#17276 Skrevet April 21, 2011 hehe.. Blir utpå ittemiddagen ein gang ja E opptatt sjøl fram te minst kl 14 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17277 Skrevet April 21, 2011 Hvorfor gikk ikke motoren rundt? Hva var feilen? Det va nok kam'en som stod feil sånn at an slo i ventilene. Tok å stilte det opp igjen nok ein gang i går å då turna motoren heilt fint. Så va det ut te Nordhus deleplukk i formiddag å henta den siste glødepluggen å skru i så starta an igjen. Røyka ein god del te å begynna med, men itte å ha stått å sveve ei stond å kjørt an ein liden tur, så roa det seg. Låg nok ein del olja i sylinderveggene osv som eg smørte på før eg monterte toppen. Men blei bare ein korte kjøretur så må ta ein skikkelige tur å se at alt e strama te skikkeligt å ingenting lekke lengre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17278 Skrevet April 21, 2011 Som "betaling" for glødepluggen fikk eg prøvekjøra r32: rock : gud for ein kjekke bil med herlig bunndrag å den lyden: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17279 Skrevet April 21, 2011 Som "betaling" for glødepluggen fikk eg prøvekjøra r32: rock : gud for ein kjekke bil med herlig bunndrag å den lyden: ja : En tur og man er hekta? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17280 Skrevet April 21, 2011 Ja det e ein herlige bil.. Men ei snurra på...då begynne med å snakke tror eg Ikkje at ann e feil idag altså.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17281 Skrevet April 21, 2011 Det va nok kam'en som stod feil sånn at an slo i ventilene. Det e jo det så e jobben te kammen, å slå i ventilene Men seriøst, går jo ikkje an å setta kammen feil når du har flattjernet i bakkant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17282 Skrevet April 21, 2011 Det e jo det så e jobben te kammen, å slå i ventilene Men seriøst, går jo ikkje an å setta kammen feil når du har flattjernet i bakkant? Ja, men motoren gjekk ikkje rundt fordi den stoppa i ventilene pga kamen nok stod feil. Både kam og pumpa e jo bankers, men det som va litt deffust va nok merke på svinghjulet. Kassen e jo 1,8 bensin kasse og forrige eier huska ikkje ka han brukte av klutch etc så merke på svinghjulet va kanskje ikkje rektigt. Uansett prøvde me se om me fant andre merker som kunne ver rette, uten å finna flerne. Men satt det heila opp igjen nok ein gang og då funka det ligavel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17283 Skrevet April 21, 2011 Då e det jo ikkje kammen så sto feil, men svinghjulet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17284 Skrevet April 21, 2011 Då e det jo ikkje kammen så sto feil, men svinghjulet Ja meinte ka eg forstod 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17285 Skrevet April 21, 2011 Da hadde jeg jo rett med svinghjule og bensinkasse og markering og rare greier. Men nice at du har fått det til nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17286 Skrevet April 22, 2011 Trengtes bare 2 mekanikere og 2 ufaglærte... eg meine, finni fiksa d mens me såg på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17287 Skrevet April 22, 2011 Trengtes bare 2 mekanikere og 2 ufaglærte... eg meine, finni fiksa d mens me såg på For å ikkje glømma ein lærling te å henta verktøy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17288 Skrevet April 22, 2011 Det blir feilsøking på rallyen min i ittemiddag, hadde vært gudd og fonne ein feil og konne satt i motoren og startan, men komme eg ikkje fram te ein "skikkelige" løsning idag blir det av med toppen... Noen som har ein gasswire liggende? Tror min e ødelagt ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17289 Skrevet April 22, 2011 Trengtes bare 2 mekanikere og 2 ufaglærte... eg meine, finni fiksa d mens me såg på + de 6 forståsegpåerene som var der dagen før å prøvde å få driten skrudd sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17290 Skrevet April 22, 2011 Det blir feilsøking på rallyen min i ittemiddag, hadde vært gudd og fonne ein feil og konne satt i motoren og startan, men komme eg ikkje fram te ein "skikkelige" løsning idag blir det av med toppen... Noen som har ein gasswire liggende? Tror min e ødelagt ja.. Har du tatt av bunnpannen og sjekket om pumpen forrårsaket det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17291 Skrevet April 22, 2011 Har du tatt av bunnpannen og sjekket om pumpen forrårsaket det? Nei.. Se på det idag evt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17292 Skrevet April 22, 2011 Hva er probleme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17293 Skrevet April 22, 2011 Hva er probleme? Har bytta oljepumpa, se om den har noe å si.. Må sjekke alle muligheter på hvorfor motoren ikke går rundt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17294 Skrevet April 22, 2011 Okay, viste ikke at motoren ikke gaar rundt. har du sjekka ventilene? Men vet ikke om G60 er eventuelt en freerunner. Kanskje tennplugg som er knekt av og ligger i brennrom naa. Mange stygge muligheter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17295 Skrevet April 22, 2011 + de 6 forståsegpåerene som var der dagen før å prøvde å få driten skrudd sammen Eg sa jo at merke på svinghjulet sikkert va fra bensin, altså feil Fordel å sjekka merke på svinghjulet om det stemme med stempel 1 @ TDC FØR du slenge toppen på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17296 Skrevet April 22, 2011 Fordel å sjekka merke på svinghjulet om det stemme med stempel 1 @ TDC FØR du slenge toppen på Feil, kjöp bil med bensinmotor = tennplugg ut, skrutrekker inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17297 Skrevet April 22, 2011 Feil, kjöp bil med bensinmotor = tennplugg ut, skrutrekker inn Litt vanskeligere å gjør det på ein forkammer diesel motor ja, men det der må ver einaste argumentet for å kjøpa bensinbil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17298 Skrevet April 22, 2011 Litt vanskeligere å gjør det på ein forkammer diesel motor ja, men det der må ver einaste argumentet for å kjøpa bensinbil ... NOT stemmer det ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17299 Skrevet April 22, 2011 Okay, viste ikke at motoren ikke gaar rundt. har du sjekka ventilene? Men vet ikke om G60 er eventuelt en freerunner.Kanskje tennplugg som er knekt av og ligger i brennrom naa. Mange stygge muligheter Tennpluggene er helt fine.. Tror kanskje det kan være en knekt ventil, nr2.. men vi får se idag.. Ikke noe problem nå som jeg har fått bestilt nye bolter til toppen Eneste som er drit er at eg ikkje får kjørt med den i sommer heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17300 Skrevet April 22, 2011 Eneste som er drit er at eg ikkje får kjørt med den i sommer heller.. E det ikkje bare å slenga an samen då? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...