Nyhet: AutoGlym High Definition Wax

Anbefalte innlegg

Igår var Østfold lokallag på bilpleie-temakveld. Der fikk vi se den nye AG voksen in action. Jeg tok ikke bilder, men vet at flere gjorde det, og bildene dukker vel kanskje opp snart.

Returnerte idag til åsstedet, og kjøpte med meg en boks. Her har dere førsteintrykket.

IMG_2630.jpg

Veilendende pris er også klar, 750 NOK. Altså et helt nytt prisområde for voks i Norge.

----

Voksen er pakket inn i en iPodish forpakning. Ser ganske så forseggjort ut.

IMG_2633.jpg

Åpne...

IMG_2634.jpg

Åpne mer...Øverst ser man Microfiberhåndklet som følger med.

IMG_2635.jpg

Pakket ut. Her ser man også påføringssvampene, som er i i mykt slakt skum. Disse er forseglet, og ligger fuktige i pakken. Gleder meg til å prøve disse.

IMG_2636.jpg

Krukken er ganske plain. Hvit krukke med rødt lokk. En kort produktforklaring på sidene, pluss bruksanvisning.

IMG_2637.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve voksen:

IMG_2638.jpg

IMG_2639.jpg

Voksen er Beige, og lukter vanilje aktig. Desverre er det også et godt hint at løsemiddel, som ødelegger litt, men lukten er jo ikke alt.

Voksen er ganske så hard, og sprekker når du prøver å grave ut en bit. Når du får den på fingerne blir den mykere, og korner seg litt, som carnauba-wax gjør.

IMG_2640.jpg

IMG_2643.jpg

Det skal ikke mye knaing til før den smelter helt. Sorry for "arbeidshender" :P

IMG_2644.jpg

Så voksen ble brukt igår, og den ga ca samme look som Souveran. Souveran er vel den voksen som det blir naturlig å sammenligne denne med, da de ligger på samme nivå. HD wax er dyrere,men inneholder polymerer som skal øke holdbarheten. HD wax har blitt utviklet i flere år, så de må vel ha gjort noe riktig.

Dybden og wetlooken denne ga, kan ikke sammenlignes med SRP eller Ultra Deep Shine. Syns det er spennende at Autoglym satser på Carnauba, det er jo det entusiaster liker best.

Jeg kommer til å teste denne så fort som mulig. 50/50 med Souveran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut så langt :)

Så det du sier, er at denne voksen også inneholder carnauba?

I så fall, anelse om hvor mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carnuba er "inn" Så omtrendt alle vokser idag "inneholder dette vidundermidle" :P Men en del forskjell på hvor mye da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut så langt :)

Så det du sier, er at denne voksen også inneholder carnauba?

I så fall, anelse om hvor mye?

Enten var det 13% eller 8% husker ikke helt. Uansett er det jo relativt lavt i forhold til andre. Men den leverer fordet.

Carnauba har vel aldri vært skikkelig inn, men entusiastene sverger til carnauba pga den dype og varme glansen.

Syntetiske produkter gir både høyere glans og lengre levetid enn carnauba.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er den her i forhold til gummilister, ruter osv om man er litt uheldig. : klø :

De vanlig polishene har jo vært noe dritt angående det. :)

Lett å jobbe med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carnauba er pure wax on wax off. Denne kan ligge i kort tid, eller lang tid. Vanlig carnauba skader ikke lister. F.eks Souveran, den kan du bare kline så mye du vil med.

Men denne inneholder petroleumsbaserte stoffer, så det er fare for at plasten kan bli hvit. Har ikke prøvd det enda.

Tingen er at voksen er veldig tørr når den er fast, men "smelter" over lakken og tørker fort igjen, så den er lett å få av.

Carnauba kan også påføres i solskinn, men selger anbefalte ikke dette på denne voksen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Carnuba er pure wax on wax off. Denne kan ligge i kort tid, eller lang tid. Vanlig carnuba skader ikke lister. F.eks Souveran, den kan du bare kline så mye du vil med.

Men denne inneholder petroleumsbaserte stoffer, så det er fare for at plasten kan bli hvit. Har ikke prøvd det enda.

Tingen er at voksen er veldig tørr når den er fast, men "smelter" over lakken og tørker fort igjen, så den er lett å få av.

Carnuba kan også påføres i solskinn, men selger anbefalte ikke dette på denne voksen.

Oki, høres jo bra ut det.

Bare å få brukt opp alle andre poleringene man har så kanskje det blir kjøp av denne. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, høres jo bra ut det.

Bare å få brukt opp alle andre poleringene man har så kanskje det blir kjøp av denne. :)

Bare husk forskjellen på polish og voks...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er få produkter nå for tiden som merker gummilister osv! Smør på alt :D

Finnes forresten carnauba vokser som holder i over 12 mnd ;) Litt høyere carnauba innhold selvfølgelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare husk forskjellen på polish og voks...:)

He,he. Ja, greit lese over før man skriver kanskje. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

utifra de bildene dine Christer; Du skal ikke leke med maten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har fått testet den skikkelig?

Hvordan er den i forhold til andre merker sånn som:

Meguiars og Pinnacle

Hvor kan den kjøpes i norge?

Og kan Pinnacle kjøpes i norge? så fall hvor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kommer til å være tilgjengelig hos alle Audi, Skoda og Volkswagenforhandlere i Norge på artnr: 601 000 i løpet av kort tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har fått testet den skikkelig?

Hvordan er den i forhold til andre merker sånn som:

Meguiars og Pinnacle

Hvor kan den kjøpes i norge?

Og kan Pinnacle kjøpes i norge? så fall hvor?

Bedre beskyttelse og trolig holdbarhet enn Pinnacle, men Pinnacle er enklere å påføre. Denne er mye bedre enn Meg's GC Wax. Har ikke prøvd MG 16.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge beskytter voksen sånn ca ? 1-2 måneder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhåpentligvis en 3-4mnd. Holdbarheten skal visstnok være veldig god. Men denne voksen blir nok fjernet fra bilen om noen dager:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torshov i Moss for nå inn denne voksen...

Kan eventuelt sende i posten hvis det er ønskelig.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må gi oss oppdatering Christer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det!

Vel:

Voksen ble litt flat etter 2-3 uker. Da kom den på samme nivå som Pinnacle Souveran. Altså, HD ble forrandret, mens Pinnacle holdt seg.

2B og Optimum Car Wash ble brukt til vask. Brukte ikke spray voks på denne. Voksen er fjernet fra bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det!

Vel:

Voksen ble litt flat etter 2-3 uker. Da kom den på samme nivå som Pinnacle Souveran. Altså, HD ble forrandret, mens Pinnacle holdt seg.

2B og Optimum Car Wash ble brukt til vask. Brukte ikke spray voks på denne. Voksen er fjernet fra bilen.

Så voksen er ikke så bra da eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant det!

Vel:

Så Pinnacle Souveran er egentlig en bedre investering enn AutGlym HD? Den varer lenger mao?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen så fortelle meg hvilke produkter denne kan ersatte/komme i tillegg til? Jeg har fra før brukt Super Resin Polish og Extra Gloss Protection. Hvilke av de 3 vil jeg da typisk bruke på en vanlig behandling, og i hvilken rekkefølge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan noen så fortelle meg hvilke produkter denne kan ersatte/komme i tillegg til? Jeg har fra før brukt Super Resin Polish og Extra Gloss Protection. Hvilke av de 3 vil jeg da typisk bruke på en vanlig behandling, og i hvilken rekkefølge?

Audoglym HD wax kan du flette inn mellom SRP og EGP;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.