Noen erfaringer med Menzerna ?

Anbefalte innlegg

Enig med Ketil. Jeg har brukt Menzerna PG, SIP og 106ff uten noen av disse problemene du nevner her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som du ikke har latt den bryte skikkelig ned! Gjøres det riktig, er den enkel å fjerne! Skal ikke stå og tørke nei.

 

Kan godt hende det at jeg skulle brytet den bedre ned ja.... Men ble ferdig værtfall. Og Pinnacle Signature Series 2 er en drøm og jobbe med og resultatet er en enda bedre drøm ! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få se bilder da? :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få se bilder da? :D

Har en del bilder på kameraet i bilen. Skal ut og ta litt fler bilder av ferdig bil etterpå !

Bilder vil komme;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Erik J.

Hvordan funket MG85 i forhold til Cyclomaskin? Har du prøvd den med roterende, kun det jeg har brukt hittil. Så hadde vært spennende å testet forskjellen. Har jo både, roterendre, cyclo polisher, MG85 og MG82 :P + litt mer snaks

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars Erik J.

Hvordan funket MG85 i forhold til Cyclomaskin? Har du prøvd den med roterende, kun det jeg har brukt hittil. Så hadde vært spennende å testet forskjellen. Har jo både, roterendre, cyclo polisher, MG85 og MG82 :P + litt mer snaks

 

Jeg ble litt skeptisk når jeg fikk vite det at det ble anbefalt og bruke roterende maskin med MG85`en siden jeg ikke ville prøve meg på roterende. Derfor jeg egentlig fikk tak i den Menzerna saken. Men når jeg ikke fikk den helt til så bare prøvde jeg MG85`en for og se hva som skjedde.

 

Men må si den var utrolig fin og jobbe med sammen med "cyclo" maskinen. Vil tippe det at det går langt fortere med en roterende maskin og kan sikkert ta enda grovere i lakken enn det jeg klarte med "cyclo" saken min.....

 

Men hadde vært artig og prøvd den mot roterende og sett forskjellen. Jeg syntes værtfall det at lakken så veldig bra ut etter 85 og 82. Tok litt bilder, laster opp imorgen tenker jeg.

 

Men når det gjelder roterende maskin, er det så lett som alle skal ha det til og brenne lakken som de sier?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Ja, kom med bilder..

 

Jeg har bare brukt MG85 sammen med roterende maskin hittil. Og har brent plastik engang, på A6´n hadde jeg en plastikbit (folie) foran hvert bakhjul, denne kjørte jeg over uten å tenke!*ZX!?! Mens over lakkert metal så skal det litt mer til. Men det kommer veldig an på hastigheten du kjører maskinen på, det er jo en grov sak, så med rød hard pute. Så skjønner jeg at det fort blir varmt, men ved normal forsiktighet og orket til å prøve seg fram litt er dette en helt grei sak. Men hvis det er spesefikke riper du skal fjerne, vær litt ekstra forsiktig, da er det lett å bli ivrig etter resultat å holde på for lenge av gangen. Det er like greit å gå over flere ganger og tørke av i mellomtiden. Ved lave til middels hastigheter med maskinen, så ser man når 85´n begynner å bli ferdig.

 

Ulempen er som sagt tidligere, mye skjolder. Men for oss med cyclo maskin går dette veldig fint, med etterpolering med eks. MG82 eller 80

 

Tror jeg får kjøpe meg noen grovere puter og teste MG85 med cyclo jeg og. Har aldri brukt MG85 på hele bilen, så det har kun vært små flater som blir "rubbet". Derfor har det vært greit med roterende.

*om det er et tips eller ikke, jeg bruker sidene på puta sammen med roterende og 85, med hele puta nedi lakkflatene synes jeg maskinen oppfører seg voldsomt og kan være vanskelig å jobbe med...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. Ja, kom med bilder..

 

Jeg har bare brukt MG85 sammen med roterende maskin hittil. Og har brent plastik engang, på A6´n hadde jeg en plastikbit (folie) foran hvert bakhjul, denne kjørte jeg over uten å tenke!*ZX!?! Mens over lakkert metal så skal det litt mer til. Men det kommer veldig an på hastigheten du kjører maskinen på, det er jo en grov sak, så med rød hard pute. Så skjønner jeg at det fort blir varmt, men ved normal forsiktighet og orket til å prøve seg fram litt er dette en helt grei sak. Men hvis det er spesefikke riper du skal fjerne, vær litt ekstra forsiktig, da er det lett å bli ivrig etter resultat å holde på for lenge av gangen. Det er like greit å gå over flere ganger og tørke av i mellomtiden. Ved lave til middels hastigheter med maskinen, så ser man når 85´n begynner å bli ferdig.

 

Ulempen er som sagt tidligere, mye skjolder. Men for oss med cyclo maskin går dette veldig fint, med etterpolering med eks. MG82 eller 80

 

Tror jeg får kjøpe meg noen grovere puter og teste MG85 med cyclo jeg og. Har aldri brukt MG85 på hele bilen, så det har kun vært små flater som blir "rubbet". Derfor har det vært greit med roterende.

*om det er et tips eller ikke, jeg bruker sidene på puta sammen med roterende og 85, med hele puta nedi lakkflatene synes jeg maskinen oppfører seg voldsomt og kan være vanskelig å jobbe med...

 

Det er ikke så lurt å bruke siden på puten, da får du det vi kaller kjørespor i lakken. Ikke kjemp mot maskinen, så skal du se det blir enklere å bruke roterende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ett bilde før og ett etter MG85.

 

Og ett bilde bak bilen etter clay og MG85

1-1.JPG

1-2.JPG

polering.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett bilde av shine etter MG82 og pinnacle og ett glans bilde av pinnacle

pinnacle.JPG

pinnacle2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke så lurt å bruke siden på puten, da får du det vi kaller kjørespor i lakken. Ikke kjemp mot maskinen, så skal du se det blir enklere å bruke roterende.

 

hm..

Har blitt gode resultater altså, men ja kanskje enda bedre om jeg prøver som du sier. Takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.