Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Va faktisk akkoratt inne eg åg, jekk i pluss ja :)

MEN? Någen så har hørt om bruktbilselgeren så sko ha peugoten + mellomlegg for en polo te 70 000? : haha :: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Va faktisk akkoratt inne eg åg, jekk i pluss ja :)

MEN? Någen så har hørt om bruktbilselgeren så sko ha peugoten + mellomlegg for en polo te 70 000? : haha :: haha :

haha :D.

men forstaa han, han maa jo tjene litt paa peugeoten og den blir ikke solgt för det blir skikkelig sommer ute :)

Restskatt? oh yes :). Og det blir enda mer, de glemmte jo halvparten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk i pluss, men skuffende lite.

Til neste år blir det skattekort som sier at jeg har null lån :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk i pluss, men skuffende lite.

Til neste år blir det skattekort som sier at jeg har null lån :)

Genial måte å spare penger på! :) Eg fekk en del ekstra te sommeren ja! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk igjen 7k :) Hva kan jeg gjøre nesteår for at jeg får igjen enda mer? Jeg har nesten ikke lån, kun rundt 100 000 på bilen.

Er det bare å si ifra om at jeg vil ha et skattekort der jeg betaler et par prosent mer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Du ber lønningsavdelingen øke skattekortet ditt til en hardere tabell/høyere prosentsats

2. Du ber lønningsavdelingen trekke et fast beløp ekstra hver måned i frivillig skatt.

3. (!) Du betaler ikke mer skatt enn du må og investerer heller pengene i noe som gir VESENTLIG bedre avkastning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E vel ikkje någen så har en clutch slave sylinder liggendes som eg kan få låna någen dager? Må beegynne å feilsøke litt på golfen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Du ber lønningsavdelingen øke skattekortet ditt til en hardere tabell/høyere prosentsats

2. Du ber lønningsavdelingen trekke et fast beløp ekstra hver måned i frivillig skatt.

3. (!) Du betaler ikke mer skatt enn du må og investerer heller pengene i noe som gir VESENTLIG bedre avkastning.

Hva kan man investere i som gir vesentlig bedre avkastning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Odin fondene mine ga nesten 10% avkastning i fjor høst, og det er lavrisikofond.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skatt er fine greier: bh : har tabelltrekk og 45% på alt ekstra inkludert bonuser alikavel fikk eg nesten 30 000 i restskatt hipp hipp hurra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sko hatt 2 billettar te we love the 90s stavanger 4april.. senn meg gjerna en pms viss nogen har, elle vett om nogen så har ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E vel ikkje någen så har en clutch slave sylinder liggendes som eg kan få låna någen dager? Må beegynne å feilsøke litt på golfen!

send meg bilde av det du trenger. har jeg ikke hørt om til nå desverre :(

har sikker noe alikt liggende. Tror du meiner "Ausrücklager" :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som er flinke på 1.6 motorene? Har en kamerat med en VW Vento GL 1996, 1.6 som sliter med å få motoren til å gå etter han byttet fordeler lokk/rotor. Har prøvd å stille inn fordeleren med toppmerkene på girkasse/kamakslehjul men den går bare ikke slik den skal..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kan man investere i som gir vesentlig bedre avkastning?

Fond er et bra alternativ. Enkelte arbeidsgivere har også aksjespareordninger f.eks. Dette er en enkel og ryddig måte å investere penger på kontra det å øke skatten (forutsatt at man kun øker skatten for at man ønsker å få disse igjen neste sommer med en rente såvidt over innskuddsrenten).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig så øker jeg ikke skattetrekket for å få avkastning i form av renter. Hvis jeg hadde fått de pengene utbetalt hver måned i stede så hadde de gått til noe fjas og ikke på sparekontoen. Når man får 20.000kr utbetalt i juni så kan man jo kjøpe seg noe fornuftig som f.eks. nye felger, sykkel, sydentur, turbo, clutch osv. istedefor "4pils og en pizza" hver helg.

Fond er bra hvis man ikke følger så mye med i markede og har god tid. Kjøp litt og litt hver måned så skal det i teorien gå i pluss. Noen av mine fondsandeler er ned 10% og noen er opp 150%.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

send meg bilde av det du trenger. har jeg ikke hørt om til nå desverre :(

har sikker noe alikt liggende. Tror du meiner "Ausrücklager" :D

Det er stempelet som løser ut clutchen når du trykker på clutch pedalen. Når du har hydrauliske clutch vel og merke. Men eg tok den ut i går, og det ser ut som den er i orden...

Noen som vil ha kjekk rc bil? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=27552110

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja fekk 13kr ijenn på skatten.

Men kan ikkje klaga for madammen fekk 60000

Så i snitt så fekk me 30000 kver.

Fler så reise te Oslo i dag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Au da =(

den svir litt då..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja fekk 13kr ijenn på skatten.

Men kan ikkje klaga for madammen fekk 60000

Så i snitt så fekk me 30000 kver.

Fler så reise te Oslo i dag?

i mårå;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar toge faktisk =) så eg reise 1600

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk 115000 i smell:). Yeah! skal man først gjøre det så gjør det med stil!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.