Agder: Hjelp til montering av atmosfærisk dump på TSI [LØST]

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nå sliti endel de siste dagene får å få montert denne delen som skal gi meg atmosfærisk dump. Fremdeles usikker på om jeg vil ha den, men lyst på mer lyd så da er det verdt et forsøk.

 

Her er delen jeg har kjøpt:

Forge Motorsport sin duppeditt for atmosfæriskdump på TSI

 

Låner et bilde fra Mattis sin tråd for å vise hvordan duppeditten skal monteres i tillegg til eksisterene ventil:

GTC_061.sized.jpg

 

Denne har to skruer, en på hver side, og den øverste er enkel å skru ut, men den på undersiden sitter så kronglete til. Jeg har tatt vinkelslipern på en umbrako nøkkel så den passer, men etter å ha skrudd noen kvarte runder, så er det ikke nok gange til at jeg får et nytt grep.

 

Så om det er noe handy folk i Agder med litt mikroskop verktøy, som en skralle type liten eller noe som kan fungere så er jeg meget interessert i litt hjelp.

 

Mvh

Roy

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10-996_l.jpg

 

Brukte en lengre utgave av denne med kuleformet hode. Da får du nok vinkel til å kunne skru.

Kan også lønne seg å løsne 2 skruer på innsugsslangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10-996_l.jpg

 

Brukte en lengre utgave av denne med kuleformet hode. Da får du nok vinkel til å kunne skru.

Kan også lønne seg å løsne 2 skruer på innsugsslangen.

 

Jeg skjærte til en umbrako nøkkel som jeg fint for entra, men får ikke vinkel nok til å skru, men ser ikke helt hvorfor den med kule på enden skulle gjøre det noe bedre?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha en som er minst 20cm lang.. ikke en kortere en. Da har du mulighet til å skru mens enden på nøkkelen er på andre siden av innsugsrøret.

 

Den kuleformede enden gjør at du kan vinkle hele umbraconøkkelen mot fronten på bilen, og dermed skru bolten inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har et sånt type verktøy her i nærheten? (agder).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har et sånt type verktøy her i nærheten? (agder).

 

Om du bor i agder så har du vel biltema i nærheten, evt stikk innom en hvilken som helst rekvisitasjappe og kjøp en selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bor i agder så har du vel biltema i nærheten, evt stikk innom en hvilken som helst rekvisitasjappe og kjøp en selv.

 

Jeg skal ut i Sørlandsparken etter jobb å kikke, men selv har jeg ikke sett noen på den lengden i butikkene jeg har hvert innom, så tenkte kanskje noen hadde liggende så kunne jeg komme innom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løsning:

 

Jeg fjernet røret til lufta fra turbon mot luftfilteret og da kom jeg skikkelig til med en liten skralle.

 

Litt knotete å sette på plass dette da det er 0mm igjen å gå på, men i riktig rekkefølge så går på plass.

 

Lyden ble veldig pyyyyssshh preget, så skal prøve meg fram med sportfilter istedet og se hvordan lyden blir da. Hører den heldigvis ikke noe særlig inne i coupen, så selvom jeg har manuell kasse så irriterer den meg ikke hver gang jeg girer. Samt at til vanlig kjøring så bruker jeg nesten ikke turbotrykk fordi jeg girer før den begynner å lade skikkelig, samt at jeg ikke er hard på gassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.