Noen erfaringer med Menzerna ?

Anbefalte innlegg

Har prøvd og søke men fant ikke noe i farta.

 

Noen som har erfaringer med Menzerna Power gloss 20 CUT ?

 

Tenkte da i forhold til eksempelvis meguairs MG85?

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, fant du ingenting i farta? :)

 

Jeg har ikke prøvd MG85, men jeg har prøvd og bruker Menzerna sin PowerGloss aktivt (hvis jeg kan si det).

 

Her har jeg gått over en gang med den. Med Cyclo-kopi fra Clas Ohlson vel å merke, så blir bedre resultat med roterende.

DSC_0046.jpg

 

Dette skrev jeg om den i en review:

"Skal vi se, vi kan begynne med Menzerna Power Gloss Compound som er den kraftigste rubbingen som Menzerna har, og som dere ser på bildene hadde jeg noen "morsomme" riper å leke med. Til å begynne med tok jeg på for mye men fikk justert ned dette til et stadie hvor den var lett å jobbe med, pluss at den tok de riper og swirls man ville bli kvitt. Jeg brukte medium til hardt press, alt ettersom.

 

Helhet PGC: Likte å jobbe med den, var enkel og håndtere, lett og ta av igjen, og gjorde jobben den skulle, MEN den støvet litt syns jeg. Derav terningkastet (pirke pirke).

Terningkast: 4"

 

Og hvis du har lett veldig mye på forumet her, så tipper jeg du så denne tråden hvor jeg tar for meg en review av Menzerna produkter. ;) Hehe.

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=116818

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har stort sett samme samme erfaring med Menzerna PG, men da med roterende maskin.

Genial compound, men vær for guds skyld forsiktig hvis du bruker roterende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søkte etter Menzerna power gloss 20 for og prøve og finne litt spesifik om den... Men du postet noe fint der ja...

 

Ser jo ut som en god forskjell da.... Lurer på om MG85`en er like hissig som denne. Noen som kanskje har prøvd begge deler?

 

Skal brukes med type cyclo maskin. Veldig usikker på og bruke MG85 eller denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna er jo for keramiske harde lakktyper da, som f.eks. VAG bruker. MG serien virker jo veldig bra da, skal jo sies. Men jeg går god for Menzerna iallefall.

 

Og jeg har prøvd PowerGloss med roterende, og du trenger ikke være så forsiktig som Brage får det til å høres ut som :P Hehe. Bare husk å beveg maskina så den ikke brenner lakken. Den A4'n jeg tok så har jeg kun brukt Cyclo-kopi, med cyclo pads da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nesten vurdere og prøve mezerna da til helgen. Så får finne meg en annen testbil for meguairs MG85.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og jeg har prøvd PowerGloss med roterende, og du trenger ikke være så forsiktig som Brage får det til å høres ut som :P Hehe. Bare husk å beveg maskina så den ikke brenner lakken.

 

Hehe...

Bedre å være på den sikre siden når man anbefaler:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har erfaringer med MG85 i hvert fall

 

Har brukt MG85 på 3 biler bare i helga, med roterende maskin og rød pute (hard)

Denne må man være forsiktig med, pga den roterende maskinen. Den kan brenne lakken lett hvis man ikke bruker

den med stor forsiktighet. Men når man først polerer og rubber i denne klassen, så har man som regel prøvd litt fra

før.. Denne skal brukes med roterende maskin! Helst med hastighetsregulering.. Det er forskjell på hvordan den oppfører seg mot plast og metall, men det gjelder nok all rubbing (pga varmen)

 

 

Kenneth: Hvis du kun har kjørt over en gang på bilde, må den være grovere enn MG 85, men du har vel kjørt litt frem

og tilbake før det bilde ble tatt.. Og hvordan er den i forhold til skjolder??

 

Ulempe til MG85

Den lager utrolig skjolder (men fjernes lett med Cyclomaskinen med eks Speed Glaze eller Swirlfree polish)

Men jeg har Cyclo og de andre produktene, så veldig fornøyd med MG85, tatt utrolig mye riper med den!!

Liker å kjøre med litt lavere hastighet for å hindre risikoen med brent lakk, tar bare litt lengre tid med lavere

fart. :)

 

 

Men hvis Menzerna kan brukes på Cyclomaskin og ikke lager skjolder, må den testes..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Menzerna PowerGloss er en ganske tørr rubbing, støver litt. Men den er lett å ta av igjen. Etterlater seg ikke skjolder, men man får jo kjørespør. Disse fjernes lett med 106.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kenneth: Hvis du kun har kjørt over en gang på bilde, må den være grovere enn MG 85, men du har vel kjørt litt frem

og tilbake før det bilde ble tatt.. Og hvordan er den i forhold til skjolder??

 

Men hvis Menzerna kan brukes på Cyclomaskin og ikke lager skjolder, må den testes..

 

Menzerna PowerGloss er en ganske tørr rubbing, støver litt. Men den er lett å ta av igjen. Etterlater seg ikke skjolder, men man får jo kjørespør. Disse fjernes lett med 106.

 

Kjørte noen ganger frem og tilbake ja. Den er grov, den lager ikke skjolder men kjørebaner som Christer sier. Og den kan brukes på Cyclo maskin. Det blir ikke skjolder så langt du ikke tørrkjører selvfølgelig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så MG85 kan ikke benyttes på en cyclo maskin? Men det kan Menzerna ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge det som har blitt svart så kan MG85 brukes med rotary, ikke DA. Menzerna kan brukes med begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge det som har blitt svart så kan MG85 brukes med rotary, ikke DA. Menzerna kan brukes med begge.

 

 

Meguairs - Produktkatalog for profesjonelle 07

 

MG85 Diamound Cut Compound 2.0

Maskinvalg - roterende

 

Egenskaper:

-Meget rask lakkrens med lav swirlseffekt

-Svaret på tette farger, sliper raskt og etterlater minimalt av skjolder

-Testet med stor suksess på tette farger

-Konsistensen gjør at den hindrer sprut og støv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

leser det da slik at en cyclo maskin ikke er roterende ? eller?

Den går jo i utgangspunktet rundt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En roterende maskin er som en vinkelsliper, bare med lavere hastighet. Den er KUN roterende.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende roterer rundt en akse.

DA roterer rundt to.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan helt sikker bruke MG85 på DA også, roterende anbefales bare.

Menzerna anbefaler roterene til Powergloss også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PadMotion-1.jpg

 

Der er forskjellen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin illustrasjon :P

 

Hvilke puter bruker du på cyclo-kopien med Menzerna?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orange ja, eller gul om det er skikkelig stygge riper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte orange på A4'n ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg prøvd meg på bilen min med Menzerna og meguairs MG85 etter clay.

 

kopi cyclo maskin

orange cyclo puter

 

Min vurdering:

Begynte på taket med menzerna`en ... jobbet den godt inn i lakken, etter og stått ett beite og jobbet den inn skulle jeg fjerne dette,begynte og tørke av, for noe klissverk... snudde kluten og forsatte litt til.... makan til klissverk... når jeg førte kluten over føltes det ut som at jeg dro massa utover... Kanskje jeg skulle latt den stå og tørke?!

 

Fant da ut at jeg prøver andre siden av taket med MG85. Nye puter på maskinen, ny klatt på puta og begynte og jobbe den inn.... Kjørte ett beite, MG`en begynte så smått og bryte ned. Sluttet da og tørket lett av med ett drag. Makan og hvor mye lettere det var og jobbe med den. Og for ett resultat med MG`en i forhold til menzernaen. fjernet helt utrolig mye småskavanker i lakken. Men dog, ble en del småriper etter MG`en men de forsvant veldig fint på neste runde med MG82.

Bilen ble tatt med MG85.

Veldig fornøyd med sluttresultatet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du ikke har latt den bryte skikkelig ned! Gjøres det riktig, er den enkel å fjerne! Skal ikke stå og tørke nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.