Anbefalte innlegg

Nye dekk og felger ligger i tollen, og jeg regner med de skal ha litt luft for å bli fornøyelig når de skal på bilen.

 

Men, siden disse dekkene og felgene avviker ganske mye fra original dimensjon, hvordan blir det da med luft trykket i dekkene?

Det som står klistret i bilen, det stemmer jo ikke når size på dekket blir forandret..

 

Nye dekk og felger har følgende dim:

 

Felg: 9*16

 

Dekk: Hankook 215/40/16

 

Originalt skal Corradoen ha 2.5 bar fremme og 2.8 bar bak med 195/50/15 på 6.5*15" felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan trygt kjøre 3 bar på de arne...... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på det ÆrLiNg?

 

Både forann og bak? Er litt greit å kanskje få dekk som kan hvis vekk vannet. Svømmer litt mye for tida, og bilen ser så kjip ut med disse felgene som er på nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av arne jakobsen

Sikker på det ÆrLiNg?

 

Både forann og bak? Er litt greit å kanskje få dekk som kan hvis vekk vannet. Svømmer litt mye for tida, og bilen ser så kjip ut med disse felgene som er på nå..

 

En kamerat kjører 9x16 215-40 og kjører ca 3 bar trykk.... Er alltid litt avvik på bensinstasjoner (der hvor en fyller) så du kan trygt stille de inn på 3 bar....

 

Er du skikkeligt skeptisk så kan du f.eks ta 2.8 bar så se om du er fornøyd med det.....

 

Perosnligt kjører jeg med mer trykk i dekkene enn hva jeg ska.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket er det samme om det er smale eller brede hjul. Trykket sier ingen ting om luftmengden.

Men en tommelfingerregel er vel å putte på 10% mer om du har veldig brede dekk da de lettere kan bli slitt på insiden.

I S6'n stod det 2,5 bar på 245/40-17. Kjører nå 2,6 bar på 225/40-18.

Man mister ca 0,1 bar pr måned. Så det er greit å ha noe å gå på:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.