Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

klarte meg fint jeg også med piggfritt på tranceportern. Kanskje noe med kjøretrening å gjøre? Haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seie ikkje at det ikkje går fint med piggfritt og, men hadde me hatt ein bremsetest og sett kem som hadde stoppet på kortest lengde, så hadde nok piggdekk stoppet på kortest lengde. Men ser det e døfødt og argumentere med någe så helst her!

 

Edit: Sitat fra Rune Korsvoll som er redaksjonssjef i bladet motor:

 

- De aller sikreste dekkene på alle underlag er piggdekk. Piggdekk stopper uten tvil raskest på is, som ofte er den mest kritiske situasjonen. Det er ikke nødvendigvis slik at det er bedre å kjøre piggfritt i byen og med piggdekk på fjellet. Det er nesten motsatt. På fjellet kan det være like greit å kjøre med piggfritt fordi det ofte er vanlig snøføre, som piggfrie dekk er gode på.

 

Står i denne artikkelen: http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=574799

 

;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, må ikke bli trekt stian.. Vi bare hater piggdekklyden! :D Men ja, på is ville nok piggdekke stoppa fortast på is. Det e dar heller ingen som seie ng imot. Me seie bare at me aldri he hatt problema me å kjøra piggfritt på is og ser derofr ikje behove for piggdekk så lenge man kjøre me ved når dar e ekstra glatt. :)

 

Men hvordan kan han påstå at piggdekk er det sikreste på alle fører? Det er jo to helt forskjellige oppbyggninger på et piggfritt og et piggdekk. Piggfritt er jo laget for å gripe ta k i underlaget og er mye mykere enn et piggdekk. Ta vekk piggende i piggdekket og du har nesten et europeisk standard vinterdekk som er hardt! :)

 

EDIT: leste den artikkelen. :D Uerfarne bør velge piggdekk, mens de erfarne kan velge piggfritt. :D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar alt som kommer fra sladrepressa vg med en bøtte salt. Alt fra bladet motor like så :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 200hk vanntank eller?

 

194 hk på rulla bare..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakningen er hel og fin så trengs ikke bytte på denne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakningen er hel og fin så trengs ikke bytte på denne

 

Å? Så ut som den svetta fælt derfra når eg kikkte kjappt oppi motorrommet : klø : Standardutstyr som gåen vannpumpa då altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svetter litt fra toppakningen ja.

Skal man trimme mer bør den byttes, men ikke et must sånn den er i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger vinterdekk 17" noen som har 2 eller 4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger vinterdekk 17" noen som har 2 eller 4?

 

Eg har 4 goe sommerdekk i dim. 225/45R17 så du kan setta pigga i, så har du vinterdekk...HaHa :nana:;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja, eg pleier hele tiden å få mail ifra at noen skriver her men har vært stille ja.

 

Skål folkens! (selv om jeg er offshore)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikkje tid te forum å sånt når me har andre viktigare ting å gjør som :LES ver i garasjen.... Regne me alle andre åg e det siden der e så roligt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, eg e i fantasigarasjen min og skrur på fantasi Porsche 911 GT2 RS'en min:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, eg e i fantasigarasjen min og skrur på fantasi Porsche 911 GT2 RS'en min:)

 

Komme innom eg =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.