Nyhet: AutoGlym High Definition Wax

Anbefalte innlegg

Deleduden på Møller i Horten kunne fortelle at denne var svært drøy, bare så vidt en liten grop i toppen etter ferdig vokset bil. Stemmer dette, er det jo veldig drøyt og konkurrerer igrunn med flere 'billigere' typer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja...drøy er den. Jeg brukte på bilen for ett par dager siden, og ser knapt at jeg har brukt noe.

 

Den ser ut til å fungere veldig bra også, har relativt slitt lakk på A4'n, og aldri fått den skikkelig blank føler jeg. Dvs, har da blitt bra, men manglet det lille ekstra som nybiler har.

Og nå, hvis jeg ser bort fra steinsprut og lakkskader, så er den nybil-blank.

Prismessig...kjøpte på eBay, og om pakken ikke hadde vært merket "Gift", hadde den kommet på ca 550,- ferdig momset inn. Og fikk da med 1 liter med Body Shampo Conditioner. Så kom vel på ca 400 for pakken totalt, som er billig.

 

Holdbarhet som det snakkes om kan jeg enda ikke si noe om, men ser bra ut, også etter første regnskyll.

 

Min rekkefølge som er på bilen nå er:

Paint renovator

Super resin polish x2

Extra gloss protection x2 med en ukes mellomrom

5 uker opphold

High definition wax

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jeg forstått det riktig at man skal bruke først:

 

Super resin polish

Extra gloss protection

High definition wax

 

Blir dette riktig for best resultatt?

Hvorfor må man bruke Extra gloss protection ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig. Du må ikke bruke EGP, det er en lakkforsegling og gir lengre holdbarhet bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke EGP gir så veldig bra glans, men den gir veldig bra holdbarhet, spes over vinteren og slikt. Men med High Def Wax over fikk jeg litt ny-bil-shine over bilen igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Christer sier så er det en lakkforsegling, for at du skal få en lengre holdbarhet.. SRP gir bare tilbake glansen i lakken, så må du bruke noe oppå det for å beholde glansen, da er EGP el HD voksen fin...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar, Bruker dere poler twist på SRP og EGP. eller finnes det noe som er bedre for dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk microfiber kluter som er spesielt beregnet for lakk.. Finner du i bilrekvisita forretninger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er bedre enn polergarn. Ujevnt og lager riper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er bedre enn polergarn. Ujevnt og lager riper.

 

Ikke ALT vel? Vil nok si at polerpapir er hakket verre - men fint til å suge opp olje i motorrommet, DET er det :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg testet AG HDW og må si jeg er imponert over den,bilen ble meeegte blank og glatt med denne. ;) Anbefales!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da her eg vert å handlet meg HDW på naf til 665kr + ei lita flaska med tar remover inkl. og håper på fint vær i mårra slik eg får prøvd den. det er bare ei uka sidan eg vaska og polerte bilen med ultra deep shine og avslutta med extra gloss protection, og fekk fin glans:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

La HDW på en bil i dag, BLEI veldig bra. Blank å fin, kan ikke samenlignes med noe annet jeg har brukt. Enkel å legge på å ta av. Den lå i ca 1 og halv time. Å man har jo så vidt brukt noe av boksen. Ambefales.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.