#18001 Skrevet Mai 5, 2011 Masse gode tips her. Har vert ute og prøvd litt mer i dag. Bytta til en annen blå temp sensor, og den var helt lik. Men skal den lade 0,6 bar fra bånn av? Den lader gjerne 0,3 og går opp til 0,6 på ca 4500 omdreininger. Nå kommer det en veldig høy klakkelyd fra laderen og, så mistenker nok at det er den som er problemet. Får nok bare sette i den andre jeg har med en gang! Klakkelyd er i allefall en uting, Jeg mener å huske at mine G60 fikk tilnærmet maks ladetrykk en god del før 4500 uten at jeg kan garantere det:) Ikke Veivlagrene som klakker? har byttet på en del G60 maskiner tross relativ lav km... Hører det greit hvis du ruser den forsiktig mellom ca 2-3000 omdr. Soter den ved pådrag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18002 Skrevet Mai 5, 2011 Tok av filteret på innsugsslangen og la øre inntill, og det er garantert laderen som klakker. Skikkelig høy lyd fra innsugsslangen hvertfall. Høres nesten ut som to tannhjul som er satt for nær hverandre på en radiostyrt bil hvis du har hørt det noen gang! Bare høyere. Denne klakkelyden hører du på tomgang og, så det er ikke veivlagrene... Sot har jeg ikke sett etter, da jeg har hatt nok med å se på veien, turtelle og trykkmåler! Får se neste gang jeg kjører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18003 Skrevet Mai 5, 2011 Da er det jo bare å sparke inn en annen lader ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18004 Skrevet Mai 5, 2011 Hehe... Må bare få smørt den andre opp. Som eg skrive i tråden min så smeller det i eksosanlegget når eg går av gassen. Men det e vel pga at den får for mye bensin pga for lite trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18005 Skrevet Mai 5, 2011 Hehe... Må bare få smørt den andre opp. Som eg skrive i tråden min så smeller det i eksosanlegget når eg går av gassen. Men det e vel pga at den får for mye bensin pga for lite trykk? Kan høres sånn ut ja. Men smelling i eksosen har jo sin sjarm da. he he 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18006 Skrevet Mai 5, 2011 Smelling i eksosen kan også være for høy tenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18007 Skrevet Mai 5, 2011 Hehe... Må bare få smørt den andre opp. Som eg skrive i tråden min så smeller det i eksosanlegget når eg går av gassen. Men det e vel pga at den får for mye bensin pga for lite trykk? Eller feiltenning, falsk luft, kan være litt forskjellig. Start bilen ha den på tomgang og bruke ett skrujern som stettoskop til å høre hvor lyden kommer fra. Jeg trodde også det var ulyd i min lader, men det viste seg å være reimhjulet på vannpumpa. Jeg tror 90% at feilen ligger i tenninga, i og med at merket ikke akkuratt lyst i mot oss Jan: Du mener vel råde lagrene, disse har en tendens til å bli slitt på G60, veiv lagrene pleier vel å være som normalt hvis jeg har forstått riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18008 Skrevet Mai 5, 2011 38 timer igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18009 Skrevet Mai 5, 2011 Jan: Du mener vel råde lagrene, disse har en tendens til å bli slitt på G60, veiv lagrene pleier vel å være som normalt hvis jeg har forstått riktig? Rådelagrene selvsagt! Gikk litt fort i tastingen her desverre:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18010 Skrevet Mai 5, 2011 Slutte å taste mens du kjører? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18011 Skrevet Mai 5, 2011 Slutte å taste mens du kjører? Skal du absolutt vite det, så satt jeg og presset ut en kabel i gjerningsøyeblikket:p Takk for lånet av et sett ører:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18012 Skrevet Mai 5, 2011 Too much information! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18013 Skrevet Mai 5, 2011 HÆ? hehe Går godt den kjerra de, bare du finner riktig gir 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18014 Skrevet Mai 5, 2011 HÆ? hehe Går godt den kjerra de, bare du finner riktig gir Sa han som må fram med verktøykasså for å finna reversen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18015 Skrevet Mai 5, 2011 Du misforstår petter, jeg måtte frem med verktøy kassa for å få den i 2dre revers gir Men ser poenget... hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18016 Skrevet Mai 5, 2011 Stian, funker returen? Hvis den er alltid åpen så har du samme effekten. Returen skal jo stenge sammtidig gasspjeld åpner. Kanskje stagen som styrer det er ikke på!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18017 Skrevet Mai 5, 2011 Aner ikke. Må sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18018 Skrevet Mai 6, 2011 (endret) Hadde klakkelyd i g-lader en gang (trodde eg etter lytting med skrujern osv), viste seg at det var brakett til servopumpen som var sprukket. Ville sjekket for løse reimhjul/braketter og bolter i området før eg hadde byttet laderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18019 Skrevet Mai 6, 2011 HÆ? hehe Går godt den kjerra de, bare du finner riktig gir Faen ikke så lett å holde fokus på giringen med en sånn slående skjønnhet som deg i passasjersetet vettu:p Det der var forresten ikke en bomgiring, men en ren vareopptelling av tenner på tanhjula! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18020 Skrevet Mai 6, 2011 Faen ikke så lett å holde fokus på giringen med en sånn slående skjønnhet som deg i passasjersetet vettu:p Det der var forresten ikke en bomgiring, men en ren vareopptelling av tenner på tanhjula! Du er ikke den eneste Jan, dro på med en skikkelig flott giring på vei mot østlandet for noen år tilbake med Frank i passasjersetet. (I hans røde rakett). Ikke fått kjøre bilen etterpå Han må jo ha trodd jeg var komplett noob... Fort gjort sier jeg Er ikke bare bare å kjøre S2 med 500hk+ for første gang. Skjedde jo aldri noe Edit: Jo, har fått kjøre bilen etterpå, så tror jeg er tilgitt...eller så var han sikkert full 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18021 Skrevet Mai 6, 2011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18022 Skrevet Mai 6, 2011 Jævla idiotkjøring.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18023 Skrevet Mai 6, 2011 Billig http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=212953 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18024 Skrevet Mai 6, 2011 Skal du absolutt vite det, så satt jeg og presset ut en kabel i gjerningsøyeblikket:p Takk for lånet av et sett ører:) Eg sitter ofte på iphone'n, både på face, msn eller på forumet mens eg driter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18025 Skrevet Mai 6, 2011 Frank driter aldri, han sitter bare i møte! Hahahaha.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...