Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan man leser koden som er stemplet inn på dekket når det blei produsert?

359 sier det det noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Noen som vet hvordan man leser koden som er stemplet inn på dekket når det blei produsert?

359 sier det det noe?

uke 35 1999 mener jeg det betyr.. correct me if Im wrong

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er tre eller fire tall... de to første er uke nr.. og de to siste er år.. 359 betyr uke 35 i 99. kan også bety i 89 men det ser du sannsynligvis hvis det er så gammelt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist det er fire tall er det etter år 2000 tror jeg, 3502 , uke 35 i 2002

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,

 

Hva er det som kan være akseptabel alder på noen vinter dekk (piggfrie)?? 5 år, vil det være mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da begynner de å bli harde . max 3 år synest jeg.'

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor gamle dekk kan være kommer jo anpå hvor langt de har gått, hvordan de er lagra osv, i Sverige så vurderte de å sette en 10 års grense på vinterdekk, men de fant ut at det ikke var så stor forskjell på dekk som var 10 år mot de som var eldre enn 10 år. Jeg ville ikke kjørt på dekk som var særlig eldre enn 3-4 år hvis de var kjørt med hvert år, de nye dekka som kommer ut er jo stort sett bedre enn de som kom for 3-4 år siden når de var nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

i mange tilfeller er jo "nye" dekk både ett og to år når de kommer til forhandler.. det er antallet år med bruk som avgjør " alderen" 3 - 4 er maks anbefalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I motor så testa de 4-5 år gamle ubrukte piggfrie mot de nyeste piggdekka på markedet og da var de nyeste dekka ganske mye bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Stian Jacobsen

i mange tilfeller er jo "nye" dekk både ett og to år når de kommer til forhandler..

Det er vel noe sånt jeg også ville tippe?

 

Men i mitt tilfelle så er disse dekka fra en importbil fra Sveits. Mønster dybden her forhåndvis 5 & 6 mm på disse. Så veldig langt kan de da ikke vært kjørt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vinterdekk som var 6-7 år gamle, de hadde 6mm mønsterdybde, ikke kjørt langt, men gamle, merka stor forskjell når jeg fikk nye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Art Dalene

Jeg hadde vinterdekk som var 6-7 år gamle, de hadde 6mm mønsterdybde, ikke kjørt langt, men gamle, merka stor forskjell når jeg fikk nye.

Ikke bare at gummien har blitt hardere med årene, utviklingen av dekk har vel ikke stått stille den heller? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.