#17926 Skrevet Mai 4, 2011 Jeg kjøpte bandasje på biltema, den var oppgitt til å tåle 1000grader mener jeg å huske. Uansett, så er det ikke sånn at ting tar fyr heller Mitt grenrør er cota, vet ikke hvor mye det hjelper, men det kan jo evt være en mulighet? Fant titanium eksosbandasje på ebay som skal tåle 1260 grader, så jeg trur jeg går for den bare for å vere sikker. Fant den i 1" bredde også så da er den litt lettere å montere, er en del trange bøyer på manifoldene. Litt kjipt å måtte ta ut motoren bere for å bytte bandasje på eksosmanifoldene, hvis de går til hel.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17927 Skrevet Mai 4, 2011 Scheisse Robin, kondolere :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17928 Skrevet Mai 4, 2011 17" BBS Polo Cross felger til 500 spen Ser at Naboen eller en som bor fryktelig close skal selge noen felger.. dette må vel være et kupp for noen her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17929 Skrevet Mai 4, 2011 17" BBS Polo Cross felger til 500 spen Ser at Naboen eller en som bor fryktelig close skal selge noen felger.. dette må vel være et kupp for noen her? Ser dei har blitt kånekjørt langs fortauskanter men 500kr e gi bort pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17930 Skrevet Mai 4, 2011 Hahahaha , Rått RObin Lykke til med oppgradering.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17931 Skrevet Mai 4, 2011 Kondolere Robin.... Kjipt når sånt sjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17932 Skrevet Mai 4, 2011 Er det blokka som du har slått hull i eller? Isje godt å sei, men e jækla spent på ka så røyg!! Kjipt når de smeller sann: bh : Men kan no oppgradere litt, og så er de jo enkelt å skru på s3 da;) E enkelt når motoren e ute ja, men isje fullt så spennanes å komma t alt når an står i då! Robin: Snakker vi rådehavari eller? Mye mulig, men det gjenstår å se. Har satt den fra meg på verksted så de kan finne ut hva som er galt:) Scheisse Robin, kondolere :-( Thanks! Shit happens, e d isje d di seie. Jækla drid å isje ha bil på vårsleppe! D hadde eg gleda meg t! Hahahaha , Rått RObin Lykke til med oppgradering.. Rått faktisk?? Kondolere Robin....Kjipt når sånt sjer Takk. Ja e jo d, men for å se d positiva i d så e d jo greit å benytta anledningen til å dra ut litt flerne ponnier i ein ny motor:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17933 Skrevet Mai 4, 2011 E vel ikkje akkurat første gang ein 1.8t bunndel takke for seg Geir Røsten har råder te Biffen 2.0: http://rosten-performance.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17934 Skrevet Mai 4, 2011 Bra du ser positivt på det Robin vet ikke om jeg hadde klart det samme... ps: tror jeg så deg på kino på lørdag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17935 Skrevet Mai 4, 2011 Drid då Robin:( Eg har jo vento til salgs vis du trenger bil går vel fort någen mnd før Biffen er oppe å går igjen:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17936 Skrevet Mai 4, 2011 Hva får bunndelen på en omtrent original 1.8t til å si byebye? Kan den ha gått magert eller noe? Skikkelig kjipe greier det her, kjente jeg grøssa litt ja ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17937 Skrevet Mai 4, 2011 Off kjipt då Robin men se på d lysa, då kan du finna deg en 2.0t motor billigt i utlandet og bygga videre på den... greit me litt mer dreiemoment.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17938 Skrevet Mai 4, 2011 Bra du ser positivt på det Robin vet ikke om jeg hadde klart det samme... ps: tror jeg så deg på kino på lørdag? han ser du men ikke meg? hvor var du da? sucker punch? _____ Gleder meg på lørdag, hvis jeg tenker tilbake på det jeg har sett i stavanger byen noen minutter siden!!! SILICONE!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17939 Skrevet Mai 4, 2011 Bra du ser positivt på det Robin vet ikke om jeg hadde klart det samme... ps: tror jeg så deg på kino på lørdag? Ja, e isje vits i å gå å sutra... Eg ser lys i tunellen med tanke på å få d fiksa, så då e d greit:) Ja, meg og Søren va på kinoen:) Drid då Robin:( Eg har jo vento til salgs vis du trenger bil går vel fort någen mnd før Biffen er oppe å går igjen:p Hehe, ska isje ha någe nye bil nei. Får låna bilen t madammen når eg ska på jobb, men har jo isje bil ellers då... Satse på å få t å handla neste måned, eller verste fall juli... Får litt ekstra cash i juni:) Off kjipt då Robin men se på d lysa, då kan du finna deg en 2.0t motor billigt i utlandet og bygga videre på den... greit me litt mer dreiemoment.. Tror eg holde meg t originalmotoren med litt oppgraderinger. Gjør ting møye enklere med tanke på ledninger, selve skiftet og alt... I tillegg så hadde eg jo faktisk 320Nm på hjulå bare med chip så syns d va ok nok:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17940 Skrevet Mai 4, 2011 Ville kjøpt K04 hybrid, fmic, større dyser, andre råder og litt anna småstash. De benker hvertfall 320-330hk på den turboen i england nå Og da får du et sykt kjørbart register.. Trenger ikke ta det så langt for å få en veldig morsom motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17941 Skrevet Mai 4, 2011 Så får du endelig anledning te å montera downpipen du kjøpte for, tja, to år siden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17942 Skrevet Mai 4, 2011 Ville kjøpt K04 hybrid, fmic, større dyser, andre råder og litt anna småstash. De benker hvertfall 320-330hk på den turboen i england nå Og da får du et sykt kjørbart register.. Trenger ikke ta det så langt for å få en veldig morsom motor. Engelske dyno målinger må tas med ei klypa salt, vanvittig mange så gir tallå kundene vil ha, men så ikkje e réelle tall.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17943 Skrevet Mai 4, 2011 Robin sjedde havariet på lavt turtall mye belastning eller høyt og lite belastning? forstår du ka eg meine? viste ikke heilt kossen eg sko skriva det:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17944 Skrevet Mai 4, 2011 Men petter, du som sier det ikke er første gangen dette skjer.. Hva pleier være grunnen? Er jo omtrent original motor! Spør av interesse.. (naturlig nok ) Engelske dyno målinger må tas med ei klypa salt, vanvittig mange så gir tallå kundene vil ha, men så ikkje e réelle tall.... Er ikke bare i england De drar godt over 300 på disse turboene overalt nå. Er K04er som bygges om. Med andre ord, bolt on, original look, osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17945 Skrevet Mai 4, 2011 Men petter, du som sier det ikke er første gangen dette skjer.. Hva pleier være grunnen? Er jo omtrent original motor! Spør av interesse.. (naturlig nok ) Er ikke bare i england De drar godt over 300 på disse turboene overalt nå. Er K04er som bygges om. Med andre ord, bolt on, original look, osv Rådene tåle ikkje nok juling Tippe ladetrykkproblemene/overboost Robin har vært medvirkende årsak.. Tippe det skjedde i mellomregisteret med pedalen i bånn Ladetrykkspeak = momentpeak = bang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17946 Skrevet Mai 4, 2011 Bilen kan med andre ord har fått for mye boost i mellomregisteret, and derfor boom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17947 Skrevet Mai 4, 2011 Robin sjedde havariet på lavt turtall mye belastning eller høyt og lite belastning? forstår du ka eg meine? viste ikke heilt kossen eg sko skriva det:p Skjedde i det eg kjørte ut på E39 igjen itte me hadde vært hos deg, kjørte fint i 1.gir, girte normalt t 2.gir og ga full gass, fikk fullt ladetrykk (og sikkert litt til:p), så BANG etter et sekund eller noe... tipper jeg hadde rundt 4000-4500rpm når det skjedde... Så ligge nok någe i d Petter seie ja! Men disse motorene ska jo tåla over 300hk med original innmat itte så eg har forstått!!?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17948 Skrevet Mai 4, 2011 Som jeg har sagt tidligere, det er en grunn til at bilen gir mindre ladetrykk med n75 ventilen. Er ikke bra å tvinge den med mere trykk på en manuell boost controller. orginal hjernen er faktisk ganske smart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17949 Skrevet Mai 4, 2011 Hadde isje montert MBC'en ennå Frank;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17950 Skrevet Mai 4, 2011 Vi fikser det uansett folkens. Bare penger som mangler nå. Den blir rå! ... og kanskje jeg få han til å kjøpe nye felger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...