5mm spacer - lengre bolter?

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg må ha på en liten spacer foran på Caravellen min, pga den subber litt i innerkant. Tenkte jeg skulle prøve meg med noen 5mm spacere jeg har liggende.

 

Men må jeg ha lengere bolter da? Har hørt noe om at bolten må gå 5 runder inn før den begynner å stramme, men er det nok?

 

Litt skeptisk til dette her, så tusen takk for svar. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at mange sett kommer med lengre bolter når spacerene er 5mm tykke,så vil tro du burde ha det ja. :) Jeg ville ikke "satset" med og bruke org bolter... :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke lengre bolter på 5mm nei. "Regelen" heter vel 3 gjengerunder eller mer. Men skal du ha 10mm, må du ha lengre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei du trenger ikke lengre på 5 mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er relativt! Ingen som vet at hans bolter er lik de dere har selv!

 

Regelen når vi bygde maskiner var at gjengepartiet skulle minimum være likt diameteren på bolten.

 

Nå er vel ikke navet så tjukt som 14mm, så sikkert ikke mulig i dette tilfellet.

 

Sjekk om boltene går gjennom navet, mål deg fram. 3 runder er ikke mye. 4,5 mm på M14x1.5.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nå blei jeg iallefall usikker. Det er M14x1.5 jeg har tydeligvis. Sjekket litt rundt. Får ta meg en tur og prøve litt. Føler jeg at de er for korte gidder jeg ikke å prøve. Litt stor risk å ta synes jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.