Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Hahhaha! ja de va bra :) gratulerer me dagen btw lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dagens gåte:

Jeg har koblet pcen min til forsterkeren min via hdmikabel (og hdmi til dvi inn i pcen). Forsterkeren er igjen koblet til tven min via hdmi. Jeg klarer å få opp skjermbildet på tven, men jeg klarer ikke å få noe lyd. Lyden går gjennom kabel minijack til 2xRCA og jeg har satt kanalen "PC" på forsterkeren slik at den skal få lyd fra der jeg plugget inn lydkabelen. Jeg for dog lyd hvis jeg har satt forsterkeren på "PC" og går inn på menyene til forsterkeren (slik at den ikke bruker signalene fra hdmi-kabelen). Er det slik at hvis man bruker hdmi så MÅ lyden gå gjennom den? Jeg trodde ikke skjermkort sendte lydsignal, og jeg VET at dvi kontakten (med overgang til hdmi) ikke sender lyd...

(Dette ble nesten som å spørre om man får sømløse girskift med dsg hvis dama er utro :P )

Noen kloke svar?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stasjonær med dvi? jeg tror forsterkeren kun videresender den kanalkilden den står på. Du kan ikke ha den på rca og hdmi på likt. Om ikke du har et valg på forsterkeren at den skal hente lyd fra rca og bilde fra hdmi som skal sendes videre. Tviler på at den sender konstant signal fra hdmi så lenge denne kanalen ikke er valgt på forsterkeren. Prøv å kjør pc rett i tv og lyd rett i forsterkeren så går det nok.

Om du skal kun streame film og musikk uten å bruke windows på tv. Anbefaler jeg deg å kjøre den gjennom xbox eller ps3 med programmer som du kan laste ned. Vi selger og en lacie hd box på jobb som kan kobles til tv via hdmi som streamer alt av filer via cat5. eller harddisk eller usb stick. Denne tar også mkv filer og koster vel rundt 1000kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va d så uvanligt me dvi på stasjonær pc?? Eg og har d:) Men PC'en e jo snart 4 år gammale då:P

D einaste kjibe me å streame via xbox e at an isje tar mkv filene... men dår fins jo gratis program for d og:) Du kan bruga PS3 media server, den funke me xbox og, og då kan du kjøra mkv:)

Ellers så henge eg meg på d så bukkholmen seie angående lyden... Du må nok kjøra PC'en direkte i TV'en og lyden for seg inn i forsterkeren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stasjonær med dvi ja. Det er mange "kanaler" på forsterkeren. BD, TV, DVD, CD, DVR osv.

Jeg satt rca kabelen i de røde og hvite hullene det står DVR, og satt at den skal hende bilde fra hdmi-3 (som pc'en er koblet til). Tenkte da at den henter lyden fra rca inngangen og bilde fra hdmi, men neida: mad :

Jeg kan sette to kilder for lyd: Digital inn, med coax 1 og 2 og optisk 1, 2 og 3, og komponent inn, med inn 1 og 2.

Er det noen av de jeg skal plugge inn i?? Vil det komme lyd med WilliWonka-løsningen minijack til 2xRCA til RCA y-ledd 2-1 og så inn i coax 1?? : rolleyes

Hadde ikke så lyst å koble pcen i tven og lyden i forsterkeren for da ble hele poenget borte med å ha en forsterker som har hdmi inn (og ut).

Jeg har PS3 og bruker den til å spille av filer fra pcen. Funker goodgood det!!

vsx-lx52_ga_b@090319@l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Någen som har ngn 4x100 felger med sommerdekk de he lyst å donera til vrakpanten min? Hehe.. :P Ska bruga de i helgå rundt bane.. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenge ikje ver kjempegode dekk, bare det e nok t at de holde tur retur rudskogen og ein go del gonge rundt banen.. hehe.. :P

Konne au trengt ei bagasjeluga hvis ngn he det liggande? Hehe.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenge ikje ver kjempegode dekk, bare det e nok t at de holde tur retur rudskogen og ein go del gonge rundt banen.. hehe.. :P

Konne au trengt ei bagasjeluga hvis ngn he det liggande? Hehe.. :P

Hmm var det golf 2 eller golf 3? har glemt det alerede: flau : mulig eg har bakluke til golf 2 har 2stk alu felger med bra dekk har desverre ikke 4stk.

Kan du skaffe ledningsnett sjema Kjell? eg skulle hatt sjema for motorledningsnett på 94mod golf 3gtd og 97mod caddy tdi må skøyte å splitte nettet litt:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser fram til når du skal begynne på skolen Finni. I seng rundt 4-5 tia og opp på skolen klokka 8? :P

Godt det bare er 13 uker i hvert semester...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det verste e jo John Morten at han begynte på skulå på mandag.. Hehe.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehe!!!ein må ver forsiktige me ka ein seie:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skolen har jo vart ei uga allerede :) Men fri i dag :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som sitter og ruger på ein formostand til kupevifta på ein polo 6n (Valeo H17834912x)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stasjonær med dvi ja. Det er mange "kanaler" på forsterkeren. BD, TV, DVD, CD, DVR osv.

Jeg satt rca kabelen i de røde og hvite hullene det står DVR, og satt at den skal hende bilde fra hdmi-3 (som pc'en er koblet til). Tenkte da at den henter lyden fra rca inngangen og bilde fra hdmi, men neida: mad :

Jeg kan sette to kilder for lyd: Digital inn, med coax 1 og 2 og optisk 1, 2 og 3, og komponent inn, med inn 1 og 2.

Er det noen av de jeg skal plugge inn i?? Vil det komme lyd med WilliWonka-løsningen minijack til 2xRCA til RCA y-ledd 2-1 og så inn i coax 1?? : rolleyes

Hadde ikke så lyst å koble pcen i tven og lyden i forsterkeren for da ble hele poenget borte med å ha en forsterker som har hdmi inn (og ut).

Jeg har PS3 og bruker den til å spille av filer fra pcen. Funker goodgood det!!

du må bruke innganger som du kan hente lyd fra når du kjører hdmi ja:) så om forsterkeren kan hente lyd en annen plass må disse sannsynligvis være merket med et nr som står over hdmi inngangen og.

Blir sikkert en mikkemus løsning siden du verken har optisk eller coax på pc sannsynligvis. Nå er ikke jeg så mye inne på disse forsterkerene og mulighetene der..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en stasjonær så er det nok digital lydutgang på den. De fleste stasjonære nå til dags har vel dette. Hvis ikke så koster ikke ett lydkort mange kronene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.