Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

te 6. Eg har forresten 12kant sett te deg her :)

Eg nådde det:) måtte ha div slipepapir til felgene, men nå finner eg ikke autosoltuba mi: klø : har du Petter?

ka var prisen på 12kant pipene? sånn att eg har penger klar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

autosol har de vel på alle bensinstasjoner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

69,- men det e ikkje så nøye. Husk eg skylde deg jo ein majones : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fullførte (stolt!!) og jeg var jo jomfrurytter i tillegg (i løpet, ikke til vanlig) :P

Skal være enig med deg Øyvind at noe partier var ikke akkurat syklbare, men de siste 2 milene var noe av det diggeste jeg har vært med på. Ræva var da så øm at alle smertene var gått bort og av en eller annen grunn så hadde jeg spart veldig med krefter (eller så var det doping i drikkeflaska) så da var det bare å peise på (peise på er jo relativt :P).

Men nå blir det pizza og brus (tror ikke jeg tåler alkohol i kveld) slik at jeg kan feite meg opp igjen til idealvekta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

autosol har de vel på alle bensinstasjoner?

Ikke så mange bensinstasjoner her eg bor, men eg kan vel alltid ta meg ein kjøretur vis det blir krise :)

Takk for tipset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

69,- men det e ikkje så nøye. Husk eg skylde deg jo ein majones : smil :

Stemme det må vist begynna å låsa dørå når eg går ut, vet aldri kem som tar seg inn når eg er borte:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du redda den rekemiddagen : ja :

Å så stjal eg to snopeting i snopeskålå di : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fullførte (stolt!!) og jeg var jo jomfrurytter i tillegg (i løpet, ikke til vanlig) :P

....

Respekt :tilber:

Det er helt sykt hvordan kroppen reagerer på en slik tur.. sitter nå apatisk som en sommerkål, og drømmer om å rulle over til senga.. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Burger & Pizza Companiet i Åsedalen nå nettopp. Da så jeg en rimelig tøff rs-blå A4 b6 avant med klubb-skiltplater på...

Hvem som eier denne ? Aldri sett den på lokallagstreff før. Den var ikke RJ registrert....Hadde noe UX eller noe i den duren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hahaha, jævli konge:D eg lo så tårene spratt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Itte eg senka poloen så e rattet blitt skjeivt. Eller det står ikkje beint lengre. Ser ut som eg svinge te venstre når eg kjøre rett frem. Har der skjedd någe med hjulstillingen når eg senka, eller e dette bare någe så skjer når du senke ein del?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stian, er nok en 4 hjuls kontroll som må til ;) hadde det samme på passaten etter senk.

Men lufttrykk har også litt og si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulstilling må tas etter senk ja :) Hvis det e to bolter så holde fjørbeinet nede (sånn så på Golf 1, 2 og 3) så kan du grovstilla camber på øyemål og det vil hjelpa ein del te du har kommt deg på hjulstillingå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på Burger & Pizza Companiet i Åsedalen nå nettopp. Da så jeg en rimelig tøff rs-blå A4 b6 avant med klubb-skiltplater på...

Hvem som eier denne ? Aldri sett den på lokallagstreff før. Den var ikke RJ registrert....Hadde noe UX eller noe i den duren

Den blå med noen sølv dekor striper over taket og nedover panseret? Crome felger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjulstilling må tas etter senk ja :) Hvis det e to bolter så holde fjørbeinet nede (sånn så på Golf 1, 2 og 3) så kan du grovstilla camber på øyemål og det vil hjelpa ein del te du har kommt deg på hjulstillingå.

Kun med to bolter ja. Får få bestilt en kontroll snart da.

Men lure på en ting. I tuv papirene så står det minstemål på kor langt ner eg kan skru. E ett V-MAXX sett. Kor måle eg fra? Fra fjæra, 1 justeringsskruen eller den låseskruen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir det veldig galt av meg å kjøre uten å gjøre noe med hjulstillingen? Jeg har jo ikke endret noe på styrestagene, men blir vinklingen på hjulene feil etter senk? Tenker da på om de er parallelle...

Var og hentet spacerne fra parts & retards i dag. De hadde jo selvsagt greid å sende meg feil spacere, så eg må venta på nye!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder å ta eller drite i å ta en hjulstillingskontroll, så kan du forsåvet det, men det er ikke heldig for bilen. Den vil da være skeiv på rattet, ikke være retningsstabil, slite dekk osv. osv. såååå ,

jeg vil ambefale deg å ta en hjulstillingskontroll Stian. Selv om du ikke har justert noe på styrestaga (spissinga) så endrer alt seg når du skrur det fra enn annen å setter det sammen igjen....Eneste mulighet du har for å sleppe hjulstillingskontroll er å merke av på fjørbeina hvor skruene står, før du demonterer/løsner slik at du får vinkelen på fjørbeinet (camberen) på samme plassen igjen ved montering men det er jo forseint nå, siden du allerede har løsnet og skiftet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge si me har hørt noge fra Juvkam`en og Kluge.....Leve de elle..HEHE ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Du kan slite et sett dekk på null komma niks hvis spissinga og cambern er helt på tryne

2. Hvis du har plana om å godkjenne det så MÅ du ha 4-hjulskontroll.

Så det er like greit å ta det først som sist, så sliter du mindre dekk :P

BTW: er det en knallsk gul polo 4dørs?? Syns jeg så en kjøre ut fra Expert forus en dag jeg hadde "røykepause", eller blingser jeg med folk som jobber på Expert nå??:confused:: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe...Det kan nok godt stemma det John Morten....Så veldig knallsk er den da ikke...Synes den er tøff jeg...

Er jo Color Concept jo ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenge eg någe spesial verktøy for å bytte hjullageret på toer golfen min? Det gikk te helvette idag og har dermed morgendagen på meg te å få det skifta...!?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun med to bolter ja. Får få bestilt en kontroll snart da.

Men lure på en ting. I tuv papirene så står det minstemål på kor langt ner eg kan skru. E ett V-MAXX sett. Kor måle eg fra? Fra fjæra, 1 justeringsskruen eller den låseskruen?

du skal vel måle ifra senter felg og til hjulbue i lodd- det gjorde ialefall han på bt når jeg skulle vise min.selvfølgelig når bilen står på egne hjul!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta kontrollen ska eg, men kjenne eg de riktig der eg pleie å ta an, så har de ikkje tid i morgen. Så det va bare derfor eg lurte.

E min bil du har sett på expert forus ja! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenge eg någe spesial verktøy for å bytte hjullageret på toer golfen min? Det gikk te helvette idag og har dermed morgendagen på meg te å få det skifta...!?!

BUMP!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.