!

Prøver å løse problemet nå, så må vel tilbake å vise den. Skal prøve å få til hoppe på time,

for har jo trossalt bestilt time for halvannen måned siden

 

Må vel være en 9-10cm for å komme seg fram til bukken bare...

 

Edit:

Har vært i kontakt med de igjen, og jeg slapp mangel lapp faktisk. Men hvis jeg vil ha senkesettet i vognkortet må jeg få helt riktig tuvpapirer først. Fader at det var det jeg skulle ryke på da!! Og de skulle også være behjelpelig med å få tatt kontrollen raskere hvis jeg var klar.. Så jeg slipper halvannen måned ventetid til :)

+ poeng til Service på Drammen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drammen, må være 11cm

Min ble ikke godkjent... Men ble også litt problemer med TUV i forholdt til senkesettet!

Prøver å løse problemet nå, så må vel tilbake å vise den. Skal prøve å få til hoppe på time,

for har jo trossalt bestilt time for halvannen måned siden

 

Må vel være en 9-10cm for å komme seg fram til bukken bare...

 

Edit:

Har vært i kontakt med de igjen, og jeg slapp mangel lapp faktisk. Men hvis jeg vil ha senkesettet i vognkortet må jeg få helt riktig tuvpapirer først. Fader at det var det jeg skulle ryke på da!! Og de skulle også være behjelpelig med å få tatt kontrollen raskere hvis jeg var klar.. Så jeg slipper halvannen måned ventetid til :)

+ poeng til Service på Drammen!

 

Feil TÜV er jo en ting, men bra at de vil la deg slippe til raskere neste gang. Så de tok altså målebånd frem og målte fra bakken opp til laveste punkt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil TÜV er jo en ting, men bra at de vil la deg slippe til raskere neste gang. Så de tok altså målebånd frem og målte fra bakken opp til laveste punkt?

 

De har en "traværs-løfter" som de stiller på 11cm, og drar under hele bilen.. Butter det, ikke godkjent.. (i Drammen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nesten helt riktig som Jon-Erlend sier i Drammen..

Jeg spurte, da sa han at den hvert fall ikke skulle være over 11 cm, hvis den subbet eller butter. Da målte de skikkelig!

Dette gjelder faste deler, eksos, forstilling osv.. Ikke plastikdeksler! Var for jævlig at jeg ikke sjekket Tuven nøye nok opp mot senkesettet før montering.. Har fått med feil!? hm.. Men de driver å ordner og styrer for å rette opp dette, så håper jeg får ny Tuv snart og kan dra og få det godkjent. Han sjekket over 4hjulskontrollen også så nå er det vel bare overenstemmelsene mellom Tuv og det som er montert på bilen.. + 11cm da ;):(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg ut og skru opp enda mer i morra! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da må jeg ut og skru opp enda mer i morra! :P

 

Spørs om ikke jeg også må ut og skru opp noen cm. Snakket i øvrig med en kar i dag som nettopp hadde fått sitt senkesett (Koni/Eibach) godkjennt på Hønefoss...Da hadde BT vært veldig uinteressert i høyde eller klarering og bare sett igjennom TüV papirene, lest av tallene på fjærene, sett hjulkontroll papirene og spurt om han hadde fått justert lyset...Jada svarte han karen og da var det OK...Makan til forskjellige måter dette gjøres på. Er jo tilfeldighetenes spill dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Ja, det ligger en del tråder om dette.. Frustrerte medlemmer, av alle forskjellig praktiserte regler og normer som de forskjellige kontrollørene gjør. Lyset ble ikke sjekket på min, kjørte inn i hallen med park og tåke jeg :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om ikke jeg også må ut og skru opp noen cm. Snakket i øvrig med en kar i dag som nettopp hadde fått sitt senkesett (Koni/Eibach) godkjennt på Hønefoss...Da hadde BT vært veldig uinteressert i høyde eller klarering og bare sett igjennom TüV papirene, lest av tallene på fjærene, sett hjulkontroll papirene og spurt om han hadde fått justert lyset...Jada svarte han karen og da var det OK...Makan til forskjellige måter dette gjøres på. Er jo tilfeldighetenes spill dette...

 

Hehe, da har han hatt flaks! De som er her på Hønefoss er noen skikkelig møkka-folk..: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da har han hatt flaks! De som er her på Hønefoss er noen skikkelig møkka-folk..: bråk :

 

Det bekrefter jo bare teoriene; de praktiserer også forskjellig fra ansatt til ansatt selvom det jobber på samme plass...er det mulig???????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt utrolig, ja. Risikoen med å klage eller få mediefokus på dette er vel at de kanskje ville finne én felles praksis - som er mer nazi enn noengang. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.