Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Takk Kluge og Fredrik :)

ja skal lage en i morra tror jeg. har gjort mye i dag allerede :)

Bestillte også masse deler, men skal ikke skrive om det før jeg har de i hånda :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som jobber på oppretting på møller ganddal som kan forklare meg hvorfor det tar 4 dager å lakke 2 dører?

Av rein interesse, siden andre møllerverksted sier det er en dagsjobb :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil nok en gang Søren, rå bil du har fått deg, masse bil for pengene.. Selv om du sikkert syns det var dyrt nok.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som jobber på oppretting på møller ganddal som kan forklare meg hvorfor det tar 4 dager å lakke 2 dører?

Av rein interesse, siden andre møllerverksted sier det er en dagsjobb :)

vet ikke jeg heller. fått hele bilen tilbake etter 1 dag jeg :P. her snakker vi om hellakkering!

Gratulerer med ny bil nok en gang Søren, rå bil du har fått deg, masse bil for pengene.. Selv om du sikkert syns det var dyrt nok.. :)

Synnes jeg absolut ikke. Tenk på f.eks. rallyen på finn som koster 65000 (eller 55000) og på den er ikke ALT i orden + MASSE gromdeler montert. Og jeg betaler heller 10 000 mer til noen jeg kjenner enn noen jeg ser første gang.

Jeg er storfornøyd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søren gratulere med ny bil. Er misunte på den jeg. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg ringte de og spurte så begynte han å bable om noe syrebehandling og at det måtte stå så og så lenge. Synes det hørtes rart ut, så snakket med møller hjemme og de sa det var en dagsjobb :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert blitt noen komplikasjoner vil jeg tippe. Har alltid fått min igjen på en dag som regel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han sa det når jeg fikk time en før :o Menmen, de stresser vel ikke når det er garantiting, og nedprioriterer det regner jeg med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du er fornøyd Søren :) Ta vare på den, ellers dukker eg opp på døren!! Vet hvor du bor ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg ringte de og spurte så begynte han å bable om noe syrebehandling og at det måtte stå så og så lenge. Synes det hørtes rart ut, så snakket med møller hjemme og de sa det var en dagsjobb :S

Heisann.. Bilen ble påbegynt mandag.. dører ble demontert og sandblåst og syrebehandla (noe som ikke trenger å stå lenge), så ble de sendt fra karroseriavd til lakkavd og der ble de dessverre liggende til i dag pga stor pågang.. dette beklager vi på lakkavd.. Og nå ligger de med fuller på seg (noe som må herde til i morgen) så blir de med all sannsynlighet lakkert i morgen. så må dørene monteres igjen etterpå, og da er det ikke sikkert at personen (på karrosseri) som har jobbet med bilen har tid å gjøre det med en gang (har han sannsynligvis enten begynt på en annen jobb eller avslutta noe som har ligget på vent etter lakk)... Jeg mener en fair periode bør være 3-4 dager cirka da det er en del jobb med demontering/montering samt sandblåsing og fjerning av rust.. i tillegg er det masse annen pågang hos oss (mest travle lakkverkstedet i norge) så for å få alt til å fungere så setter vi en liten "sikkerhetsbarriere" sånn det ikke blir masse tull med at bil ikke er ferdig på avtalt dato osv..

en sånnen skade er ikke mulig å fikse på en dag (med mindre en bruker IR eller sprøyteboks for å varme opp fulleren sånn den herder fortere, noe som Ingen møllerverksted såfremt meg bekjent gjør)

Så håper dette hjalp deg litt med nysgjerrigheten :) Hvis det skulle være noe så send meg gjerne en pm :)

Mvh Frode (Jobber på lakkavd. på skadesenteret)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du er fornøyd Søren :) Ta vare på den, ellers dukker eg opp på døren!! Vet hvor du bor ;)

Stemmer det :D. Men du faa sikkert klaustrofobi i min leilighet da :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes nå det e bedre at dei tar i litt sånn at bilen e ferdige på avtalt tid enn at du må komma tebake ett par dager på rad fordi dei ikkje fekk an ferdig tidsnok :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig eg har lyst å låna deg ein arm eller 2.. ;) Må ud å snusa litt på bilen og lufta GTIen litt.. Drive med litt feilsøking og udøve mod deg e jo perfekt å driva feilsøking. Hehe.. :P

ti tenkte du? må heim å ha ng mad fusst.. kl. 18?

Nah, må ordna litt itng fysste sjøl, men sei 19 ish om det e funke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nah, må ordna litt itng fysste sjøl, men sei 19 ish om det e funke?

Fine den... gjer meg litt meir tid før eg teste au.. :D me lige det!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes nå det e bedre at dei tar i litt sånn at bilen e ferdige på avtalt tid enn at du må komma tebake ett par dager på rad fordi dei ikkje fekk an ferdig tidsnok :)

Nå va d vell sånn at då han ringte så fekk an beskjed om at bilen sko bli klar innen 4 dager, så då blir vel det egentlig avtalt dato? :)

som sagt, å gjør det på en dag e så godt som umulig... du kan sikkert reisa te grøftekanten auto og få det fiksa på en dag men då garantere eg at d isje blir vellykka..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikkje problemet, viktigste e vel at arbeidet e så bra som det kan bli..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.. Bilen ble påbegynt mandag.. dører ble demontert og sandblåst og syrebehandla (noe som ikke trenger å stå lenge), så ble de sendt fra karroseriavd til lakkavd og der ble de dessverre liggende til i dag pga stor pågang.. dette beklager vi på lakkavd.. Og nå ligger de med fuller på seg (noe som må herde til i morgen) så blir de med all sannsynlighet lakkert i morgen. så må dørene monteres igjen etterpå, og da er det ikke sikkert at personen (på karrosseri) som har jobbet med bilen har tid å gjøre det med en gang (har han sannsynligvis enten begynt på en annen jobb eller avslutta noe som har ligget på vent etter lakk)... Jeg mener en fair periode bør være 3-4 dager cirka da det er en del jobb med demontering/montering samt sandblåsing og fjerning av rust.. i tillegg er det masse annen pågang hos oss (mest travle lakkverkstedet i norge) så for å få alt til å fungere så setter vi en liten "sikkerhetsbarriere" sånn det ikke blir masse tull med at bil ikke er ferdig på avtalt dato osv..

en sånnen skade er ikke mulig å fikse på en dag (med mindre en bruker IR eller sprøyteboks for å varme opp fulleren sånn den herder fortere, noe som Ingen møllerverksted såfremt meg bekjent gjør)

Så håper dette hjalp deg litt med nysgjerrigheten :) Hvis det skulle være noe så send meg gjerne en pm :)

Mvh Frode (Jobber på lakkavd. på skadesenteret)

takktakk, da ble jeg mye klokere :D

Satser på å hente bil torsdag da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh, dåkker missforsto meg. Når eg sa tar litt i, så meinte eg når dei anslår kor lang tid jobben tar, meinte ikkje at dei sko slarva seg ferdige, bare for å bli ferdige på tiå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå va d vell sånn at då han ringte så fekk an beskjed om at bilen sko bli klar innen 4 dager, så då blir vel det egentlig avtalt dato? :)

som sagt, å gjør det på en dag e så godt som umulig... du kan sikkert reisa te grøftekanten auto og få det fiksa på en dag men då garantere eg at d isje blir vellykka..:)

Ja, altså jeg har null peiling på slike ting selv.

Jeg har to kompiser som jobber på Berge & Co i førde (som er "møller"), og jeg tør påstå at de begge vet hva de driver med. (Pluss at faren til han ene er ansvarlig på karosseri).

Jeg spurte kompisen min og han sa det var en dagsjobb, og at han ikke kunne skjønne at det var nødvendig med syrebehandling.

Som sagt, jeg har null peiling selv - jeg bare reagerte på 4 dager og spurte derfor litt rundt :)

Er ikke det største problemet for min del, er selvfølgelig resultatet og kvaliteten i arbeidet som må få mest fokus :)

Kjekt at du har jobba på bilen Frode, synd den ikke er strøken : mad : Er div. annet som også må lakkeres opp igjen etterhvert, blant annet frontfanger. Skjermer er ikke strøkent heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, altså jeg har null peiling på slike ting selv.

Jeg har to kompiser som jobber på Berge & Co i førde (som er "møller"), og jeg tør påstå at de begge vet hva de driver med. (Pluss at faren til han ene er ansvarlig på karosseri).

Jeg spurte kompisen min og han sa det var en dagsjobb, og at han ikke kunne skjønne at det var nødvendig med syrebehandling.

Som sagt, jeg har null peiling selv - jeg bare reagerte på 4 dager og spurte derfor litt rundt :)

Er ikke det største problemet for min del, er selvfølgelig resultatet og kvaliteten i arbeidet som må få mest fokus :)

Kjekt at du har jobba på bilen Frode, synd den ikke er strøken : mad : Er div. annet som også må lakkeres opp igjen etterhvert, blant annet frontfanger. Skjermer er ikke strøkent heller.

Oki, vet ikke åssen de gjør det der da, for kun lakk delen er en prosess som går over 2 dager..:)

Altså det er ikke syrebad, er syregrunning som påføres på karroseriavd, så da vi tar det på lakk så får det ny syregrunning når overganger er pusset ut, for best mulig beskyttelse..:)

helt forståelig det, ikke så lett å vite når en ikke vet hva slags prosess som må gjennomgås..

Bare kjekt det, ja så det var litt på den.. må vel nesten regne med litt småplukk på en 11 år gammel bil:) men så bra ut ellers da..:) Tøff farge må jeg si.. og finfin høyde..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, vet ikke åssen de gjør det der da, for kun lakk delen er en prosess som går over 2 dager..:)

Altså det er ikke syrebad, er syregrunning som påføres på karroseriavd, så da vi tar det på lakk så får det ny syregrunning når overganger er pusset ut, for best mulig beskyttelse..:)

helt forståelig det, ikke så lett å vite når en ikke vet hva slags prosess som må gjennomgås..

Bare kjekt det, ja så det var litt på den.. må vel nesten regne med litt småplukk på en 11 år gammel bil:) men så bra ut ellers da..:) Tøff farge må jeg si.. og finfin høyde..

Ja, må bare takke for info! Da vet jeg mer til neste gang :)

Ja, er blitt en del plukk til slutt! Men bilen er i veldig god teknisk stand og det er veldig gledelig.

Å lakke opp igjen en fanger eller to er ikke problem, er verre når ting begynner å bli skikkelig ødelagt.

Høyden er fin ja, men man ser jo nesten ikke hvor lav den er når den har vinterhjula på.. Tror ikke det er så veldig mange rundt om her som kjører samme høyde med coilovers :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudd gammal quattro i dag og forresten :) Vente fortsatt på ett par ventilløfter-shims så eg sko hatt før eg komme noe videre : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudd gammal quattro i dag og forresten :) Vente fortsatt på ett par ventilløfter-shims så eg sko hatt før eg komme noe videre : bråk :

Fått någe svar koffor det tar så lange tid då? stikk på nilsen motor å få de shimså du trenger så legger du bare de andre fint i skrinet når de kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått någe svar koffor det tar så lange tid då? stikk på nilsen motor å få de shimså du trenger så legger du bare de andre fint i skrinet når de kommer.

E sendt, men dei ane ikkje koffer det ikkje e kommt fram endå.. Posten så har rota ser det ut for...

Hadde eg nå hatt tid te å stikka på Nilsen Motor så hadde eg gjort det men det e krig og kaos på jobben for tiå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herrrligt å ha vakt når telefonen ringe i 4 tiå på nattå.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.