Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

hehe.. Blir utpå ittemiddagen ein gang ja :) E opptatt sjøl fram te minst kl 14 :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor gikk ikke motoren rundt? Hva var feilen?

Det va nok kam'en som stod feil sånn at an slo i ventilene.

Tok å stilte det opp igjen nok ein gang i går å då turna motoren heilt fint.

Så va det ut te Nordhus deleplukk i formiddag å henta den siste glødepluggen å skru i så starta an igjen.

Røyka ein god del te å begynna med, men itte å ha stått å sveve ei stond å kjørt an ein liden tur, så roa det seg. Låg nok ein del olja i sylinderveggene osv som eg smørte på før eg monterte toppen.

Men blei bare ein korte kjøretur så må ta ein skikkelige tur å se at alt e strama te skikkeligt å ingenting lekke lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som "betaling" for glødepluggen fikk eg prøvekjøra r32: rock : gud for ein kjekke bil med herlig bunndrag å den lyden: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som "betaling" for glødepluggen fikk eg prøvekjøra r32: rock : gud for ein kjekke bil med herlig bunndrag å den lyden: ja :

En tur og man er hekta? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det e ein herlige bil.. Men ei snurra på...då begynne med å snakke tror eg :) Ikkje at ann e feil idag altså..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det va nok kam'en som stod feil sånn at an slo i ventilene.

Det e jo det så e jobben te kammen, å slå i ventilene :P Men seriøst, går jo ikkje an å setta kammen feil når du har flattjernet i bakkant? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det e jo det så e jobben te kammen, å slå i ventilene :P Men seriøst, går jo ikkje an å setta kammen feil når du har flattjernet i bakkant? : klø :

Ja, men motoren gjekk ikkje rundt fordi den stoppa i ventilene pga kamen nok stod feil.

Både kam og pumpa e jo bankers, men det som va litt deffust va nok merke på svinghjulet.

Kassen e jo 1,8 bensin kasse og forrige eier huska ikkje ka han brukte av klutch etc så merke på svinghjulet va kanskje ikkje rektigt.

Uansett prøvde me se om me fant andre merker som kunne ver rette, uten å finna flerne.

Men satt det heila opp igjen nok ein gang og då funka det ligavel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då e det jo ikkje kammen så sto feil, men svinghjulet :nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då e det jo ikkje kammen så sto feil, men svinghjulet :nana:

Ja meinte ka eg forstod :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg jo rett med svinghjule og bensinkasse og markering og rare greier. :)

Men nice at du har fått det til nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trengtes bare 2 mekanikere og 2 ufaglærte... eg meine, finni fiksa d mens me såg på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trengtes bare 2 mekanikere og 2 ufaglærte... eg meine, finni fiksa d mens me såg på :)

For å ikkje glømma ein lærling te å henta verktøy :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir feilsøking på rallyen min i ittemiddag, hadde vært gudd og fonne ein feil og konne satt i motoren og startan, men komme eg ikkje fram te ein "skikkelige" løsning idag blir det av med toppen...

Noen som har ein gasswire liggende? Tror min e ødelagt ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+ de 6 forståsegpåerene som var der dagen før å prøvde å få driten skrudd sammen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir feilsøking på rallyen min i ittemiddag, hadde vært gudd og fonne ein feil og konne satt i motoren og startan, men komme eg ikkje fram te ein "skikkelige" løsning idag blir det av med toppen...

Noen som har ein gasswire liggende? Tror min e ødelagt ja..

Har du tatt av bunnpannen og sjekket om pumpen forrårsaket det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du tatt av bunnpannen og sjekket om pumpen forrårsaket det?

Nei.. Se på det idag evt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er probleme?

Har bytta oljepumpa, se om den har noe å si.. Må sjekke alle muligheter på hvorfor motoren ikke går rundt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, viste ikke at motoren ikke gaar rundt. har du sjekka ventilene? Men vet ikke om G60 er eventuelt en freerunner.

Kanskje tennplugg som er knekt av og ligger i brennrom naa.

Mange stygge muligheter :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

+ de 6 forståsegpåerene som var der dagen før å prøvde å få driten skrudd sammen :P

Eg sa jo at merke på svinghjulet sikkert va fra bensin, altså feil ;)

Fordel å sjekka merke på svinghjulet om det stemme med stempel 1 @ TDC FØR du slenge toppen på :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordel å sjekka merke på svinghjulet om det stemme med stempel 1 @ TDC FØR du slenge toppen på :P

Feil, kjöp bil med bensinmotor = tennplugg ut, skrutrekker inn :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil, kjöp bil med bensinmotor = tennplugg ut, skrutrekker inn :P

Litt vanskeligere å gjør det på ein forkammer diesel motor ja, men det der må ver einaste argumentet for å kjøpa bensinbil :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt vanskeligere å gjør det på ein forkammer diesel motor ja, men det der må ver einaste argumentet for å kjøpa bensinbil :P... NOT

stemmer det ... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay, viste ikke at motoren ikke gaar rundt. har du sjekka ventilene? Men vet ikke om G60 er eventuelt en freerunner.

Kanskje tennplugg som er knekt av og ligger i brennrom naa.

Mange stygge muligheter :(

Tennpluggene er helt fine..

Tror kanskje det kan være en knekt ventil, nr2.. men vi får se idag..

Ikke noe problem nå som jeg har fått bestilt nye bolter til toppen :)

Eneste som er drit er at eg ikkje får kjørt med den i sommer heller.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste som er drit er at eg ikkje får kjørt med den i sommer heller.. :(

E det ikkje bare å slenga an samen då? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.