#1 Skrevet April 15, 2008 Skal motere senkeskåler på bilen min snart.... Ser at det er en del av dere med A4 S-Line og Quattro som har montert dette.... er intr i å høre om erfaringene deres mtp kjørbarhet, hjulsubbing, hjulstilling (ujevn dekkslitasje), neo jeg bør være obs på osv... Legg gjerne ut bilder her:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 20, 2008 bumper denne jeg.. lurer på det samme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 20, 2008 Ang. kjørbarhet. Bilen blir lavere uten å bli stivere. Større fare for å ta nedi groper etc. Hjulsubbing, alt etter hva du skor bilen med selvsagt. Har du plass til 1-2cm lavere bil forann? Hjulstilling, bør egentlig ta en firhjulskontroll ettersom du endrer geometrien. Det du bør være obs på: Ha ny bolt til multilinken klar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 20, 2008 thnx;) men noen ulempe med senkeskåler iforhold til quattro (haldex) tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2008 Senkeskåler vil jo bli det samme som å sette på 60/40 senkesett, gewinde som er justert ulikt osv osv. Har blitt kjørt med i evigheter på 4x4 systemene uten problemer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 21, 2008 Har kjørt en sessong med skåler uten å ta forstillingskontroll etter montering nå. Og vil i den sammenheng annbefale alle å justere forstilling etter montering av slike. ( har 2 stk kantslitte dekk ) Det står 1-2 cm på de - men de senket mer mellom 3-4 cm på min ivertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 21, 2008 Oj det var litt mye. Spørs om det blir coilovers på meg..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2008 Det du bør være obs på: Ha ny bolt til multilinken klar. Hvorfor det? Man behøver ikke løsne denne for å ta ut fjærbena. Mitt spørsmål, hvor kjøper man senkeskåler? Ønsker dette til min A6 også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 21, 2008 Om du velger å pille ut de limte og oversprøyta proppene så slipper man å ta ut mulitlink bolten, men da ser man også at noen har vært der å herja. Det synes ikke på min måte, og det er slik de gjør det på Superb (eneste skoda med ML) på skoda-verksted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 21, 2008 Vel, de proppene var tatt fra før på min bil, så det bekymrer ikke meg. Det gjør jobben mye enklere! Hvis det ikke var meningen at disse skulle brukes til dette, ville heller ikke proppene ha vært der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 21, 2008 Har kjørt en sessong med skåler uten å ta forstillingskontroll etter montering nå. Og vil i den sammenheng annbefale alle å justere forstilling etter montering av slike. ( har 2 stk kantslitte dekk ) Det står 1-2 cm på de - men de senket mer mellom 3-4 cm på min ivertfall. Slitt helt innerst på dekkbanen da regner jeg med ?? Slik blir det desverre når man senker MYE med multilink. En kompis med en `03 A4 2.5 TDI som er senka mye med ABT fjærer sliter helt innerst på dekkbanen. Med 40 mm senk så er man jo utenfor fabrikk-specsa på hjulvinkler allerede......med enda mere senk blir det enda verre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 21, 2008 Vises det godt at det er montert senkeskåler? Tenkte jeg skulle bruke slike sammen med org. "sportsunderstell" på 3`er Golfen for å slippe unna alt styr med godkjenning osv:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 21, 2008 Vises det godt at det er montert senkeskåler?Tenkte jeg skulle bruke slike sammen med org. "sportsunderstell" på 3`er Golfen for å slippe unna alt styr med godkjenning osv:) Ble ganske bra forskjell på min iallfall !! Bilen min var nesten litt høyere foran enn bak......ble helt omvendt nå. Den har skikkelig "fremoverlent" stuk nå,angrer på jeg ikke tok noen skikkelige før og etter bilder for å vise forskjellen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 21, 2008 Ble ganske bra forskjell på min iallfall !! Bilen min var nesten litt høyere foran enn bak......ble helt omvendt nå. Den har skikkelig "fremoverlent" stuk nå,angrer på jeg ikke tok noen skikkelige før og etter bilder for å vise forskjellen. Jeg formulerte spørsmålet litt dårlig:o På f,eks en Eu-kontroll, er dette lett for kontrolløren å se? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 21, 2008 Før : Etter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 21, 2008 Jeg formulerte spørsmålet litt dårlig:oPå f,eks en Eu-kontroll, er dette lett for kontrolløren å se? Neida,på Golf 1-3 er det øvre fjærskål man bytter å da skal man kikke rimelig godt etter for å se at skålen er byttet. Blir jo skittent etterhvert oppi der også vet du........når jeg fikk skrevet inn senkesettet på min bil talte de antall vindinger foran og bak og målte også diameter på fjøra foran og bak. Så antall vindinger og diameter på fjærer foran og bak står skrevet inn i vognkortet mitt. Da kan de nesten ikke si noe på det i mine øyne,fjæra er jo fortsatt like hel å urørt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 21, 2008 Neida,på Golf 1-3 er det øvre fjærskål man bytter å da skal man kikke rimelig godt etter for å se at skålen er byttet. Blir jo skittent etterhvert oppi der også vet du........når jeg fikk skrevet inn senkesettet på min bil talte de antall vindinger foran og bak og målte også diameter på fjøra foran og bak. Så antall vindinger og diameter på fjærer foran og bak står skrevet inn i vognkortet mitt. Da kan de nesten ikke si noe på det i mine øyne,fjæra er jo fortsatt like hel å urørt Ja, sant det:) Da må man handle slike:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 22, 2008 Jeg spør en gang til, hvor får jeg kjøpt senkeskåler til Multilink forstilling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 22, 2008 Jeg spør en gang til, hvor får jeg kjøpt senkeskåler til Multilink forstilling? Kjøpte mine senkeskåler her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=87337 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 14, 2008 Jeg kjøpte mine på Ebay heter Supertsport, de senket 3-4cm i tillegg til de 4cm bilen var senket fra før. En må justere forstillingen etterpå fordi dekkene vil sprike litt etter montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 14, 2008 Monterte idag, slik ble det...(ja bilen er ikke vasket nei:p) ble max fornøyd... ikke for lav heller, perfekt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 15, 2008 Fornøyd med jobben Odd??Pen bil du har der.Noen små dealjer igjen bare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 15, 2008 hehehe.... ja jeg ble veeeeldig fornøyd med jobben dere gjorde... var litt skeptisk når jeg leverte den inn, redd for at den skulle bli for lav... men syns det ble perfekt jeg da, digg å kjøre og... syns faktisk den sporet enda mindre enn før... ja det er noen detaljer igjen som du sier og jeg vet hvor jeg skal forhøre meg om slikt fra nå av... hehehe... skal gjøre som du sa med blinklys og dørhåndtak, tror det blir pent:) angrer bare på at jeg ikke spurte deg om å legge film, er ikke fornøyd med jobben som ble gjort i alta: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 16, 2008 Ja der er bare å stikke innom.Når skulle du sørover da?Trur ikke jeg rekker å legge film på bilen din.Listen er lang for tiden,både på bil og hus 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 16, 2008 Hmm.. Kanskje på tide å montere senkeskåler på min A4 også.. Ser jo ut som det gir bra resultat.. Har bare hatt di liggende i et år på jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...