Stavanger: Tidenes Offtopic tråd!

Anbefalte innlegg

Som sikkert någen har fått me sg så kjøpte eg mg ein 525TDS nettopp, av ein kar i Sandnes.

Årsavgiftå va ikkje betalt, men dt visste eg så me skreiv i kjøps kontrakten at selger skulle betale denne snarest.

Någe ann såklart ikkje har gjort ennå å eg har fått regning på skyldig årsavgift på kr 3300kr : eek :

Eg har ikkje vert borti sånnt før. Någen så har tipps te ka eg kan jørr for å få han te å betala? Har prøvd å mast, men nå tar ann ikkje telefonen lenger..

Vår cruising innom han? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sikkert någen har fått me sg så kjøpte eg mg ein 525TDS nettopp, av ein kar i Sandnes.

Årsavgiftå va ikkje betalt, men dt visste eg så me skreiv i kjøps kontrakten at selger skulle betale denne snarest.

Någe ann såklart ikkje har gjort ennå å eg har fått regning på skyldig årsavgift på kr 3300kr : eek :

Eg har ikkje vert borti sånnt før. Någen så har tipps te ka eg kan jørr for å få han te å betala? Har prøvd å mast, men nå tar ann ikkje telefonen lenger..

Kjør hjem te han å sei at telefonen hans ikkje virke.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vår cruising innom han? :)

Kjør hjem te han å sei at telefonen hans ikkje virke.. :)

Hehe e me på den ja :D

Men tenkte kanskje eg konne brukt någe mot ann siden han har skreve under på at HAN ska betala årsavgiftå.. ? Eller har ikkje dt någe å sei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo i ein rettsak har det noe å si..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ditt problem nå. Enten du betaler eller de tar skiltene dine en dag.

Men vi kan jo ringe på døra en gang. Robin er sikkert også med på dette. Hvis vi få det til så sparte du 3300kr som du kan investere en del i Burger til Burgerkomgene :)

Dårlig gjort, rett og slett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arh tenkte meg det. Men da er det jo bare en ting å gjøre ja. Vi kjører ut der å banker på døra : bråk : Skal ikke gi opp å få fatt i han helt enda, men. Vet jo både hvor han bor og jobber så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arh tenkte meg det. Men da er det jo bare en ting å gjøre ja. Vi kjører ut der å banker på døra : bråk : Skal ikke gi opp å få fatt i han helt enda, men. Vet jo både hvor han bor og jobber så.

Hvis det er en her i området burde det bli en smal sak. Du har jo flere degos kompiser som kan bli med deg å besøke han vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er en her i området burde det bli en smal sak. Du har jo flere degos kompiser som kan bli med deg å besøke han vel?

Hehe. Har jo deg Finni ;) Nei men sant dt. Burde konna ordnas dette. E ikkje gammle karen heller så worst case går eg te foreldrene haha :P

Ska hyla ud viss dt bler aktuelt å kjøra ud te han, så kan me cruisa udover. Han bor heilt ude me lauvvik ferjå så e jo ein fine tur :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men vi kan jo ringe på døra en gang. Robin er sikkert også med på dette. Hvis vi få det til så sparte du 3300kr som du kan investere en del i Burger til Burgerkomgene :)

I'm in: smil :

Ka slags type e d?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I'm in: smil :

Ka slags type e d?

Dt e ein heilt vanlige type på 23 år. Jobbe på Weatherford på forus. Bor hos foreldrene. Virke ganske seiøse å har mødt han itte eg kjøpte bilen pga någen deler som eg sko få me.

Så tror dt ska konna ordnas uden någe form for vold, men tippe han hadde blit ganske redde i truså viss eg plutesligt hadde dokkt opp på dørå me dg å 3 andre :P

Han har ein Ferrari i garasjen og forresten, så tror ikkje dt e pengene dt står på heller

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du e medlem i NAF har du jo juridisk hjelp på sånne type saker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voldt er absolut uaktuelt og ikke nødvendig. fikser det bare med koseprat som vannlig.

ellers så er det foreldrene som blir kontaktert. det funker konge!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men koffor får du purringen? Stod ikke bilen i hans navn 1.jan?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men koffor får du purringen? Stod ikke bilen i hans navn 1.jan?

Jo dt gjorde ann. Eg kjøpte bilen for ein mnd siden ca. Men eg fekk sånn giro for omregistrering av bilen. Å me den va dor ein egen faktura på skyldig årsavgift. Får ikkje lov å omregistrera bilen før den e betalt står det :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står vel en eller annen plass at gamle og nye eier er solidarisk ansvarlige for at den blir betalt.

Håpløse greier det der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får omregistrert bilen, men du vil få avskiltingsbegjæring hvis den ikkje betales.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikkje har omregistrert bilen kan me jo ha det løye på hans bekostning :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke årsavgift betales

I de tilfeller årsavgiften ikke betales, vil den bli rettslig inndrevet ved begjæring om utlegg til dekning av utestående krav. Kravet rettets mot den som sto registrert som eier pr 1. januar. Derfor er det ved et eventuelt salg viktig å forsikre seg om at årsavgiften blir betalt for å unngå tvangsinnfordring hvis ny eier ikke betaler kravet. Tidligere og ny eier er solidarisk ansvarlige for årsavgiften det året eierskiftet finner sted. Dette betyr at avgiftsmyndighetene kan velge hvem han vil gå på for å få inndrevet kravet. Tollvesnet er ikke bundet av avtaler som måtte være inngått mellom selger og kjøper knyttet til fordeling av avgiftskravet. Statens Innkrevingssentral vil vurdere hvordan det er mest hensiktsmessig å innfordre avgiften. Dette kan bety trekk i lønn/trygdeutbetaling, avholdelse av utlegg med pant i eiendeler m.m. Statens innkrevingssentral kan også sende en begjæring om utlegg til ordinær namsmann/lensmann. Foreldelsesfristen på ubetalt årsavgift er 13 år.

Blir nok at jeg betaler regningen da og får prøve så godt jeg kan å kreve inn pengene fra han etterpå. Noe vi har snakket om tidligere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke årsavgift betales

I de tilfeller årsavgiften ikke betales, vil den bli rettslig inndrevet ved begjæring om utlegg til dekning av utestående krav. Kravet rettets mot den som sto registrert som eier pr 1. januar. Derfor er det ved et eventuelt salg viktig å forsikre seg om at årsavgiften blir betalt for å unngå tvangsinnfordring hvis ny eier ikke betaler kravet. Tidligere og ny eier er solidarisk ansvarlige for årsavgiften det året eierskiftet finner sted. Dette betyr at avgiftsmyndighetene kan velge hvem han vil gå på for å få inndrevet kravet. Tollvesnet er ikke bundet av avtaler som måtte være inngått mellom selger og kjøper knyttet til fordeling av avgiftskravet. Statens Innkrevingssentral vil vurdere hvordan det er mest hensiktsmessig å innfordre avgiften. Dette kan bety trekk i lønn/trygdeutbetaling, avholdelse av utlegg med pant i eiendeler m.m. Statens innkrevingssentral kan også sende en begjæring om utlegg til ordinær namsmann/lensmann. Foreldelsesfristen på ubetalt årsavgift er 13 år.

Blir nok at jeg betaler regningen da og får prøve så godt jeg kan å kreve inn pengene fra han etterpå. Noe vi har snakket om tidligere :)

Neida, naa skal han betale! Du vil aldri faa cash. En ubetalt regning er mye eklere enn aa skylde en privatperson man ikke kjenner noe money :).

Söndag blir det roadtrip til han, rett og slett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida, naa skal han betale! Du vil aldri faa cash. En ubetalt regning er mye eklere enn aa skylde en privatperson man ikke kjenner noe money :).

Söndag blir det roadtrip til han, rett og slett!

Haha du er fin du :) Ja eg kan gått bli med på det. Noen andre som er med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha du er fin du :) Ja eg kan gått bli med på det. Noen andre som er med?

Holder jo med 3 stk. Robin sa han er med :). Du maa bare höre med han om söndag passer :)

du kjörer! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder jo med 3 stk. Robin sa han er med :). Du maa bare höre med han om söndag passer :)

du kjörer! :)

Alles gut. Ich will !! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alles gut. Ich will !! :)

og hvis han fortsatt ikke betaler, saa kjörer du bare 300 ganger gjenom bomstasjonen, etterpaa betaler du aarsavgift og etter det saa omreger du bilen ;).

BIG ASSPAIN MED 3000KR I BOM :D:D:D:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hvis han fortsatt ikke betaler, saa kjörer du bare 300 ganger gjenom bomstasjonen, etterpaa betaler du aarsavgift og etter det saa omreger du bilen ;).

BIG ASSPAIN MED 3000KR I BOM :D:D:D:D

Jeg sjekket akkurat. Bilen står visst i mitt navn... Har kun levert inn melding om eierskifte, men ikke betalt avgiften. forstår ikke dette helt.. Men men han kommer nok til å betale skal du se :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje det var gratis omreg på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.